۹۰۷۸۶۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آغاز توزیع برچسب سرویس مدارس

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: ۵۰ درصد از برچسب‌ سرویس مدارس آماده شده و از امروز این برچسب‌ها توزیع می‌شود.

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: ۵۰ درصد از برچسب‌ سرویس مدارس آماده شده و از امروز این برچسب‌ها توزیع می‌شود.

رضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مراسم رونمایی نمادین برچسب رسمی سرویس مدارس در شهر تهران اظهار داشت:‌در حوزه حمل و نقل شهرداری سرویس مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علت آن نیز مسافرین سرویس مدارس است.

وی افزود: سخت‌گیری در مورد ناوگان حمل ونقل دانش‌آموزی قطعا بیشتر از تاکسیرانان شهر تهران است و استانداردهای سرویس مدارس بیشتر از تاکسی‌های عادی لحاظ می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بیان داشت: موضوع سرویس مدارس بر اساس آئین‌نامه ابلاغی از سوی وزارت کشور انجام شده است و در این خصوص کارگروهی نیز تشکیل شده و این کارگروه وظیفه دارد سازوکار اجرایی سرویس مدارس را تدوین کند و اقدامات لازم را با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام دهد.

قنادان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال در خصوص سرویس مدارس به طور منظم جلسات آن برگزار شده است، گفت: ما سال‌ها تلاش می‌کردیم قبل از آغاز سال تحصیلی تکلیف صلاحیت ناوگان دانش‌آموزی را مشخص کنیم و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد برچسب سرویس مدارس با تکمیل پرونده‌ها آماده شده است و مقداری از برنامه جلو هستیم و از امروز هم برچست سرویس مدارس توزیع می‌شود.

وی افزود: از ابتدای مهر ماه تعدادی از تاکسی‌های ما در خطوط خود مشغول فعالیت می‌شوند و بر این اساس ما از سرویس‌های شخصی که ساماندهی شدند برای سرویس مدارس استفاده می‌کنیم و بیش از ۱۲ هزار سرویس شخصی آماده هستند تا ارائه خدمات لازم را در حوزه سرویس مدارس ارائه دهند. و در همین خصوص ۲۵ هزار سرویس شخصی برای ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی را پیش‌بینی کرده‌ایم که بعد از ساماندهی‌های لازم خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بیان داشت:‌ متوسط سن خودروهای سرویس مدارس زیر ۷ سال است که نشان می‌دهد تلاش شده از ناوگان مناسبی برای ارائه خدمت به دانش‌آموزان بهره بگیریم.

قنادان درباره سامانه سپند اظهار داشت: این سامانه بر اساس مصوبات کشوری باید اجرایی شود و مشکلات آن نیز در بازده زمانی مشخصی حل خواهد شد و قابلیت‌های جدیدی برای این سامانه تعریف شده است.

وی افزود: این قابلیت‌ها به این شکل است که کنترل معاینه فنی برای خودروهای سرویس مدارس به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نیز برای سرویس مدارس افزایش قیمت ۲۰ درصدی اعمال شده است و ما در چند لایه نظارت بر سرویس‌های مدارس داریم. لایه اول توسط مدارس و لایه بعدی پلیس راهور در قالب گشت‌های نظارتی که با سرویس‌های غیرمجاز بر اساس قانون برخورد خواهد کرد و لایه بعدی نظارت والدین و حساسیتی است که آنها به خرج می‌دهند.

قنادان افزود: شهروندان به برچسب سرویس مدارس بر روی خودروها دقت داشته باشند و ما نیز حساسیت‌های لازمی را برای احراز صلاحیت رانندگان به خرج دادیم.

وی تاکید کرد: گواهینامه پایه دو حمل ونقل عمومی باید همه رانندگان سرویس مدارس داشته باشند و باید تاریخ گواهینامه آنها حدود دو سال گذشته باشد و حداقل سن آنها ۲۳ سال باشند تا در ناوگان سرویس مدارس ارائه خدمت دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج