۹۰۷۷۸۸
۴۳ نظر
۵۰۱۳
۴۳ نظر
۵۰۱۳
پ

چوپان: بدون حمایت در مسترالمپیا حاضر شدم

بدنساز نابغه ایرانی که در رقابت‌های مسترالمپیا ۲۰۱۹ برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران به عنوان ارزشمند سومی رسید، می‌گوید، بدون کمترین حمایتی عازم آمریکا شده و ۱۵۰ هزار دلار برای گرفتن ویزای آمریکا، بلیط، هتل و غیره هزینه کرده است.

ایسنا: هادی چوپان درباره کسب عنوان ارزشمند سومی در رقابت‌های مسترالمپیا ۲۰۱۹ در آمریکا که برای نخستین بار توسط یک ورزشکار ایرانی بدست آمد، اظهار کرد: مسابقات مستر المپیا قدمتی بیش از ۱۳۰ سال دارد و رویدادی بسیار بزرگ و با اهمیت در جهان محسوب می‌شود. مسترالمپیا بالاترین سطح کیفی و میزان اهمیت را در جهان دارد و ستاره‌های بدنسازی در سراسر جهان با داشتن شرایط لازم و گرفتن مجوز در این مسابقات شرکت می‌کنند.

ستاره رشته پرورش اندام ایران با اشاره به سختی‌هایی که برای گرفتن ویزای آمریکا و حضور در این رویداد متحمل شده است، گفت: بعد از ۴ سال انتظار و سختی کشیدن موفق به دریافت ویزای آمریکا شدم، آن‌هم در شرایطی که هیچ کدام از مسئولان از من هیچ حمایتی نکردند و حتی یک‌بار هم پیگیر کار من نشدند، چرا که کسب افتخار به نام ایران برای آن‌ها اهمیتی نداشت. ۴ سال عمر من برای گرفتن ویزا و حسرت حضور در مسترالمپیا تلف شد و هیچ مسوولی از من حمایت نکرد.

چوپان: بدون حمایت در مسترالمپیا حاضر شدم

وی خاطرنشان کرد: با وجودی که ۶ سال بهترین مدال‌آور تیم ملی بودم و افتخارات زیادی را بدست آوردم اما هیچ توجهی به من نشد و ظاهرا اصلا این موضوع برای‌شان اهمیتی نداشت.

چوپان درباره نحوه برگزاری رقابت‌های مسترالمپیا در آمریکا، گفت: هیچ مسابقه‌ای در جهان حتی المپیک هم به زیبایی و شکوه مسترالمپیا برگزار نمی‌شود تا جایی که نمی‌توان هیچ نکته منفی در نحوه برگزاری مسابقات پیدا کرد. حضور در مسترالمپیا و رقابت با بزرگان دنیا تجربه بی‌نظیری بود که خدا را شکر توانستم نماینده‌ای شایسته برای مردم عزیز کشورم باشم و به افتخار بزرگی برسم.

وی با تمجید از مهمان‌نوازی و لطف مردم آمریکا به خودش در جریان برگزاری مسترالمپیا، گفت: برخورد مردم آمریکا با من به گونه‌ای بود که گویی من هم هموطن‌شان بودم. مردم آمریکا مردمی بسیار مهمان‌نواز،خوش برخورد و قهرمان دوست بودند و با من به عنوان یک ایرانی برخورد بسیار خوبی داشتند.

نفر سوم رقابت‌های مسترالمپیا ۲۰۱۹ گفت: پانزده هزار نفر این رقابت‌ها را از نزدیک تماشا می‌کردند و اهمیت حضور من برای آمریکایی‌ها تا جایی بود که با رای خودشان من را به عنوان قهرمان مردمی مسترالمپیا انتخاب کردند و موفق به دریافت کمربند قهرمانی شدم. از صمیمیت و اخلاق و فرهنگ بالای مردم امریکا و عشق‌شان به مردم ایران لذت بردم و از همه آن ها تشکر می‌کنم.

چوپان: بدون حمایت در مسترالمپیا حاضر شدم

چوپان درباره‌ی چگونگی انتخاب قهرمان مردمی در مسترالمپیا و معیارهای آن خاطرنشان کرد: این عنوان به هر کدام از شرکت کنندگان که محبوبیت بیشتری در بین مردم و تماشاچیان داشته باشند اختصاص داده می‌شود و این مردم هستند که با رای خودشان قهرمان مردمی را انتخاب می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بابت کسب این عنوان نیز جایزه‌ای گرفته است، گفت: خیر، عنوان قهرمانی مردم در مسترالمپیا جایزه نقدی ندارد.

چوپان در ادامه درباره دریافت جایزه ۱۰۰ هزار دلاری بابت کسب عنوان ارزشمند سومی در مسترالمپیا ۲۰۱۹ و اینکه آیا این جایزه می‌تواند هزینه‌های هنگفت وی برای فعالیت در این رشته و آماده‌سازی برای حضور در مسترالمپیا را جبران کند یا خیر؟ گفت: فقط این را بگویم که من ۱۵۰ هزار دلار هزینه کردم که توانستم بعد از ۴ سال ویزای آمریکا را بگیرم و در مسترالمپیا شرکت کنم.

هم‌چنین هزینه‌های مربوط به بلیط، هتل و هزینه‌های سرسام‌آور دیگری را متحمل شدم. در کنار آن ۵ سال زجر و سختی کشیدم تا به اینجا برسم. خیلی‌ها فقط جایزه و افتخار و عنوان را می‌بینند اما نمی‌دانند پشت آن چه روزها و سال‌هایی سپری شده است. این جایزه شاید فقط هزینه‌های ویزا گرفتن را تا حدی پوشش دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون بدنسازی یا مسئولان ورزش برای اعزام به مسترالمپیا از او حمایت کرده‌اند یا خیر؟ گفت: هیچ حمایتی نداشتم. بابت هزینه‌های سفر به آمریکا و گرفتن ویزا و غیره مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان بدهکار شده‌ام که بر روی دوشم مانده و حالا تا گردن در بدهی هستم.

تنها ورزشکار ایرانی دارنده عنوان در رقابت مسترالمپیا در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون پیشنهادی از سوی کشورهای دیگر داشته تا برای آن‌ها فعالیت کند، گفت: تا به امروز ده‌ها پیشنهاد از کشورهای مختلف داشتم که با وجود حمایت‌های بسیار ویژه، همه آن‌ها را رد کردم. من یک انسان یکتاپرست هستم که فقط یک وطن را می‌پرستم که آن‌ هم ایران است. اصلا به این موارد حتی فکر هم نمی‌کنم و ارزشی برایم ندارد.

چوپان: بدون حمایت در مسترالمپیا حاضر شدم

چوپان در پاسخ به این سوال که بزرگترین آرزویش از دوران کودکی چه بوده، گفت: از دوران کودکی که به این ورزش علاقمند شدم و به صورت حرفه‌ای آن را دنبال کردم این بود که روزی در مسترالمپیا شرکت کنم و به عنوان برسم. خوشحالم آرزوی دیرینه‌ام برآورده شد و به این افتخار بزرگ رسیدم. این عنوان را به تک تک ایرانی‌های اصیل در سراسر جهان تقدیم می‌کنم. آرزوی دیگری جز سلامتی تمامی ایرانی‌های اصیل و وطن‌پرستان واقعی ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی به حضور در این رشته ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که بتوانم در این رشته سنگین فعالیت کنم و خداوند به من نفس و توان بدهد در این رشته به فعالیتم ادامه می‌دهم و بدنبال کسب افتخار خواهم بود.

دارنده چندین عنوان جهانی در رشته پرورش اندام در پایان در پاسخ به این سوال که آیا درخواستی از مسئولان ورزش ایران برای توجه بیشتر به این رشته دارد یا خیر، گفت: هیچ صحبتی با مسئولان ندارم چرا که فایده‌ای ندارد. سراسر ایران تک تک زنان و مردان ایرانی سرشار از استعداد هستند اما افسوس. از شما و همکاران‌تان تشکر می‌کنم و برای همه ایرانیان در سراسر زمین خاکی آرزوی تندرستی و شادکامی دارم و از خداوند می‌خواهم هر چه بیشتر به این خاک پرمهر توفیق عنایت کند. مهمترین آرزویم در این دوران قهرمانی کسب سکوی نخست مسترالمپیا است که با تمام توان به سمت آن حرکت می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حمايت ميخواي چيكار؟دستتو بذار رو زانوت خودت بلند شو منتظر حمايت اينا نباش فقط تلاش كن خداوند و كائنات مزد تلاشتو بهت ميده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درست

      • بدون نام

        اشتباه بزرگش اینه که تو ایران مونده
        آخرش سرخورده میشه

      • محمد

        مثه بیک رامی برو کویت راحت تمرین کن

    • بدون نام

      دیروز تو اخبار تلویزیون من خبری از هادی چوپان ندیدم
      واقعا جای تاسف داره، این مدال تو پرورش اندام اولین تو مستر و بهترین مدال تو کل تاریخ پرورش اندام هست، والا الان هادی و خیلی ها رو سر شون میبرن، ولی اینجا کمترین ارزشی نه برای نابغه ورزشی ، که برای کل نابغه های علمی ، رسانه ای ، هنری و ... قایل نیستن، ما مردم عادی هم که جای خود داریم، مهاجرت این همه آدم عادی و نخبه بی خودی نیست

    • علیرضا

      درود بر شیر مرد خطه فارس و لعنت خدا بر تمام مسئولان نفهم این مملکت که فقط به فکر دزدی و پایمال کردن حقوق این مردم هستند . ایرانی نژادیست که تک تک افرادشون دارای استعداد خاص هستند ، اگر سرمایه این کشور به جای غارت خرج این استعدادها میشد ، ایران در تمام زمینه ها حرف اول رو میزد ، اما افسوس که همان بهتر که با این مسئولان بیشعور اصلا حرف نزنی !!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت ابدی خداوند بر مسوولان این مملکت

    • بدون نام

      چرا انقدر سیاهه؟

      پاسخ ها

      • علیرضا

        اینا یه روغن مخصوصی که مثل روغن سوخته هست به خودشون میمالند تا بدن بهتر دیده بشه .

      • بدون نام

        اوسکل قبل از اینکه برن رو سن مسابقات بدنشونو رنگ میزنن

      • آرش

        کجا سیاهه؟ برنزه هست چون برای این که عضلات بهتر دیده بشه رنگ برنزه به بدن میزنن و روش اسپری هات‌استاف میزنن که براق بشه و بالای استیج نورافکن روشن می‌کنن و نور می‌اندازن رو بدن ورزشکارها در حالی که فیگور می‌گیرن تا داورها بتونن جزییات عضلات مثل کات و چگالی و فیبر و خشک بودن عضلات رو تشخیص بدن

    • بدون نام

      تو عشقی داداش سال بعد مجسمه ساندو تو چنگته آقای دنیا

    • بدون نام

      در ایران از امثال شما حمایت نمی شود

      مگر اینکه اقا زاده باشی یا دزد و اختلاسگر

    • بدون نام

      خدا میدونه چقدر هورمون و...خورده تا این بلارو سر خودش بیاره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لال شو

      • هادی

        سکوت کن شما

      • بدون نام

        تو این رشته حرف اول رو رژیم غذایی میزنه که خیلی سخت هست
        بعدش میره سراغ مکمل ها
        برای مسابقات هم استروئید و ....
        پس حرف مفت نزن

      • مرادیان

        به همون اندازه که جنابعالی صنعتی وسنتی تا حالا مصرف کردی جهت ترک اعتیاد ومشاوره روانپریشی حتما اقدام کن وگرنه باید از تو جوب جمعت کنن

      • ارتش همیشه سرخ

        تو هم شدی انسان؟؟متاسفم برات.

      • بدون نام

        شماهم عرضه شو داری بخور ولی وقتی عرضه نداری بهتره دهنت رو ببندی

      • بدون نام

        حسود عقده‌ای
        معلومه از اون مدل آدمایی که بزارنت زیر میکروسکوپم یه عضله تو بدنت پیدا نمیشه

      • بدون نام

        خاک بر سرت با این شعورت

      • میلاد

        توم بیا هورمون بزن ببینم از حالت مارمولکی درمیای؟!

      • بدون نام

        چیزی بارت نیست صحبت نکن

    • بدون نام

      مسئولان نباید هم حمایت کنن ! چون آمریکا جای آقازاده های مفت خوره که با پول ملت به عیش و نوش و تحصیل !!! می پردازند تا فرزند لایقی برای پاپی و مامی جونشون باشن ! ترس مسئولان هم از عدم حمایت از شما به خاطر این بود که بری اونجا و بگی مردم آمریکا مثل هموطنشون از تو استقبال کردند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ویادمون هم نره که روزی اسلحه بردارنو در حمایت از دولت آمریکا بزنن دد و مامی رو اول بکشن و بعد بیان مسئولین و اونم همه شونو ببینین همه شونو از بالا تا پایین بکشن بعد ملتو بکشن من نمیگما قانون کشورجدیدشون میگما که قسمشو هم خوردن

      • بدون نام

        بعدشم بیان مثل مسئولین الان بشن مدیر و هی پول مملکت و اختلاس کنن مملکت مال ایناس نه من و تو جانم

    • بدون نام

      ایرانیهای اصیل رو خوب اومدی!!!!!قربون دهنت

    • بدون نام

      خاک بر سر صدا وسیمان ن ن ن
      فقط شده پاچه خواری......

      پاسخ ها

      • محمد

        خدا قوت قهرمان تو بهترینی به امید قهرمانیت تو تمام مراحل زندگی

    • بدون نام

      دزدی، فساد و پلیدی مملکت رو فرا گرفته... هادی عزیز تک تک جوانان این مملکت ویران شده (غیر آقازاده و وابسته حکومتی) مثل تو تنها و رها شده هستند... هم درد و هم راه زیاد داری برادر...

    • بدون نام

      گرگ ایرانی،،،شیر آریایی،،،تو برای هر ایرانی باشرافتی قهرمان و اسطوره هستی،،،مدال طلای مستر المپیا رو با عشق و قلبمون تقدیمت میکنیم،،هادی جان مسئولین جیب تورو نزنن عزیزم حمایت پیشکش،،،

    • بدون نام

      آفرین بر اراده و پشتکار تو ، خاک بر سر همه ی آنهایی که بویی از ورزش و علم ورزشی نبرده اند.

    • ارتش همیشه سرخ

      درود بر شما
      تبریک میگم...انشاالله همیشه سالم و تندرست و موفق باشید
      مسولین و بیخیال باش فقط از خدا کمک بخواه ومولا علی ع
      از دزدا انتظار حمایت نداشته باش.

    • بدون نام

      اون قسمت حرفات که به ایرانی های اصیل و وطن پرست تبریک گفتی خیلی معنی داره مسئولان حمایت نمیکنن چون بنده خداها اشتباهی شدن مسئول والبته مسئولا ایرانی الاصل نیستن که دلشوون برا این مملکت بسوزه

      پاسخ ها

      • سینا

        کاملا درست گفتین حکومت ظلم و جهل و ستم و زورگوی کثیف به ایران و ایرانی سلطه پیدا کرده پروردگارا ما را از این همه ظلم و نابودی خودمون و کشورمون رها کن آمین.

    • بدون نام

      توکل به خداوند داشته باش پهلوان
      ان شاءلله موفق میشوی و خداوند کمکت میکنه

    • بدون نام

      درود بر شرفت و تف و لعنت براین مسولین بی لیاقت
      فقط منتظرن بری یه کشو دیگه تا برات داستان درست کنن

    • بدون نام

      مبارکه. اما چقدر زشت میشه بدن. فقط بچه های پایین زیاد حال میکنن از این بدن....
      اوه اوه الان بچچچه های پایین میریزن سرم... خخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین به همت واراده اهنینت هادی جان مطمئن باش که توی قلب همه مردم جاداری به امیدقهرمانی هرساله ات درمسترالمپیا
        موفق وپیروزباشی ای فرزنددیارکوروش

    • بدون نام

      آقا المپیاد ها هم همینطورن تمام هزینه تحصیل بعهده پدر و مادره ، اما بعد از پیروزی خبرش در رسانه حکومتی پخش میشه و یه پرچم نصیبشون میشه که اونم برای نمایش به خارجیه.

    • عبدالرحمن

      پسرم از اینجا برو مثل قهرمان پاور لیفتینگ می کشنت!

    • مهدی

      تا دیروز که میگفتی بدنسازی یعنی هزینه، خرج، گوشت خوردن.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج