جاباما
۹۰۷۱۸۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تاریخ‌سازى فیروزجا با صعود به مرحله سوم

یک شطرنج‌باز ایرانى براى نخستین بار در تاریخ، راهى مرحله سوم رقابت‌های جام جهانی شد.

روابط عمومی فدراسیون شطرنج: بازی دوم از مرحله دوم مسابقات جام جهانی شطرنج، امروز (شنبه) برگزار شد و نمایندگان شطرنج ایران برابر حریفان خود به یک پیروزی و دو تساوی رسیدند.

امروز علیرضا فیروزجا (۲۷۰۲) با مهره سفید برابر دوبف از روسیه (۲۶۹۹) به پیروزى رسید تا راهى دور سوم شود. بازی اول این دو بازیکن با تساوی به پایان رسیده بود. دوبف شطرنج‌باز جوان روسی، قهرمان حال حاضر مسابقات سریع جهان به حساب می‌آید.

تاریخ‌سازى فیروزجا با صعود به مرحله سوم

این براى نخستین بار در تاریخ است که یک شطرنج‌باز ایرانى راهى دور سوم مى‌شود.

پرهام مقصودلو (2664) نیز امروز با مهره سیاه برابر لئون آرونیان از ارمنستان (2758) قرار گرفت و به تساوی رضایت داد تا با توجه به شکستش در بازی اول، از دور رقابت‌ها کنار برود. آرونیان مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی است و چندی قبل در مسابقات معتبر گرندچس تور سنت‌لوئیس، بالاتر از مگنوس کارلسن به مقام قهرمانی رسید.

محمدامین طباطبایی (2642) هم با مهره سفید برابر جفری شیونگ از آمریکا (2707) به تساوی رسید تا با دو تساوی ثبت شده، برنده این بازی به دیدارهای تکمیلی کشیده شود. بازی های تکمیلی مرحله دوم، فردا برگزار می‌شود.

دهمین دوره رقابت‌هاى جام جهانى در خانتى مانسیسک روسیه برگزار مى‌شود و مجموع جوایز در نظر گرفته شده براى این مسابقات، یک میلیون و 600 هزار دلار است.

طبق اعلام فیده، دو فینالیست رقابت‌هاى جام جهانى سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانى جهان را کسب خواهند کرد. کارلسن قهرمان حال حاضر جهان است و به طور اتوماتیک در رقابت‌هاى قهرمانى جهان حضور خواهد داشت. کاروآناى آمریکایى نیز پیش از این سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانى جهان را کسب کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج