جاباما
۹۱۰۸۶۰
۳۰ نظر
۵۰۰۵
۳۰ نظر
۵۰۰۵
پ

ذالنور: موشک ساختیم اما در تولید پراید مانده‌ایم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ساخت پراید مانده‌ایم اما در ‌تولید موشک و پهپاد جزو کشورهای پیشرفته‌ایم.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس طی سخنانی در مسجد الزهرا (س)، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شش روز قبل از آغاز جنگ تحمیلی صدام قراردادی را در یک نشست خبری پاره کرد، در روزهای نخست جنگ تلویزیون عراق در جبهه گیلان غرب با صدام مصاحبه کرد و او گفت بقیه مصاحبه در تهران انجام می‌دهم و صدام تصور می‌کرد یک‌هفته‌ای ایران را مصادره می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام استان‌های مرزی طعم امنیت را در اوایل انقلاب نچشیدند، افزود: در خوزستان خلق عرب با نقشه‌ای خط مرزی را برای خود تغییر داد و اسم استان‌های جنوبی ما را عربستان آزاد اعلام کردند، همین خلق عرب بود که سال گذشته در خوزستان با گلوله‌های استکبار رژه نیروهای مسلح را به خون کشیدند و در آن زمان گوسفند جلوی عراقی‌ها می‌کشتند و خوش‌آمد می‌گفتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آمل نیز کمیته کمونیست‌ها، در غرب کشور خلق مسلمان و حتی در قم نیز خلق مسلمان فعالیت داشتند و دیگر گروهک‌ها در مقابل نظام ایستادند تا به امروز که گروهک پژاک میراث دار آن‌ها هستند.

وی حوادث سال ۶۰ و عزل بنی‌صدر را یکی از مهم‌ترین سال‌های انقلاب برشمرد و گفت: در اسفندماه سال ۵۹ در سخنرانی بنی‌صدر ۲ نفر شهید دادیم و حدود ۶۰ نفر با دستور بنی‌صدر مجروح شدند، ما تابه‌حال هفده هزار شهید ترور تقدیم انقلاب کردیم.

ذوالنور با بیان برخی اتفاقات تلخ در سال‌های اول انقلاب، افزود: حادثه شهادت شهید چمران و حادثه شهادت سقوط هواپیما حامل شهید فکوری و جهان‌آرا و هفتم تیر انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی، هشتم شهریور ترور شهید رجایی و باهنر ازجمله بدترین اتفاقات آن سال‌ها بود.

وی با اشاره به عدم داشتن سلاح‌های لازم برای جنگ، ادامه داد: در عملیات والفجر ۸ آسمان نمایشگاه هواپیماهای دشمن بود ادوات هوایی آن‌ها بود اما ایمان، اعتقاد، دنیا گریزی، آخرت‌گرایی، ناله‌های نیمه‌شب و شهادت‌طلبی مسبب پیروزی‌های ما بود.

وی با نقل خاطره‌ای ولایت مداری رزمندگان را بیان کرد و خاطرنشان کرد: عراق به کمک منافقین مهران و قلاویزان را گرفت و ما برای آزادی ۱۰۰ گردان وردآورد ما بود اما فقط ۲۳ گردان داشتیم، در آن زمان احمد آقا خمینی پیغامی به ما رساند و آن این بود که امام گفته است مهران باید آزاد شود و پس‌ازاین پیام جنگ عاشورایی شد و مهران آزاد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ولایت مداری را مهم‌ترین ابزارهای پیشرفت برشمرد و گفت: ولایت مداری ما را به اشتیاق و فرمان برای حل آن مشکل وا‌داشت و الان هم عدم ولایت مداری این کشور را به مشکل کشانده است.

بیشتر بخوانید
مدیریت غلط منشأ اصلی ایجاد فقر در جامعه است

کمک به مقابله و مبارزه با فقر در جامعه نیاز به خرد جمعی دارد

شخصیت‌های ضد اجتماعی محصول گسترش فقر در جامعه‌اند


وی با اشاره به اینکه پسران مقام معظم رهبری در خط مقدم جبهه بودند، عنوان کرد: در آن زمان آقازادگی نبود که جنگ پیروز شد، فیش‌های نجومی نبود که انقلاب پیروز شد، امروز چرا مشکل‌داریم؟ در حل مشکلات کشور باید آن روحیه جهاد بازیابی شود.
ذوالنور با انتقاد به برخی از نمایندگان مجلس، افزود: هیئت‌رئیسه چه حقی دارد که مجلس را تعطیل کند؟ چرا نماینده مجلس در جایگاه ویژه رژه می‌ایستد؟ کار نماینده مردم است که زنگ مدارس را بزند؟ چرا چون چند ماه دیگر انتخابات است، نمایندگان ما برای چهار سال مثلاً خدمت در بحرانی‌ترین زمان کشور به بهانه های مختلف در مجلس نیستند و این‌طرف و آن‌طرف برای چند عکس و به بهانه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌شود کسی نقش نمایندگی ایفا کند و هرروز نیز به بهانه‌ای در مجلس نباشد، مشکل مردم خسرو سازها هستند، ما چقدر تلفات داده‌ایم در جاده‌ها؟ نماینده باید یقه وزارت خانه‌ای که فقر را در جامعه پمپاژ می‌کند را بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان حساسیت رأی نمایندگان مجلس، ادامه داد: نماینده باید هزینه رأی خود را بدهد، چگونه با رأی مخفی من مردم از ما مطالبه‌گری کنند.

وی افزود: ما در ساخت پراید مانده‌ایم اما چرا در موشک و پهپاد پیشرفته‌ایم، در دولتی که وزیر اقتصاد می‌گوید مدیر از خارج بیاوریم تفکر ما می‌توانیم را له می‌کند، پیشرفت با تفکر و روحیه بسیجی ولایت مداری حاصل می‌شود نه با فیش حقوقی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehdi

      موشک را نساختیم ، کره شمالی براتون طرح و مواد اولیه به چند برابر قیمت کرد فروخت بهتون ، دیگران را خر فرض نکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیسوادی،الان کره شمالی دنبال ایرانه

      • بدون نام

        دیگران حتماً خودت هستی. ما فرزندان وطن را باور داریم. حسود لا یسود

      • بدون نام

        دیگران حتماً خودت هستی. ما فرزندان وطن را باور داریم. حسود لا یسود

      • بدون نام

        فرض نمیکنیم با این اطلاعاتت هست

      • مردمی

        روسیه وچین دومین وسومین صادر کننده سلاح هستند به چه کشورهایی سلاح صادر می کنند کشورهای گرسنه آفریقا یا آمریکای لاتین یا بلوک غرب معلومه آنها به کشورهای ثروتمند و نفت خیز از جمله ایران موشک صادر می گنند حالا فهمیدی چرا نمی توانیم خودرو خوب تولید کنیم

      • نامدار

        این موشک های اتفاقاً تکنولوژی خیلی پیشرفته نداره هر چند که بیشتر قطعات حساس شون خارجیه اتفاقاً اتحاد جماهیر شوروی هم کلکسیونی از موشک داشت ولی عاجز بود از ساخت خودروی لادا به تنهایی و خودرویی هم که تحت لیسانس ساخت بسیار بی کیفیت بود بنابراین فناوری خودرو و از اون بالاتر هواپیما بسیار پیشرفته تر از فناوری موشک هستند کما اینکه پاکستان هم موشکهایی مخربتر از ما داره

      • بدون نام

        قطعا هستی

    • Hassan

      چون دلتون برای بقای خودتان میسوزد
      نه رفاوآسایش ملت جاهل...

    • بدون نام

      چون تو تولید موشک صرفه اقتصادی مهم نیست چون مثلا یک موشک که تو فلان کشور با 1تومن تولید میشه ما با 5تومن تولید میکنیم و اشکالی هم نداره ولی پراید رو که باید با 10 تومن تولید کنیم اگه 12 تومن تمومش کنیم مشتری نخواهد داشت چون یه چیز رقابتیه و مشابهش رو میشه پیدا کرد. ما که دانش هیچکدوم رو نداریم

    • بدون نام

      چون خودرو دست دولت های بی عرضه و فاسده.

    • لاله پ

      سلام جناب کسی که موشک درست میگه صداقت داره دل سوز هستش ولی کسی که ماشین تولید میگنه دزد ونامرد و وطن فروش هستش جناب ووؤووووووو

    • ساحل

      چون موشک دست سپاه هست ولی پرابد دست دولت!!!!

      پاسخ ها

      • بی نام

        رانت و بودجه ی هزار برابری اش دست ه یه عده ی خاص هست که میرن تهیه میکنند.

    • ایران

      عزیز دل برادر
      چون ی عده ایی نونشون توی خط تولید پراید
      آسایس ایمن ارزان و ادمهاهم به راحتی میمیرن
      به همین سادگی

    • بهزاد

      کلن تو کارا خرابکاری تخصص ویژه داریم.

    • mojtaba khazaee

      نمیدونید چرا
      چون موشک برای امنیت مردم هست ولی پراید برای به خطر انداختن امنیت مردم
      و به هر حال باید یک توازنی وجود داشته باشه هخخخخ
      تا ناامنی نباشه نیاز به امنیت نیست هخخخ

    • بدون نام

      احسنت

    • 123

      اونم نیستیم

    • بدون نام

      موشک ساختیم اطلاعات شو از چین وروسیه معلوم نیست به چه قیمتی خریدید

    • خسته

      این تونست یه حرف درست بزنه...

    • بدون نام

      البته چین بیشرف تر از شماهم ازقلم افتاده بود ببخشین

    • نااشنا.

      برای اینکه خودرو بصورت انحصاری دست خانواده ای خاص است.

    • بدون نام

      حاجی خودت هم داری تبلیغ انتخاباتی میکنی که.تا حالا چرا این حرفها رو نمیزدی

    • بدون نام

      برای اینکه موشک هیچ کس کمک نکردولی برای پژووبه بهانه هاآقایان سفرپاریس رفتن!گردش پاریس حال می دهد!پرایدهم اول به کره وبعدچین،حال دادنند!

    • بدون نام

      موشک رو با کمک کمونیست ها ساختیم

    • s sh m

      سلام

    • بدون نام

      چونکه تو ایران مافیای خودرو داریم و اینکه عقده نسل کشی ایرانی...

    • سعیدو

      خلاصه و مفید
      چون جون مردم یمن مهم تر از جون مردم ایرانه

    • بدون نام

      درست شبیه کره شمالی و این افتخار نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج