جاباما
۹۰۷۴۳۹
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

چند شباهت جالب آماری از رونالدو و دایی

دایی و رونالدو می‌توانند بهترین الگو برای فوتبالیست‌های ایرانی و پرتغالی باشند؛ دو بازیکن که کم هم از آن‌ها انتقاد نشد، اما غالبا بی‌توجه به موج‌های منفی کار خودشان را کردند و موفق هم بودند. حضور در جدولی که نیاز به بیش از یک دهه درخشش دارد، این مساله را به خوبی تایید می‌کند.

بانک ورزش: علی دایی و کریس رونالدو قطعا از نظر فنی قابل مقایسه نیستند اما هر کدام در ژانر خود سوپراستار بودند؛ چیزی که این روزها این دو نام را به هم گره می‌زند، حرکت رونالدو به سمت شکستن رکورد علی دایی است.

دایی با ۱۰۹ گل زده بهترین گلزن مسابقات ملی تاریخ به شمار می‌رود و رونالدو در حال حاضر با ۹۳ گل، به‌شدت رکورد او را تهدید می‌کند. در این میان، بین دایی و رونالدو حداقل سه شباهت کلیدی وجود دارد که باعث شده هر دو نفر چنین حد نصاب فوق‌العاده‌ای از خود به جا بگذارند.

شباهت اول، استمرار این دو نفر است. علی دایی ۱۳ سال حضور پیوسته در تیم ملی ایران داشت و از اولین بازی ملی کریس رونالدو برای پرتغال هم ۱۶ سال می‌گذرد. هر دو نفر از نظر کیفی هم همیشه در سطح نسبتا مطلوبی قرار داشتند، بدون چنان فراز و نشیبی که حضورشان در تیم ملی را قطع کند.

یکی از نمونه‌های مقابل این رویکرد، نیمار برزیلی است که کیفیت بالایی دارد اما نوسان در کارش زیاد است و به همین دلیل شاید هرگز مدعی شکستن رکوردهای طولانی‌مدت نباشد.

شباهت دوم «جدیت» است. برای دایی و رونالدو چیزی به اسم رقیب آسان یا بازی کم‌اهمیت وجود نداشت و ندارد. دایی مقابل مالدیو با همان جدیتی بازی می‌کرد که برابر ژاپن یا کره‌جنوبی. در مورد رونالدو هم داستان همین است و لتونی و آندورا برایش فرقی با فرانسه و آلمان ندارند. او هم مثل دایی همیشه دوست دارد بهترین باشد.

سومین شباهت هم بی‌رحمی و سیری‌ناپذیری آنهاست. برای خیلی از بازیکنان دنیا مهم نیست که وقتی سه گل به تیمی مثل گوام زدند باز هم به گلزنی ادامه بدهند اما دایی گل چهارم را هم می‌زند. همان طور که رونالدو گل چهارم را به لیتوانی می‌زند و اگر بازی ادامه داشت، بیشتر از اینها هم گل می‌زد!

دایی و رونالدو می‌توانند بهترین الگو برای فوتبالیست‌های ایرانی و پرتغالی باشند؛ دو بازیکن که کم هم از آنها انتقاد نشد اما غالبا بی‌توجه به موج‌های منفی، کار خودشان را کردند و موفق هم بودند. حضور در جدولی که نیاز به بیش از یک دهه درخشش دارد، این مساله را به خوبی تایید می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای علی دایی زمانی که درفوتبال بازی میکردمردعالی بودوالان هم که بازی نمیکنه,خیلی کمک به کرمانشاه کرد,اقای دایی خیلی مردی

    • تاج چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی⭐⭐

      دایی و رونالدو رو مقایسه میکنن. یکی پنجاه گلشو زد ب مالدیو و اندونزی و گوام و گواتمالا و اوگاندا.‌یکی هم تواروپا گلزنی کرده مقابل بهترین تیمها و مدافعان جهان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خن گول رونالدو هم به سن مارینو و مالت لیختن اشتاین و......گل زده

      • موسوی

        تو چقد میسوزی باید بدنت جای حسن روشن شلاق بخوری

    • بدون نام

      در اینکه دایی مرد بزرگیه شکی توش نیست. ولی همش با تیم های در پیتی بازی میکرد.

    • احمد حیدری

      جون خودتون کم دایی رو با بهترین بازیکنه تاریخ مقایسه کنید قسم میخورم که رونالدو نمی دونه ک دایی یا به قول خودتون آقای گل جهان وجود داره یا نه سه بازی مونده اگر یکی بیشتر بازی کرد کریس اسم فوتبالو نمیارم تازه حتی ممکنه هر سه رو استراحت کنه

    • تاج کبیر

      به عنوان یه استقلالی از بازیهای علی دایی تو تیم ملی لذت میبردم
      واقعا مهاجم چارچوب شناس تو ایران رو دستش نیومد

    • عالیه سادات

      علی دایی تور خدا بجدم بمادرم حضرت زهرا قسمت مبدم کمکم کنید کرایه ام ده برجه عقبه برجی۳۰۰بهردزمیزنم بستس ب روم حتی بچه ام بدتر و بدتر و بدار از خودمه حالش حتی پول شیرخشکی ندارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج