جاباما
۹۰۷۲۷۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

زندی: بعید است این دربی جذاب شود

بازیکن اسبق استقلال گفت: وقتی استراماچونی با باشگاه به مشکل می‌خورد، این وسط استقلال است که لطمه می‌بیند. بنابراین هر دو طرف باید به خاطر استقلال کوتاه بیایند.

خبرورزشی: فریدون زندی چهره محبوب سال های نچندان دور فوتبال ایران به خوبی از شرایط فعلی تیم محبوبش آگاه است. او در این ارتباط با خبرورزشی به گفتگو نشست.

استقلال فصل را بد شروع کرد، مثل فصل‌های گذشته.

بعد از تجربه‌ای که تیم در سال‌های گذشته داشت، من خودم پیش‌بینی می‌کردم استقلال امسال را بهتر شروع کند. این‌طور وقت‌ها یک فشار روانی ایجاد می‌شود که بازیکنان باید آن را کنترل کنند. البته معتقدم استقلال بدشانسی هم آورد. در هفته اول گل بدی از ماشین‌سازی خورد، در شرایطی که می‌شد حداقل یک امتیاز از بازی بگیرد. مقابل فولاد هم که تا ثانیه‌های آخر جلو بود و لحظه بدی گل خورد. منتها این نباید باعث شود تا تیم از نظر روحی و روانی انگیزه نداشته باشد. بازیکنان قطعاً می‌دانند برای چه باشگاه و هوادارانی بازی می‌کنند. الان هم اتفاقی نیفتاده. تنها دو هفته از لیگ برتر برگزار شده و زمان برای جبران زیاد هست.

استقلال بد موقعی هم به شهرآورد رسید. هفته چهارم باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرد.

واقعاً فرقی ندارد شهرآورد کی برگزار می‌شود. اول و آخر تیم‌ها باید در این مسابقه به میدان بروند. به نظرم استقلال باید استرس را از خود دور کند. نقش کادر فنی خیلی مهم است. آقای استراماچونی که تجربه زیادی دارد، نباید اجازه دهد استرسی به تیمش وارد شود. استقلال نیاز به آرامش دارد تا بتواند با شرایط بهتری به شهرآورد برود.

فکر می‌کنی این شهرآورد چقدر جذاب باشد؟

من که امیدوارم جذاب شود ولی بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد. دلیل هم دارم. هم استراماچونی و هم کالدرون سال اولی است که آمده‌اند و قطعاً چیز‌هایی از این شهرآورد دیده یا شنیده‌اند. می‌دانند برای هواداران چقدر نتیجه بازی مهم است. برای همین شاید احتیاط را در دستور کار قرار دهند. هیچ‌کدام دوست ندارند بازی هفته چهارم را ببازند. البته بازی هفته سوم و نتیجه‌اش هم اثرگذار است. طبیعتاً اگر دو تیم نتیجه خوبی بگیرند خیلی حریص می‌شوند که شهرآورد را ببرند. البته همه چیز بستگی به شرایط بازی هم دارد. استقلال میزبان است و من شنیدم قرار است ۹۰ درصد طرفداران برای این تیم باشند. قطعاً در این حالت شانس استقلال برای بردن بیشتر است.

از سوی دیگر امکان دارد فشار زیادی ایجاد کند؟

این همیشه در فوتبال هست. بستگی دارد که شما در زمین بازی چطور کار کنی. ممکن است در همان دقایق اول گل بزنی و شرایط بازی عوض شود. ولی همان‌طور که همه می‌گویند واقعاً شهرآورد قابل پیش‌بینی نیست.

این درست است که سال گذشته به تو پیشنهاد دستیاری شفر شد؟

صحبت‌هایی با من صورت گرفت. پیشنهاد شد که به استقلال بیایم. صحبت‌های ما جدی نشد، چون آن زمان من تازه با سن پائولی تمدید قرارداد کردم و می‌خواستم در این باشگاه بمانم و به کارم ادامه دهم.

کلاً به نظر می‌رسد مربیان خارجی در استقلال سرانجام خوبی ندارند. درست است؟

شفر در دوره‌ای عملکرد خوبی داشت ولی به نظرم با مدیریت بهتر می‌توانست همه چیز را کنترل کند. کار کردن در باشگاهی مثل استقلال راحت نیست. توجهات زیاد است. هواداران توقع دارند. حاشیه زیاد به وجود می‌آید. خیلی مهم است کسی روی نیمکت بنشیند که بتواند همه چیز را مدیریت کند. استراماچونی هم مربی بی‌تجربه‌ای نیست. باید بتواند این شرایط را کنترل کند. تا الان مشکلاتی بین باشگاه و این مربی بوده. به نظرم الان زمانش نیست که مشکلات ادامه پیدا کند. وقتی استراماچونی با باشگاه به مشکل می‌خورد، این وسط استقلال است که لطمه می‌بیند. بنابراین هر دو طرف باید به خاطر استقلال کوتاه بیایند. البته الان که شرایط خوب است.

با این شرایط امسال استقلال می‌تواند موفق شود؟

همه‌چیز بستگی به خود تیم دارد. قطعاً بازیکنان دوست دارند نتیجه بگیرند، چون در این صورت پیش هواداران شرمنده نخواهند بود. استقلال در شرایط سختی قرار گرفته است. نتایج چند فصل گذشته باعث شد تا هواداران امسال قهرمانی بخواهند. این در حالی است که تیم تغییرات داشت و وقتی مربی جدید می‌آید نیاز به زمان دارد. الان نمی‌توان گفت استراماچونی باید قهرمان شود، چون او تازه آمده و می‌گوید زمان نیاز دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج