۹۰۶۹۸۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

قیصر مهرماه به تهران باز می‌گردد

مجسمه قیصر امین پور اوایل شهریور در تهران ربوده شد. مسؤولان شهری از بازگشت مجسمه جدید قیصر به پایتخت در مهر ماه خبر دادند.

خبرگزاری فارس: در روزهای ابتدایی ماه جاری خبر رسید که مجسمه قیصر امین‌پور در منطقه ۲ شهرداری تهران ربوده شد. مسئولان شهری بلافاصله اعلام کردند که موضوع را پیگیری خواهند کرد.

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران به این موضوع اعتراض کرد و گفت: مجسمه قیصر برای شهر ارزشمند است و باید این موضوع دزدی به جد پیگیری شود.

قیصر مهرماه به تهران باز می‌گردد

بر اساس این گزارش، در شهریور سال گذشته نیز میدان قیصر امین‌پور در منطقه 2 شهرداری تهران تبدیل به چهارراه شد که این موضوع هم اعتراض برخی اعضای شورای شهر تهران را در پی داشت اما مسئولان شهری اعلام کردند که با کار کارشناسی این امر رخ داده و بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، مردم از انجام این کار راضی بودند و این تغییر میدان به چهارراه باعث روانی ترافیک شده است اما یک سال بعد سردیس برنزی قیصر امین‌پور شاعر فقید معاصر که در سال 1392 در سعادت‌آباد نصب شد، توسط دزدان به سرقت رفت. گفته می‌شود، قیمت این مجسمه حدود 100 میلیون تومان بوده است.

رسول کشت‌پور شهردار منطقه 2 ضمن ابراز تأسف از به سرقت رفتن مجسمه قیصر امین پور در این باره به خبرنگار فارس،‌گفت: بسیاری از تأسیسات شهری نیز به سرقت می‌روند.

شکایت کرده ایم/پلیس پیگیر است

وی با تأکید بر این موضوع که برای سرقت مجسمه قیصر امین پور به آگاهی شکایت کرده‌ایم،‌گفت: پلیس در حال پیگیری موضوع است.

شهردار منطقه دو با بیان اینکه در بسیاری از نقاط کانال‌ها و دریچه ها نیز به سرقت می‌روند، گفت: چندین سال است که این کار به یک رویه تبدیل شده است و برخی افراد اقدام به سرقت تأسیسات شهری می‌کنند.

سفارس ساخت مجسمه قیصر داده شد

وی با تأکید بر این موضوع که سفارش ساخت مجسمه قیصر داده شده است گفت:‌تا مهر ماه دوباره مجسمه به مکان اصلی خود باز می‌گردد.

آیا ساخت مجسمه های برنزی متوقف می شود

گفته می‌شود که دزدان مجسمه برنزی قیصر را از جا کنده‌اند. در 10 سال گذشته نیز 12 مجسمه تهران به صورت سریالی به سرقت رفت که البته در آن مقطع نیز قرار شد ساخت مجسمه‌های برنزی متوقف شود.

مجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران در این باره به فارس، گفت: ساخت مجدد تندیس قیصر جزو برنامه‌های سازمان زیباسازی است.

وی با تأکید بر این موضوع که شاید دیگر این مجسمه از جنس برنز ساخته نشود، گفت: اما قرار نیست به صورت دائم ساخت مجسمه برنزی از دستور کار خارج شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه مجسمه‌های قبلی که در تهران ربوده شد جایگزین آنها ساخته شده است، گفت: مجسمه‌های جدید را در تهران نصب کردیم و تاکید می کنم که حفظ آثار فرهنگی در دستور کار است.

البته پلیس تأکید کرده است که موضوع مجسمه دزدی را در تهران پیگیری می‌کند و شهرداری تهران در این زمینه شکایت کرده است.

سردار رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت تأکید کرده است این موضوع را پیگیری می‌کنند و با سارقان برخورد جدی می‌شود.

البته پیروز حناچی شهردار تهران هم تأکید کرده است که این موضوع پیگیری می‌شود و سرقت اموال عمومی تنها به مجسمه محدود نمی‌شود بلکه دریچه‌های چدنی هم در شهر ربوده می‌شوند.

قرار است مجسمه های شهر تهران سنسور دار شوند و در صورتی که سارقان قصد ربودن مجسمه‌ها را داشتند مسؤولان شهری مطلع شوند البته فعلا موضوع مطرح شده و سازمان فاوای(فناوری اطلاعات شهرداری ) در حال پیگیری این کار است.

قیصر مهرماه به تهران باز می‌گردد

مجسمه های تهران سنسوردار می شوند

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس،‌گفت: از چند زاویه موضوع سرقت مجسمه های شهر تهران را بررسی می‌کنیم. مجسمه‌ها هویت شهری هستند و به شهر هویت می‌بخشند. وقتی که گردشگران در شهر گذر می‌کنند راهنمای گردشگران در خصوص مجسمه، سابقه آن و موضوعات فرهنگی توضیحاتی ارائه می‌کنند و حس هویت فرهنگی، تاریخی و ملی ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر این موضوع که مجسمه‌های داخل شهر چهره فرهنگی کشور هستند، گفت: ربودن آنها به چهره فرهنگی کشور ضربه می‌زند و از طرف دیگر وجود این آثار کمک می‌کند که هویت شهر حفظ شود و افراد دچار از خود بیگانگی فرهنگی نشوند.

به اعتقاد عضو شورای شهر تهران وجود آثار هنری در شهر به معرفی فرهنگ در ابعاد مختلف، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، کمک می‌کند.

فراهانی با تأکید بر این موضوع که سرقت مجسمه‌های تهران مسبوق به سابقه است گفت:‌در طول یک دهه یا دو دهه گذشته این امر در شهر رخ داده است و موضوع در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قرار است تکنولوژی جدید (GPS) داخل مجسمه‌ها نصب شود، گفت: این امر کمک می‌کند که اگر کسی بخواهد مجسمه‌ای را جابه‌جا کند به مرکز کنترل شهرداری سنسورهایی ارسال می‌شوند.

فراهانی با تأکید بر این موضوع که مجموعه فاوای شهرداری در حال بررسی موضوع است،‌گفت:‌از طریق این سنسورها می‌توان مجسمه‌ها را کنترل کرد و هرگونه تکان مجسمه ثبت می‌شود و مشخص می‌شود که مجسمه‌ای به کدام نقطه منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، در سال ۸۹، ۱۲ مجسمه برنزی که بین ۷۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم وزن داشتند در تهران ربوده شد. مسؤولان وقت و نیروی انتظامی موضوع را پیگیری کردند اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این باره به گفت: بیش از ۲ هزار مجسمه در تهران نصب است و جزء برنامه و اولویت‌های ما حفاظت از مجسمه‌ها و ساماندهی آنها است.

وی تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای نگهداشت این مجسمه‌ها صورت گرفته است و اکنون موضوع سرقت مجسمه‌ قیصر از سوی مراجع ذی ربط در حال پیگیری است.

بر اساس این گزارش در ۱۰ سال گذشته به صورت سریالی تعدادی از مجسمه‌های شهر تهران به سرقت رفت که سرنوشت آنها هنوز مشخص نیست. ابتدای شهریور هم مجسمه قیصر ربوده شد البته مسئولین شهری وعده دادند که به زودی مجسمه جدید قیصر ساخته و نصب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تعجب کردم .فک کردم منظورش بهروز وثوقیه! یا لل العجب.

    • بدون نام

      ازچوب درست کنید تا دزدیده نشن!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج