جاباما
۹۰۹۳۷۵
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

نانسی پلوسی: ما مسئول دفاع از سعودی نیستیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا جمعه گفته که این کشور مسئول دفاع از عربستان سعودی نیست.

خبرگزاری فارس: «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا جمعه گفته که کشورش مسئول محافظت از عربستان سعودی و دفاع از این کشور نیست.

وی در مصاحبه با NPR (رادیو ملی آمریکا) در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با اقدام نظامی علیه ایران در پاسخ به حمله انجام‌شده علیه تأسیسات نفت سعودی موافق است گفت: «قطعاً خیر. فکر نمی‌کنم ما مسئول محافظت یا دفاع از عربستان سعودی هستیم.»

شنبه هفته پیش (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

نانسی پلوسی: ما مسئول دفاع از سعودی نیستیم

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند. او دیروز (چهارشنبه) وارد شهر جده، واقع در غرب عربستان سعودی شد و مورد استقبال «ابراهیم العساف»، همتای سعودی‌اش قرار گرفت. پامپئو در این سفر با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد و وزیر دفاع سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: «۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد علیرضایی

      اگه پولش رو سعودیها حساب کنند حتما ملزم به دفاع میشن

    • بدون نام

      راه حل اینه که عربستان وصدرِآن بن سلمان،دست ازجنگ برداردوبه طرح صلح سازمان ملل احترام بگذارد!زمان آدم کشی که درحق یمنی هاعربستان انجام می دهد!بپایان رسیده ودرغیراینصورت عربستان بازنده حتمی هست وآمریکاهم خودش رادرگیرافتضاح عربستان نکندکه متضررمیشود!ودرمحضرخدااین جنایت قرن۲۱بدون مکافات نخواهدبود!

    • بدون نام

      تقصیرگاوهای شیرده سعودیه که به همسایه هاشون لگدمیزنن ودرجواب ازپهباداشون موشک میخورن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج