جاباما
۹۰۸۹۷۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

«سکوت سردِ» قربانیان اسیدپاشی در شلمان

نمایشگاه «سکوت سرد» متشکل از نقاشی‌هایی با موضوع قربانیان اسیدپاشی و نمایشگاه «اتاق علیرضا» از جمعه ۲۹ شهریور در گالری‌ شلمان و تالار این/جا افتتاح می‌شود.

خبرگزاری مهر: نمایشگاه «سکوت سرد» متشکل از نقاشی‌هایی با موضوع قربانیان اسیدپاشی و نمایشگاه «اتاق علیرضا» از جمعه ۲۹ شهریور در گالری‌ شلمان و تالار این/جا افتتاح می‌شود.

در آخرین جمعه تابستان علاوه بر ادامه نمایشگاه‌هایی که هفته گذشته افتتاح شدند، نمایشگاه‌های جدیدی آغاز به کار می‌کنند که از جمله آنها می توان به برپایی چهارمین روشنای بزرگان که اختصاص به مروری بر آثار میرحسن ارژنگ نژاد دارد، اشاره کرد. همچنین امیرشهاب رضویان فیلمساز نیز نقاشی‌هایش را در گالری کاما به نمایش می‌گذارد و هفتمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» به دبیری فریدون فربود و با شعار «جهان رنگارنگ است» از همین روز یعنی ۲۹ شهریور در گالری باروک افتتاح می‌شود. در ادامه برنامه افتتاحیه برخی نمایشگاه‌های هنری جمعه ۲۹ شهریور را برمی‌شمریم.

«سکوت سردِ» قربانیان اسیدپاشی در شلمان

خانه هنرمندان ایران

گالری زمستان: نمایشگاه مروری بر آثار میرحسن ارژنگ نژاد نقاش و مجسمه ساز پیشکسوت از سلسله نمایشگاه‌های «روشنای بزرگان» به همت انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران جمعه ۲۹ شهریور ساعت ۱۷ در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. نمایشگاه «روشنای بزرگان۴: مروری بر آثار میرحسن ارژنگ نژاد» تا تاریخ ۹ مهر از ساعت ۱۳ الی ۲۱ در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد بود.

گالری ممیز: نمایشگاه منتخبی از آثار زنده‌یاد ناصر هوشمند وزیری از سوی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران جمعه ۲۹ شهریورماه ساعت ۱۷ در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود که این نمایشگاه نیز تا ۹ مهرماه ادامه خواهد داشت.

گالری نامی و بهار: نمایشگاه منتخبی از آثار سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با عنوان «نگاهی دیگر» ۲۹ شهریور تا ۹ مهرماه در گالری های بهار و نامی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

گالری تابستان: نمایشگاه نقاشی‌های علی دالوند جمعه ۲۹ شهریور در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه تعداد ۳۵ اثر با تکنیک رنگ روغن با موضوعات طراحی فیگوراتیو، پرتره و طبیعت بیجان، برای مخاطبان به نمایش درخواهد آمد.

گالری کاما

نمایشگاه نقاشی«از ۵۷ تا ۶۷ به روایت امیرشهاب رضویان» از روز جمعه ۲۹ شهریورماه در گالری کاما به نشانی خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک ۴۴ طبقه دوم گشایش می یابد. در کنار نمایش این آثار نقاشی، امیر شهاب رضویان که در واقع این آثار خاطرات این هنرمند از انقلاب ۵۷ و جنگ تحمیلی است، داستان آثارش را روایت می کند.

تالار این/جا

نمایشگاه انفرادی طراحی علیرضا اسپهبد با عنوان «اتاق علیرضا» از جمعه ۲۹ شهریورماه در تالار این/جا به نشانی نوفل لوشاتوی شرقی، کوچه پدرام، جنب شماره ی ٤، نمای آجری، درب کوچک گشایش می‌یابد. این نمایشگاه تا ۱۲ مهر ادامه خواهد داشت.

گالری گلستان

نمایشگاه انفرادی نقاشی فرشید رضوی از ۲۹ شهریور در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ برپا خواهد بود.

گالری فرمانفرما

گالری فرمانفرما از ۲۹ شهریور تا ۱۲ مهر، میزبان نمایشگاهِ انفرادی نقاشی های جواد علی‌محمدی اردکانی با عنوان «زندگی» خواهد بود. این گالری در خیابان کریمخان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ قرار دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «مجموعه «زندگی» کوششی است برای افشا کردن طبیعت، نه از راه شفاف سازی بازنمایانه طبیعت، بلکه از مسیر در افتادن با همان پیچیدگی رازهایی که چون مه پیش روی درختان گسترش می یابد و تلاش ما را برای کشف درختان از ورای این غبار ابهام‌آمیزی که میان ما و درختان حائل شده به یک مکاشفه تبدیل می کند. جایی که نگاه ما با طبیعت غریب درختانی رو به رو میشود که با پیچشی قهر امیز بیانی از فنا ناپذیری عصیانگرانه را نمادین می کنند.»

گالری شلمان

نمایشگاه انفرادی نقاشی مژده حسنی با عنوان «سکوت سرد» از آخرین جمعه شهریوماه و تابستان در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ آغاز می‌شود.

مژده حسنی درباره نمایشگاه این چنین می نویسد: «آغاز مجموعه «سکوت سرد» در مهرماه سال ۹۳ زده شد، پس از اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان و نابودی زندگی، زیبایی و رویاهای دخترانی بی‌گناه، به جرم زیبایی زنانه که ارمغان خدا بود.

آثار مجموعه «سکوت سرد» به شیوه اکسپرسیو و تکنیک ترکیب مواد اجراشده‌اند. شیوه اکسپرسیو را از این ‌جهت برگزیدم که در بیان موضوع و صراحت مفهوم آثارم اثربخش بود. اغراق در رنگ‌ها و فرم‌ها و شیوه‌ای عاری از طبیعت‌گرایی همان چیزی بود که به مفهوم آثارم کمک می‌کرد. به‌کارگیری دوخت و بند در آثار نشان‌دهنده رویاهایی درهم‌تنیده شده است که به بند کشیده شده‌اند، بندی از جنس افراطی‌گری و کوتاه‌نظری کسانی که خدا را ستمکار، نه مهربان، زورگو، نه دلسوز می‌بینند.

به‌عنوان یک نقاش رسالت خود دانستم برای همدردی و به نشانی اعتراض خشونت در برابر زنان قلم خود را بردارم و با سمفونی از رنگ‌ها و فرم‌ها آهنگ اعتراضی خود را بنوازم به امید نابودی عاملان این جنایت.»

گالری ویستا

«کوکاکولا» عنوان نمایشگاه انفرادی طراحی ماهان قادری است که از روز ۲۹ شهریورماه در گالری ویستا واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ گشایش می یابد.

گالری باروک

هفتمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» به دبیری فریدون فربود و با شعار «جهان رنگارنگ است» از جمعه ۲۹ شهریورماه در خانه فرهنگ دیهیم (گالری باروک) واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از بزرگراه صدر، پلاک ۱۷۳۶ آغاز به کار می‌کند. این جشنواره که به صورت غیررقابتی برگزار می شود، تا ۱۲ مهرماه ادامه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • M@@@@@@@M

      آنها سکوت نکردن کسی نیست هوار هوار آنها را بشنود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج