۹۱۰۲۷۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

محمودی: نگران سهمیه المپیک نباشید

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۳برصفر مقابل استرالیا به پیروزی رسید و توانست برای سومین بار قهرمانی قاره کهن را کسب کند.

فرهیختگان: تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۳برصفر مقابل استرالیا به پیروزی رسید و توانست برای سومین بار قهرمانی قاره کهن را کسب کند. ملی‌پوشان والیبال کشورمان از روز سه‌شنبه دوباره تمرینات خود را برای حضور در جام‌جهانی آغاز خواهند کرد.

طبق برنامه تیم‌ملی والیبال ایران برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی ساعت ۲۱ جمعه تهران را به مقصد چین ترک می‌کند و از آنجا راهی توکیو خواهد شد. رقابت‌های جام‌جهانی والیبال از ۹ مهر به میزبانی ژاپن آغاز می‌شود. درباره شرایط تیم ملی، قهرمانی‌اش در آسیا و شانس حضورش در المپیک با یکی از ستاره‌های سابق تیم ملی هم‌صحبت شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با شهرام محمودی را در ادامه می‌خوانید.

ایران با برتری مقابل استرالیا قهرمان آسیا شد. شرایط را چطور می‌بینید؟

اگرچه تیم ملی در این مسابقات آن آمادگی صددرصد را نداشت آن هم به خاطر اینکه برای حضور در جام‌جهانی بدنسازی سنگین دارد اما در فینال نشان داد هیچ‌کس در آسیا جلودار قدرت ایران نیست. بازی ماقبل فینال ایران آن آمادگی را نداشت اما ملی‌پوشان در فینال قدرت ایران را به نمایش گذاشتند و توانستند با قهرمانی فاتح آسیا شده و دل مردم را شاد کنند. عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بسیار خوب بود و امیدوارم به این تیم بیشتر اهمیت داده شود.

البته سعید معروف هم مصاحبه‌ای در مورد بلاتکلیفی فدراسیون داشت و ورزشکاران از این وضعیت گلایه دارند.

بله، سعید معروف به خاطر بی‌توجهی فدراسیون گلایه داشت. شما تصور کنید تیم ملی در اوج باشد، میزبانی هم در تهران بگیرد اما نه رئیس داشته باشد، نه سرپرست! این موضوع باعث ناراحتی بچه‌ها شده بود. والیبالیست‌های ما با این شرایط از جان مایه گذاشتند و قهرمان شدند. تیم ملی در سال جدید مسابقات زیادی را داشت؛ لیگ ملت‌ها، انتخابی المپیک، قهرمانی آسیا و چند روز آینده هم جام‌جهانی شروع می‌شود، این شرایط سخت است.

خستگی، مصدومیت و دوری از خانواده برای ورزشکاران آزار‌دهنده است. بازیکنان ما با تمام وجود کار می‌کنند. من به بچه‌ها، کادرفنی و همه مردم ایران تبریک می‌گویم. بازیکنان ما نشان دادند قدرت والیبال ایران از آسیا فراتر است. با این‌انگیزه پیش بروند در مسابقات پیش رو هم نتایج خوبی کسب خواهند کرد.

به نظر می‌رسد این بلاتکلیفی فدراسیون والیبال اعتراض بازیکنان و اهالی این رشته را به دنبال داشته است.

متاسفانه گلایه بچه‌ها هم این بود که فدراسیون نه رئیس دارد، نه سرپرست. افشین داوری سرپرست بود اما نمی‌دانم چطور شده بود که در مسابقات شرکت نداشت، این جلوه خوبی برای ایران ندارد و از طرفی نمی‌توان برنامه‌ریزی خوبی برای تیم ملی داشت آن هم در مهم‌ترین سال ورزشی که باید در انتخابی المپیک شرکت کنیم. امیدوارم هرچه زودتر رئیس فدراسیون مشخص شود.

ما در مسابقات قهرمانی آسیا شاهد عملکرد خوب استرالیا، چین، ژاپن و کره بودیم. به جز ژاپن که سهمیه دارد، فکر نمی‌کنید در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک که یک تیم از آسیا می‌تواند جواز حضور در المپیک را کسب کند ایران کار سختی در پیش داشته باشد؟

روزی که مقابل استرالیا باختیم روز بد ما بود به خاطر اینکه بچه‌ها برای مسابقات جهانی بدنسازی سنگین داشتند اما انتخابی المپیک تورنمنت بسیار دشواری است و با همه مسابقات فرق دارد. شرایط بسیار سخت است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که ایران صعود می‌کند یا نه چون همه تیم‌ها با تمام توان می‌آیند. استرالیا در سال‌هایی که مسابقه انتخابی المپیک است به اوج می‌رسد.

چین میزبان مسابقات انتخابی المپیک است و مدعی به شمار می‌رود. در واقع مسابقات انتخابی سهمیه المپیک به دور از چیزی است که راحت بتوان در مورد آن حرف زد اما فکر می‌کنم و نظر شخصی من این است که تیم ایران حتما صعود می‌کند. ایران کار دشواری پیش رو دارد اما شانس بالایی برای بازیکنان قائل هستم چراکه من به توانایی بازیکنانم ایمان دارم و می‌خواهم این اتفاق بیفتد.

تیم ملی جوانان و نوجوانان هم در مسابقات قهرمانی جهان نتایج خوبی گرفتند. می‌توان از این جوانان در مسابقات انتخابی المپیک یا حتی المپیک استفاده کرد یا به نظر شما یک ریسک است؟

جوانان آرام‌آرام به تیم ملی اضافه می‌شوند همان‌طور که کریمی و مجرد در تیم بودند، تیم جوانگرایی می‌کند و این بازیکنان در کنار باتجربه‌ها در تمرینات و مسابقات شرکت کرده و به تجربیات‌شان اضافه می‌کنند. سال، سالی نیست که جوانگرایی کامل صورت بگیرد چراکه تورنمنت انتخابی المپیک به مهره‌های قوی نیاز دارد، همان‌طور که همه در انتخابی المپیک حتی از بازیکنان قدیمی استفاده می‌کنند تا تجربیات‌شان مورد استفاده قرار بگیرد. موسوی، غفور، معروف، قائمی و... تجربیات زیادی دارند که می‌توانند به تیم‌ملی در انتخابی المپیک کمک کنند. امیدوارم تیم ملی بتواند نتیجه لازم را کسب کرده و راهی المپیک شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج