جاباما
۹۱۱۱۶۱
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

استاندار گلستان:

۳۰ خانوار سیل‌زده‌ی گلستان در چادر زندگی می‌کنند

استاندار گلستان گفت: ۳۰ خانواده در شهر‌های آق قلا و گمیشان در چادر استقرار داشتند که ساخت منازل آن‌ها را در اولویت قرار دادیم و بزودی تحویل داده خواهند شد.

خبرگزاری مهر: هادی حق شناس اظهار کرد: از هفت هزار و ۴۰۰ واحد احداثی سیلزده تاکنون قرارداد تسهیلات ساخت بیش از ۶ هزار واحد در بانک ها منعقد شده و روند ساخت با سرعت مناسبی در حال انجام است.

۳۰ خانوار سیل‌زده‌ی گلستان در چادر زندگی می‌کنند

وی افزود: ۳۰ خانواده در شهرهای آق قلا و گمیشان در چادر استقرار داشتند که آنها را در اولویت ساخت و تحویل واحد های مسکونی قرار دادیم و ظرف مدت سه هفته آینده این چادرها جهت سکونت برچیده خواهند شد.

حق شناس با اشاره به روند ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل اظهار کرد: ۵۰۰ واحد مسکونی تا ۱۵ مهر (روز روستا) به مردم تحویل داده خواهد شد و تلاش می کنیم تا پایان آذر ساخت بخش عمده ای از واحد های احداثی را به اتمام برسانیم.

استاندار گلستان با اشاره به جبران خسارات بخش کشاورزی گفت: بیش از ۲۵ هزار پرونده کشاورزی در استان تشکیل شده بود که پیشتر ۱۵ هزار پرونده قطعی و بیش از ۱۰ هزار پرونده توسط پژوهشگاه فضایی مورد بازنگری قرار گرفته بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هشت هزار پرونده مورد تایید قرار گرفته و بررسی دو هزار پرونده دیگر هم طی روزهای آتی پایان می یابد و خسارت کشاورزان جبران خواهد شد.

حق شناس با بیان اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع مختلف برای راه های استان، یادآور شد: ۹۵ نقطه راه ها مرمت و دو نقطه باقی مانده در حال مرمت است و البته باید برخی جاده ها و پل ها اصلاح شوند.

وی ادامه داد: رودخانه های استان در صورت عدم بروز سیل هم نیازمند لایروبی بودند که در جریان سیل ۱۰۰ کیلومتر و پس از آن هم قریب به ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه های قره سو، اترک و گرگانرود تاکنون لایروبی شده اند و این روند ادامه دارد.

استاندار گلستان آبگیری سد نرماب را اولویتی اساسی برای استان دانست و گفت: مخزن سد نرماب ۱۲۵ میلیون متر مکعب یعنی به اندازه سه سد وشمگیر، گلستان و بوستان ظرفیتی دارد و تلاش می کنیم آبگیری این سد را با اعتبارات تخصیص داده شده و همت قرارگاه خاتم الانبیا تا پایان سالجاری عملیاتی کنیم.

حق شناس با اشاره به نامه وزیر کشور خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اهمیت تخصیص اعتبار جهت زهکشی اراضی شمالی گرگانرود و قره سو و با توجه به پاییز پر بارشی که در راه است، خاطر نشان کرد: تاکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده و ۳۰ هزار هکتار هم در حال اجراست و البته ۲۸۰ هزار هکتاری استان نیازمند زهکشی که می تواند علاوه بر بهره وری زمین در ارائه محصول به استان در هنگام سیلاب کمک کند چرا که در سیل اخیر زمین های زهکشی شده آسیبی ندیده اند.

وی با اشاره به اول مهر و بازگشایی مدارس، گفت: تلاش کردیم در ابتدای سال تحصیلی جدید هیچ دانش آموزی بدون مدرسه نباشد و ۲۲ مدرسه در مناطق سیلزده به صورت دو شیفت فعالیت می کنند و از ۲۴ مدرسه تخریب شده ۱۷ مدرسه در حال ساخت هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینها مهم نیست برای مردمان سوریه خانه ساختین برای مردمان لبنان بیمارستان ساختید عراق چی بازسازیش را شروع کردید

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        باز سازی عراق با ساختن یک ورزشگاه ۱۰۰هزار نفری استارت خورد
        وقتی‌ورزشگاه را تحویل دادن با موسیقی ورزشگاه را ترکاندن

    • بدون نام

      در عوض سوریه و فلسطین آباد شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج