۹۰۷۹۹۵
۷۱ نظر
۵۰۳۲
۷۱ نظر
۵۰۳۲
پ

خرید زمین توسط عراقی‌ها تکذیب شد

معاون گردشگری: خرید زمین و ویلا در ایران توسط گردشگران عراقی شایعه است یک‌میلیون و ۶۸۹هزار و ۸۳۷گردشگر عراقی در ۵ماه نخست سال به ایران سفر کردند

همشهری: عراق رتبه نخست گردشگر ورودی به ایران را به‌خود اختصاص داده و از این منظر جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری ایران یافته است.

در بررسی جایگاه گردشگران ورودی عراقی به ایران تا سال قبل بیشتر گردشگرانی که از آن کشور به ایران سفر کردند در ردیف گردشگردرمانی و پس از آن زیارتی قرار داشتند که بیشترین ارزآوری در صنعت گردشگری کشور از عراق تأمین شد.

از سال گذشته تاکنون اما براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حجم ارزآوری گردشگران عراقی به ایران چندبرابر شده است. چون علاوه بر درمان و زیارت، استراتژی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر تعریف تورهای ترکیبی برای گردشگران عراقی متمرکز شد و بدین‌ترتیب آنها که برای زیارت به مشهد و قم سفر کردند یا آنها که در ردیف گردشگران درمانی به شهرهای مقصد گردشگری درمانی کشور سفر کردند در تورهای ترکیبی قرار گرفتند و سیاحت نیز به سفر آنها افزوده شد.

تراز گردشگری ایران و عراق

معنای این تصمیم، ارزآوری بیشتر به کشور و هزینه‌کرد بیشتر از سوی گردشگران عراقی در ایران بود. پیگیری‌های همشهری از مراجع آماری کشور که برای نخستین‌بار منتشر می‌شود، مشخص کرد که در ۵‌ماه نخست سال‌جاری یک‌میلیون و ۶۸۹هزار و ۸۳۷گردشگر عراقی به ایران سفر کردند که نسبت به سال گذشته باز هم با افزایش مواجه بود. سال گذشته و در ۵‌ماه نخست سال۹۷، تعداد یک میلیون و ۲۶۴هزار و ۸۵عراقی به ایران سفر کرده بودند که رقمی کمتر از آن چیزی است که در ۵‌ماه نخست امسال ثبت شده است.

جالب آنکه در ۵‌ماه نخست امسال تعداد گردشگران ایرانی که به عراق و عتبات رفته‌اند براساس اعلام مراجع آماری به همشهری، یک‌میلیون و ۹۹هزار و ۸گردشگر خروجی بود که بیانگر تراز مثبت گردشگری ایران و عراق است. یعنی حجم گردشگران ورودی از عراق به کشور بیش از گردشگرانی است که از ایران به قصد زیارت و سیاحت به عراق سفر کرده‌اند.

همین امسال موضوع خرید ویلاهای متعدد و زمین‌های وسیع شمال کشور و برخی شهرهای خوش آب و هوا در غرب ایران توسط عراقی‌ها بالا گرفت، اما آیا گردشگران عراقی قادر به خرید زمین یا ویلا در ایران هستند؟ آیا قوانین ایران اجازه خرید خاک کشور توسط خارجی‌ها را مجاز دانسته است؟

آیا اجاره سالانه ویلاهای شمال کشور توسط گردشگران عراقی صحت دارد؟ میزان ارزآوری گردشگران عراقی برای ایران چه اندازه است؟ آیا اصلا آماری دقیق از نحوه هزینه‌کرد گردشگران عراقی در ایران وجود دارد یا ردگیری مقاصد گردشگری آنها در ایران ممکن است؟ اصلا عراقی‌ها چند شب در ایران اقامت دارند؟

این سؤالات را به همراه بررسی وضعیت بازار گردشگری عراق برای ایران با ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در میان گذاشتیم و در نخستین سؤال از او پرسیدیم اهمیت بازار گردشگری عراق برای ایران چیست؟

ولی تیموری می‌گوید: عراق جایگاه نخست گردشگران ورودی به کشور را به‌خود اختصاص داده است و حتی حجم گردشگران خروجی از ایران به مقصد عراق با توجه به تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای تسهیل سفر ایرانی‌ها به عراق باز هم تعداد گردشگران عراقی ورودی به ایران از تعداد گردشگران ایرانی خروجی به مقصد عراق بیشتر است.

آمار میزان هزینه‌‌کرد گردشگران عراقی در ایران چگونه است و آنها چند روز به ایران سفر می‌کنند؟ معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور می‌گوید: هر گردشگر عراقی براساس آمار متوسط ۴.۹شب در ایران اقامت دارد و وقتی چنین عددی ارائه می‌شود یعنی، گردشگران عراقی تنها برای زیارت به ایران سفر نمی‌کنند که سفرهای تفریحی به شمال کشور و به استان‌های خوش آب‌وهوای غرب کشور دارند.

عراقی‌ها برخلاف اروپایی‌ها علاقه‌ای به سفرهای انفرادی به ایران ندارند. این ویژگی تمامی آنهاست و عادت دارند که در گروه‌های پرتعداد به ایران سفر کنند؛ بنابراین براساس آنچه معاون گردشگری کشور به همشهری گفته است، تمایل دارند به سمت هتل آپارتمان‌ها یا خانه‌مسافرهای مجوزدار در ایران بروند و در این مراکز اقامت کنند.

خرید زمین توسط عراقی‌ها تکذیب شد

وضعیت اقتصادی عراقی‌ها در 4سال گذشته متحول شده است و سبک سفر گردشگران عراقی به ایران نیز تفاوت زیادی با یک دهه قبل داشته است. عراقی‌هایی که در دهه قبل به ایران سفر می‌کردند چنان مسافران فقیری بودند که زائرسراها مملو از جمعیت آنها بود و عمدتا نیز به قصد زیارت به ایران سفر داشتند. حالا اما شرایط برای آنها متفاوت شده است و آنطور که معاون گردشگری کشور می‌گوید: عراقی‌ها در ردیف گردشگران ولخرج در ایران قرار گرفته‌اند.

عراقی‌ها شمال ایران را خورده‌اند؟

آیا زمین‌های شمال کشور در گیلان، مازندران و گلستان به تسخیر عراقی‌ها درآمده است؟ آیا آنها هستند که زمین‌های شمالی را با قیمت‌های کلان و در وسعت بسیار یکجا خریداری می‌کنند؟ معاون گردشگری می‌گوید: خیر چنین نیست. در گردشگری و دیگر حوزه‌ها قانون سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد و همه حوزه‌ها تابع این قانون هستند. سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تنها به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مرتبط است و در همین قانون هم سرمایه‌گذاری باید به‌صورت مشارکتی و سهم 51 به 49 باشد. سرمایه‌گذار خارجی هم نمی‌تواند بیش از 49درصد سهم داشته باشد.

اگر عراقی‌ها بخواهند در ایران هتل احداث کنند البته که براساس قانون سرمایه‌گذاری حتی زمین رایگان در اختیار آنها گذاشته می‌شود. پس اینکه می‌گویند گردشگران عراقی در ایران زمین و خانه خریداری می‌کنند صحت ندارد. ادارات ثبت هم چنین چیزی را تأیید نمی‌کنند. البته ممکن است ایرانیان عرب‌زبان این اقدام را انجام داده باشند. عموما گردشگران عراقی و عرب‌زبان وقتی وارد ایران می‌شوند، عرب‌زبان ایران در قالب راهنما آنها را همراهی می‌کنند و ممکن است راهنمایان آنها که عرب‌زبان ایرانی هستند اقدام به خرید زمین و خانه در شمال کشور کنند که خب این موضوع ایرادی ندارد.

سهم ۱۴۹۰دلاری هر عراقی برای ایران

گردشگران عراقی چند دلار در ایران هزینه می‌کنند و سهم آنها در ارزآوری به کشور چه اندازه است؟ اصلا گردشگران عراقی چه سهمی در درآمدزایی جوامع محلی دارند و به‌صورت غیرمستقیم چه میزان پول به مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری ایران تزریق می‌کنند؟ این سؤال تا زمان به نتیجه نرسیدن حساب اقماری گردشگری کشور پاسخ ندارد و آمارها به هیچوجه دقیق نیستند.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز این موضوع را تأیید می‌کند، اما به آماری که سازمان جهانی جهانگردی، شورای جهانی سفر و مجمع جهانی اقتصاد در ارتباط با سهم گردشگران جهان در منطقه جنوب آسیا که ایران نیز در همین طبقه‌بندی قرار گرفته است، اشاره می‌کند.

معاون گردشگری می‌گوید: در پایان سال2018 میزان هزینه‌کرد یک گردشگر در منطقه جنوب آسیا به‌طور متوسط 1490دلار بود؛ بنابراین اگر بخواهیم بگوییم یک عراقی چه مبلغی در سفر به ایران هزینه کرده است، باید این عدد بر تعداد گردشگران ورودی از عراق به ایران ضرب شود. اگر چه گردشگران درمانی عراق در ایران مبلغی بسیار بیش از مبلغ اعلام شده از سوی مجامع جهانی هزینه می‌کنند.

با درنظر گرفتن آمار رسمی مجامع جهانی سفر و گردشگری و اقتصاد که از سوی معاون گردشگری اعلام شد می‌توان گفت که سال گذشته گردشگران عراقی به جز گردشگران درمانی آن کشور، مبلغ یک‌میلیارد و 883میلیون و 486هزار و 650دلار به اقتصاد ایران کمک کرده‌اند. درحالی‌که این آمار در 5‌ماه نخست امسال با رشد بیشتری مواجه شد و در 5‌ماه نخست سال 98گردشگران عراقی ورودی به ایران 2میلیارد و 517میلیون و 857هزار و 130دلار به اقتصاد جامعه ایرانی کمک کرده‌اند.

تلاش همسایگان برای ربودن مهم‌ترین بازار گردشگری ایران

ولی تیموری، شرایط گردشگری ایران را سخت توصیف می‌کند. به اعتقاد او، در همین شرایط سخت بین‌المللی که چراغ حوزه‌های دیگر خاموش می‌شود تنها حوزه‌ای که با نشاط جلو رفته است صنعت گردشگری ایران است. او می‌گوید: چندین‌بار در همین چند ماه گذشته، ایران وارد مقابله مستقیم با نیروهای متجاوز شد. ماجرای اسقاط پهپاد آمریکایی، ماجرای گروگانگیری کشتی ایرانی توسط انگلستان و مسائل دیگر همگی نشان‌دهنده یک منطقه ناآرام برای گردشگری است و این بهانه‌ها می‌تواند موجب تضعیف گردشگری در چنین منطقه‌ای شود، اما در همین شرایط ایران توانسته است صنعت گردشگری را به شکل مطلوب اداره کند و چراغ آن ‌را روشن نگاه دارد.

تا آنجا که در 4‌ماه اول امسال تعداد گردشگران ورودی به کشور نسبت به سال قبل 40درصد رشد داشت. کارشناسان گردشگری معتقدند، حجم بالای گردشگران ورودی از عراق به ایران اگرچه در سال‌های گذشته دستخوش برخی مسائل حاشیه‌ای نیز بوده است، اما رقابت بر سر بزرگ‌نمایی برخی موضوعات در ارتباط با گردشگران عراقی ورودی به ایران، کشورهای همسایه را بر آن داشت تا برای جذب گردشگران عراقی به کشور خود دست به‌کار شوند و حتی دروغ‌پردازی را چاشنی ربودن بازار گردشگری عراق از دست ایران کنند.

رقابت برای ناامن جلوه دادن مسیر ایران برای گردشگران با هدف مسدود کردن مسیر گردشگران ورودی به ایران با توجه به ارزآوری بالای صنعت گردشگری برای کشور، کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس و حتی کشورهای همسایه را بر آن داشت تا ماهی مطلوب را از این آب گل‌آلود صید کنند و تور صید گردشگران عراقی را بر صنعت گردشگری ایران نیز بگسترانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما گاوها هم پرواز میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اين يه تكنيك كثيف خبرگذاري هاي بي وجدانه يه مطلب رو منتشر ميكنن دو دقيقه بعد ميگن تكذيب شد ...ديگه آبي كه ريخته شد كه جمع نميشه وقتي خبري منتشر ميشه در آن واحد به ميليون ها نفر ميرسه...حالا خبر كذبش به اون آدم برسه يا نه هم احتمال يك در ميليون داره!مرگ بر منافق

      • بدون نام

        دروغ میگن برید شمال بپرسید عراقیهای کثیف دارن زمین میخرند

      • بی نام

        دقیقا . شما الان برو کلار دشت ببینید چه خبره . من یکماه پیش رفتم فکر میکردی وارد یه کشور غریبه شدی همه عربی حرف میزنن تو شهر . باور نکردنی بود برام این حجم از آدم که کلی زمین خریدن و دارن ساخت و ساز میکنن اونجا . دقیقا تمام کوههای کلار دشت رو فروختن .

      • بدون نام

        کم خالی ببند کوه مالکش منابع طبیعیه جز منابع طبیعی کسی نمیتونه بفروشدش البته مهاجران خوزستانی به بهانه ریزگرد چند ساله شدیدا به شمال مهاجرت میکنن دوساله مهاجرتشون شدیدتر شده خونه زندگیشونم تو خوزستان فروختن و تو شمال ملک خریدن نه همه شون ولی بعضیشون عربن جنگ بشه بیشتر هم مهاجرت میکنن

      • بدون نام

        کمتر چرت بگو لطفا 
        طبق قوانین ایران  خرید و فروش ملک فقط با شناسنامه و کارت ملی ایرانی  قابل خرید و فروشه  پس  لطفا  کمتر  دروغ پراکنی کنید  و کمی تحقیق کنید بعد اظهار نظر کنید

      • بدون نام

        کمتر چرت بگو لطفا 
        طبق قوانین ایران  خرید و فروش ملک فقط با شناسنامه و کارت ملی ایرانی  قابل خرید و فروشه  پس  لطفا  کمتر  دروغ پراکنی کنید  و کمی تحقیق کنید بعد اظهار نظر کنید

    • بدون نام

      علت ورود عراقی ها به ایران به غیر از بحث درمان فقط بی ارزشی پول ایران است و بس ، بقیه حرف ها خالی بندی است . هر دینار عراق معادل 12 تومان ایران است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک تو سر مسئولین عراق از ما جلوتره

    • بدون نام

      کی میگه دورغ من پسر دایم عراقیه یک ویلا خرید تو شمال وبابلسر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب حتما تو هم عراقی هستی دست کمی از اون نداری

      • بدون نام

        کمتر چرت بگو لطفا 
        طبق قوانین ایران  خرید و فروش ملک فقط با شناسنامه و کارت ملی ایرانی  قابل خرید و فروشه  پس  لطفا  کمتر  دروغ پراکنی کنید  و کمی تحقیق کنید بعد اظهار نظر کنید

    • بدون نام

      اصلا تکذیب نیست

    • بدون نام

      از اول هم معلوم بود شیوخ عربی دیوانه نیستن بیان ایران با این امکانات و رفاه و آزادی ملک بخرن تازه اگر میشد سند به نامشون بخوره هم نمیومدن وای به الان که اینم نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما چه خوش باوری

      • بدون نام

        ۹:۰۹
        شما به شایعاتت ادامه بده عربهایی که میان ایران حتی لبنانی نیستن فقط عراقین شیوخ عرب میدونی اصلا کیا هستن ؟ انقدر ثروت دارن که نمیان شمال با اینهمه محدودیتهای ایران

      • بازاری مغازه دار

        کمتر چرت بگو لطفا
        طبق قوانین ایران خرید و فروش ملک فقط با شناسنامه و کارت ملی ایرانی قابل خرید و فروشه پس لطفا کمتر دروغ پراکنی کنید و کمی تحقیق کنید بعد اظهار نظر کنید

    • دونالد ترامپ

      ما که نفروختيم والا يه عرب هم توي گيلان نديديم حتما دولت زمين ميده بهشون ما به ايرانيش هم زمين نميفروشيم که قصد تخريب طبيعت و فرهنگ مارو دارن مازندران هم يکم به خودش بياد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واسطه خریدها دوستان ایرانی شان هستن

    • دونالد ترامپ

      ما که نفروختيم والا يه عرب هم توي گيلان نديديم حتما دولت زمين ميده بهشون ما به ايرانيش هم زمين نميفروشيم که قصد تخريب طبيعت و فرهنگ مارو دارن مازندران هم يکم به خودش بياد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوزستانیها رو بیرون کنید از شمال حل میشه

      • بینام

        همیشه یه جوری باید بی فرهنگی تون رو به رخ بکشید،چرا پسندیده صحبت نمیکنید؟یعنی چی خوزستانی ها رو بیرون کنید؟
        ایران برای همه ی اقوام هست و یک شهر مختص یه قوم نیست

    • بدون نام

      اخراج بیماران ایرانی و جایگزین کردن بیماران عراقی, بخاطر پول بیشتر میدن چی؟؟؟؟؟؟!!!!!""

    • بدون نام

      اگه توایران نظری تکذیب بشه بدون صحت داره

    • بدون نام

      خودت شایعه میسازی خودت هم تکذیبیه میزنی.خبرساز

      پاسخ ها

      • سعید،ک

        هیچ تکذیبی وجود نداره،بخداقسم اعراب عراقی درهمه جای ایران بخصوص شمال هرچی زمین کشاورزی،غیرکشاورزی،تودل جنگل،ویلاهای لوکس،راهمه خریداری کردن ورفت،چراچرت وپرت میگی،چراتکذیب میکنی،مردم بدبخت ایران که پول ندارن پس باید اعراب بخرن،به ارزش پول کشورشون می نازن وهرقیمتی هم روی ملک بزاری خم به ابرو نمیارن ونقدا پول میدن،هرکسی باشه وسوسه میشه وهرچی داشته باشه دودستی تقدیم میکنه،

    • بدون نام

      تکذیب شد ینی واقعیت داره

    • بدون نام

      پس جنوبیهای خودمون دارن زمین میخرن شمال اصفهان و شیراز و تهران کم بودن حالا به شمال هم رسیدن چقدرم زیادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرهنگ عربی دارن

    • بدون نام

      دروغه تکذیب شمال پر شده عراقی کنار ساحل هم دستفروشی میکنند

    • بی نام

      حق با تکذیب کننده است.
      خخخ

    • مش قاسم

      تکذیب یعنی حقیقت داره!!!

    • بدون نام

      حقیقت داره عراقی و افغانی پر شده تو ایران مسخره اس اونوقت خود ایرانی ها دنبال مهاجرت اند

    • ناشناس

      بنده هفته قبل ایام تاسوعا و عاشورا مشهد بودم و هر کجای مشهد از حرم مطهر تا مکان های گردشگری عراقی های زیادی بودند و اتفاقا از لحاظ فرهنگی و رفتاری خیلی خوب بودند و از لحاظ خرید اگر عراقی ها نبودن کسبه مشهد جوابگوی اجاره مغازه هم نبودند عده ای اگر مخالف حضور عراقی ها هستند چرا ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس را ایرانی ها قرق می کنند اعتراضی ندارند؟!یا ایام محرم و اربعین جمعیت ایرانی ها در عراق از خود عراقی ها بیشتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا حرفت درسته داداش منم مغازه دارم اگ عراقیها نبودن بازار راکد بود و حتی نمیتونستیم پول اجاره رو بدیم

    • بدون نام

      خود شمالی ها نصف شمال رو خوردن جنگل ساحل زمین خواری میکنند عراق هم اضافه شد

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        تو فضول شمال نباش بيابونت رو بچسب

    • بدون نام

      به خدا گردشگر برای ایران خیلی خوبه خیلی درامد برای کشور داره اما مطمئنم مردم ما با کاراشون باعث میشن همشون برن ترکیه و اونوقت هممون پشیمون میشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گردشگر بله ولی نه عراقی افغانی لبنانی

      • بدون نام

        حتما برای شما یجورایی سود داشته

      • بدون نام

        گردشگر گردشگره عراقی و لبنانی و افغانی نداره البته افغانیا ساکن میشن ولی عراقی و لبنانی فقط گردشگرن

      • بدون نام

        خوب اینا عاشق چشم رنگیا هستند و نژاد پرست

      • بدون نام

        فقط گردشگر عراقی باید بیاد میخواهیم هزار سال نیاد همشون برن به جهنم ... مطمن باش ترکیه هم این اشغالها را راه نمیدهد

    • بدون نام

      اصلا هیچ خارجی در ایران نمیتونه زمین بخره و سندی بهش داده نمیشه نمیدونم این شایعات چطور به وجود اومد

    • بدون نام

      وقتی تکذیب شد یعنی راسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کمتر چرت بگو لطفا
        طبق قوانین ایران خرید و فروش ملک فقط با شناسنامه و کارت ملی ایرانی قابل خرید و فروشه پس لطفا کمتر دروغ پراکنی کنید و کمی تحقیق کنید بعد اظهار نظر کنید

    • بدون نام

      من شمال هستم. کاملا خبر درسته. اعراب در حال خرید ویلا و زمین و آپارتمان هستند. بطوریکه باعث گرانی شده اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من شمالیم کاملا کذبه سر کارید جمعا

      • بدون نام

        کمتر چرت بگو لطفا
        طبق قوانین ایران خرید و فروش ملک فقط با شناسنامه و کارت ملی ایرانی قابل خرید و فروشه پس لطفا کمتر دروغ پراکنی کنید و کمی تحقیق کنید بعد اظهار نظر کنید

    • بازاری مغازه دار

      من یک مغازه دار هستم و واقعا اگر عراقیها نبودند بازار ما واقعا راکد بود عراقیها خوب خرید میکنند و این باعث رونق بازار و چرخ اقتصاد مملکت میشه...

    • بدون نام

      خوب بخرد شما کم در ترکیه وکشورهای دیگر ملک میخرید

    • بدون نام

      خدا این عراقیها را برایمان حفظ کند

    • م.ن

      بابا كم دروغ بگين گيلان ومازندران پر شده از عراقي كه زمين و ويلا ميخرن
      ايراني طمعكار هم برق دلارا كورش ميكنه

    • بی لیاقت ترین مسئولان دنیا

      تکذیب مسئولان و مدیران ایران یعنی حقیقت داشتن موضوع. اُف برکسانی که زمین به اینهابفروشند اُف

    • بابا

      اول تکذیب... بعدها تایید.. روال کار مدیران کم تجربه و ناکارامد!!!!!!!

    • بدون نام

      بیاید مشهد ببینید چقدر عراقی ها وافغانها خونه خریدن من ایرانی دو سال مستاجره افعانی بودم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون حتما تابعیت ایرانی داشتد

      • بدون نام

        چه ایراد داره؟

    • بدون نام

      فردا پس فردا از مملکتمون انداختنمون بیرون میفهمید

    • رسولی

      شما غلط کردید

    • کارمند

      مثل بقیه ی مشکلات و مفاسد کشور با تکذیب ولاپوشانی کردن سعی میکنید فعلا قضیه را ماست مالی کنید اما واقعیت چیز دیگری است

    • بی نام

      خریدزمین ویلا وآپارتمانهای خوش نقش درشمال وامکان زیارتی توسط عراقیها ولبنانی ها واقعیتی انکار ناپذیراست وصحت داردوموج گسترده ای ازاین افرادازطریق وکلای خوددرمکانهای خوش آب وهوای ایران اقدام به خرید زمین وویلا وآپارتمان نموده اند؟واین خرید ها درآینده مشکلات عدیده ای رابرای کشوربه وجود خواهد آورد؟عراقیهاخوش گذران های خوش ذوقی هستند.باید ازاین بایبت گریست مگر مردان به خاطر خاک و ناموس باخون خود کشورراحفظ کردندتااین گونه خون شهیدان عزیزمان دیده نشود؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو هرچیزی رو سریع ربط میدید به شهدا

    • نوید

      عراقی ها و کردهای عراق سعی دارن که تو مملکت ما رخنه کنن و تو ارومیه هم هیمن قضیه پیش اومده رفتن با شهردار ارومیه که یه پارکینگی رو میخواسته تو مزایده بذاره و نذاشته خریدن و مردم با غیرت و ترک ارومیه جلوی این کا رو گرفتن با نامه دادستان ارومیه

    • بدون نام

      لعنت بر این عراقی ها کم تو جنگ جنایت کردن حالا در داخل ایران مغلوم نیست چه غلطی میکنند مردم ما هم ساده ۸سال جنگ را فرغموش کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی سواد اول سواد یاد بگیر

    • بدون نام

      اقا جان راحت ترین کار تکذیبه کاردیگه ای بلد نیستید همش خوابید کی رفتید دنبالش

    • بدون نام

      مسئولان هر خبری رو که تکذیب کنن یعنی درسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کمتر چرت بگو لطفا
        طبق قوانین ایران خرید و فروش ملک فقط با شناسنامه و کارت ملی ایرانی قابل خرید و فروشه پس لطفا کمتر دروغ پراکنی کنید و کمی تحقیق کنید بعد اظهار نظر کنید

    • بدون نام

      تجربه نشون میده که هر چی تکذیب میشه صحت داره

    • بدون نام

      لعنت به کسانی که کشور را به بیگانگان فروخته و می فروشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج