۹۱۰۱۲۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

عربستان به ناتوانی در تامین نفت هند اعتراف کرد

به دنبال حمله انصارالله به تاسیسات شرکت آرامکو و کاهش پنجاه درصدی تولیدات نفت خام عربستان، سفیر ریاض در دهلی روز یکشنبه گفت: عربستان نیاز نفتی هند را از منابع دیگر تامین می کند.

ایرنا: به دنبال حمله انصارالله به تاسیسات شرکت آرامکو و کاهش پنجاه درصدی تولیدات نفت خام عربستان، سفیر ریاض در دهلی روز یکشنبه گفت: عربستان نیاز نفتی هند را از منابع دیگر تامین می کند.

به گزارش شبکه نیودهلی (NDTV)، سعود بن محمد الساطی گفت: عربستان متعهد به تامین نیاز نفتی هند است و ما از منابع دیگر تعهد خود را اجرایی خواهیم کرد.

الساطی با اشاره به حملات پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو که از سوی انصارالله یمن صورت گرفته از سازمان ملل و کارشناسان بین الملل برای مشاهده وضعیت موجود نفتی در عربستان دعوت کرد.

عربستان به ناتوانی در تامین نفت هند اعتراف کرد

سفیر عربستان در دهلی افزود، ریاض متعهد است نیازهای امنیت انرژی هند را برآورده کند و با دیگر تولیدکنندگان نفت برای حفظ ثبات بازار همکاری سازنده خواهد داشت.

الساطی که کشورش از مقابله با حملات نیروهای یمنی عاجز است، گفته ،‌ عربستان سعودی از توانایی و عزم برای دفاع از خود و پاسخ به آنچه تجاوزها خوانده، برخوردار است. او این را هم گفته که کشورش از حمایت های هند تقدیر می کند .

مقامات سعودی در حالی مدعی تامین نیاز انرژی خریداران نفتی خویش هستند، که بعد از حملات انصارالله شرکت آرامکو در تامین تعهدات فروش نفت سنگین به برخی از مشتریان آسیایی با مشکل روبرو شده است و در حال صادرات نفت ترکیبی به جای نفت سنگین است.

در پی حملات حوثی ها و کاهش پنجاه درصدی تولید نفت خام عربستان، رویترز به نقل از منابع خود نوشت: سعودی ها بعد از حملات برای تامین تعهدات خود به مشتریان آسیایی رو به فروش ذخایر نفتی خود آورده اند.

۷۰ درصد از فروش نفت خام عربستان سعودی به کشورهای آسیایی صورت می گیرد.

آرامکو به پالایشگاه بزرگ نفت (IOC) اعلام کرده است که به جای نفت سنگین می تواند نفت ترکیبی آسیا را در اختیار این پالایشگاه قرار دهد.

شرکت نفتی آرامکو همچنین به شرکت نفتی پترو چینا اعلام کرده است که تحویل محموله نفت سبک انان در ماه آینده با ۱۰ روز تاخیر ارسال خواهد شد.

یک مقام ارشد چینی به رویترز گفت: برخی از محموله های نفت خام سبک پالایشگاه دولتی چین در سپتامبر (شهریور) به درجه های سنگین تری تغییر می کنند.

روزنامه "نیکی" ژاپن نیز امروز یکشنبه نوشت: شرکت آرامکو به بزرگترین پالایشگاه ژاپن (JXTG) اعلام کرده که این شرکت تغییراتی در محموله نفتی ژاپن اعمال کرده زیرا برای تامین نفت این کشور با مشکل مواجه شده است.

به گفته مقامات پالایشگاه" JXTG " ژاپن، گمان می رود که شرکت آرامکو بیشتر از زمان پیش بینی شده برای رفع مشکل تولید نفت خام سبک مورد استفاده در تولید بنزین و بنزین سبک، نیاز دارد.

نیروهای یمنی شنبه گذشته با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد، دو پالایشگاه «خریص» و «بقیق» شرکت آرامکو را که از بزرگترین شرکت نفتی جهان محسوب می‌شود، هدف قرار دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج