جاباما
۹۱۱۱۷۰
۸۶ نظر
۵۱۷۵
۸۶ نظر
۵۱۷۵
پ

چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

ژاپن کشور منحصربه‌فردی با سنت‌ها و رسوم قدیمی است که نسل به نسل منتقل شده است. این کشور می‌تواند مدرن باشد و در عین حال هرگز اصالت خود را از دست ندهد.

برترین‌ها : ژاپن کشور منحصربه‌فردی با سنت‌ها و رسوم قدیمی است که نسل به نسل منتقل شده است. این کشور می‌تواند مدرن باشد و در عین حال هرگز اصالت خود را از دست ندهد. طوری که گاهی اوقات فکر می‌کنیم که ژاپنی‌ها از یک سیاره دیگر یا حتی از آینده آمده‌اند. رویکرد آن‌ها به چیز‌های عادی ما را هیجان‌زده و متعجب می‌کند. در این مطلب با چیزهایی آشنا می‌شوید که زندگی ژاپنی‌ها را حسادت‌انگیز می‌کند.

زیبایی شناسی برای ژاپنی‌ها واقعا مهم است
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

این ایستگاه قطار طراحی شده تا مردم بتوانند از قطار خارج شوند و از منظره لذت ببرند. زیبایی شناسی بخش مهمی از زندگی روزمره در ژاپن است. در فرهنگ سنتی ژاپن، چند اصطلاح پایه وجود دارد که جوهره زیبایی را تعیین می‌کند. تاکید بر سادگی، هماهنگی طبیعت و انسان، و رویکرد متفکرانه به زندگی، جزء مهم‌ترین مولفه‌های زیبایی شناسی ژاپن هستند.
هیچ اصطلاحی برای «غارت» در ژاپن وجود ندارد
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

ژاپن مستعد زلزله است، اما هنگام بروز بلایای طبیعی، هیچ غارتگری و دزدی در این کشور اتفاق نمی‌افتد. حتی معلوم نیست که آیا اصطلاحی برای این عمل در فرهنگ لغت‌های ژاپنی وجود دارد یا نه. اگر در گوگل «غارتگری در ژاپن» را به انگلیسی جستجو کنید، مقالات خارجی متعددی پیدا می‌کنید که می‌گویند هیچکس در ژاپن خانه‌ها و مغازه‌ها را غارت نمی‌کند. شاید این به ادب و نظم آن‌ها ربط دارد. جامعه ژاپنی سیستمی ساخته که حتی در بدترین شرایط هم قوانین رعایت شود.
زبان ژاپنی از چندین سطح از ادب تشکیل شده است
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

در زبان ژاپنی، چهار سطح از ادب و احترام وجود دارد: محترمانه، محاوره، فروتنانه و مودبانه. قوانین خاصی برای انتخاب نوع گفتار مناسب وجود دارد. اصولا، یک فرد جوان باید از نوع صحبت کردن مودبانه برای خطاب کردن بزرگتر خود استفاده کند. این درمورد خواهران و برادران هم صدق می‌کند. تقریبا همه مکالمات با «sumimasen» به معنای «ببخشید» آغاز می‌شود، بنابراین فرد به خاطر اینکه وقت شما را می‌گیرد از پیش عذرخواهی می‌کند.
در ژاپن تقریبا هیچ کارگر خارجی وجود ندارد
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

ژاپن کشوری با فرهنگ منحصربه‌فرد است. تقریبا هیچ کارگر خارجی در ژاپن وجود ندارد، چون حداقل حقوق آن‌ها از میانگین درآمد مردم محلی بیشتر بود. فقط افراد حرفه‌ای می‌توانند در آن جا کار کنند. اما در سال گذشته، پارلمان ژاپن به شرکت‌ها اجازه استخدام خارجی‌ها را دارد. برای گرفتن ویزای کار، داوطلبان باید آزمون زبان و مهارت‌های حرفه‌ای بدهند. علاوه بر این، مهاجرانی که مهارت کمی دارند اجازه ندارند خانواده هایشان را با خود بیاورند.
در ژاپن به فرزندی پذیرفتن مردان بالغ عادی است
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

به فرزندی پذیرفتن مردان بالغ سنتی است که از قرن سیزدهم انجام می‌شود. در جامعه ژاپنی، خانواده نقش مهمی دارد. معمولا پسران، خانواده و کسب و کار خانوادگی را اداره می‌کنند. پس تکلیف خانواده‌هایی که فقط دختر دارند چه می‌شود؟ به فرزندی پذیرفتن مردان بالغ به خانواده‌ها اجازه می‌دهد شجره‌نامه خود را گسترش دهند و وارث جدیدی پیدا کنند که تجارت خانوادگی آن‌ها را ادامه دهد. مثلا، اوسامو سوزوکی، رئیس شرکت سوزوکی، چهارمین وارث فرزندخوانده‌ای است که این شرکت سرپرستی او را پذیرفته است.
باغ‌های ژاپنی نوعی هنر هستند
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

اصول باغبانی ژاپنی در قرن سیزدهم به وجود آمد. خاک در ژاپن منبع بسیار ارزشمندی است و مردم سعی می‌کنند از هر سانتیمتر از آن استفاده کنند. ژاپنی‌ها می‌خواهند با طبیعت هماهنگ باشند، بنابراین باغ‌های زیبا و برکه‌های کوچکی با ماهی‌های رنگی و لاکپشت‌ها ایجاد می‌کنند. این باغ‌ها نماد کمال طبیعت هستند.
حیوانات شگفت انگیز
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

اگر عاشق حیوانات باشید، ژاپن همان جایی است که به آن نیاز دارید. در این کشور، کافه‌های زیادی پر از گربه، سگ، ماهی و پرنده وجود دارد. علاوه بر این در هوکایدو، در شمال ژاپن، می‌توانید ساکنان عجیبی پیدا کنید: سنجاب‌های پرنده، خرگوش‌های هوکایدو، پاندا‌های قرمز، سنجاب‌های قرمز و ...
توکیو یکی از بهترین دیزنی‌لند‌های دنیا را دارد
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

دیزنی لند ژاپن، اولین پارک دیزنی است که در خارج از آمریکا ساخته شده است. این پارک شبیه به نمونه کالیفرنیایی آن است، اما بزرگتر و از همه دیزنی‌لند‌های دنیا زیباتر است. حتی در کنار آن، پارک آبی دیزنی وجود دارد. این مرکز تفریحی در خلیج توکیو قرار دارد و گران‌ترین پارک موضوعی جهان است.
استخدام مادام‌العمر در ژاپن متداول است
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

در شرکت‌های بزرگ و موسسات دولتی ژاپن، قرارداد اشتغال مادام‌العمر با کارمند بسته می‌شود. یعنی فرد اجازه دارد تا زمانی که سلامت کافی برای انجام کار دارد، کارش را ادامه دهد. ژاپنی‌ها بعد از دانشگاه درخواست کار می‌دهند و تا بازنشستگی برای همان شرکت کار می‌کنند. کارمندان ژنی ارتباط تنگاتنگی با شرکت خود دارند و درک می‌کنند که رفاهشان به موفقیت شرکت بستگی دارد.
اعتراف کردن اشتباهات بسیار اهمیت دارد
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

«بوشیدو» اصطلاحی است که به معیار‌های اخلاقی و ارزش‌های زندگی سامورایی اشاره دارد. اعتراف کردن اشتباهات خود نقش مهمی در زندگی مردم ژاپن دارد. مواردی در تاریخ وجود دارد که سیاستمداران ژاپنی از سمت خود استعفا کردند، چون نمی‌توانستند به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کنند. «یوکیو هاتویاما» هم به همین دلیل بعد از هشت ماه از سِمت نخست وزیری استعفا کرد.
تنبیه بدنی بچه‌ها طبق قانون ممنوع است
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

امسال، دولت ژاپن قانونی تصویب کرد که طبق آن هر گونه تنبیه بدنی کودکان خردسال ممنوع است. این قانون هم برای والدین و هم مددکاران اجتماعی اعمال می‌شود.
توکیو به عنوان یکی از بهترین شهر‌های جهان شناخته می‌شود
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

در سال ۲۰۱۵، توکیو از نظر امنیت شخصی، امنیت سایبری، زیرساخت‌ها و سلامت، به عنوان امن‌ترین شهر جهان شناخته شد. سال گذشته، مجله مونوکل، به توکیو رتبه دوم بهترین شهر جهان را دارد. کارشناسان شهر‌ها را بر اساس ۶۰ ویژگی ارزیابی کرده بودند: از پایه (ایمنی و محیط زیست) تا موارد خاص.
ژاپن بیشترین جمعیت صدساله‌ها را دارد
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

امید به زندگی در ژاپن بسیار بالاست: به طور متوسط ۸۴ سال. امروزه بیش از ۳۰هزار نفر در ژاپن بیش از ۱۰۰ سال سن دارند و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد: اول، در ۶۰ سال اخیر، مراقبت‌های بهداشتی بسیار بهتر شده است. دوم، رفاه بالای شهروندان نقش مهمی داشته است. سوم، ژاپنی‌ها به سالمندان توجه بیشتری می‌کنند. همچنین مراکز مختلف پیری‌شناسی در ژاپن وجود دارد که جنبه‌های مختلف پیری انسان و روش‌های مبارزه با آن را مطالعه می‌کنند.
مهمان نوازی
چرا باید به زندگی ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟

یکی از کاربران ردیت، این عکس را منتشر کرد و نوشت: « وقتی در بازار توکیو بودیم، یک مرد مهربان اصرار داشت برای پدرم املت بخرد. کسی می‌تواند به من بگوید چرا؟» مردم در نظرات به او گفتند که این در ژاپن عادی است. «او پدر شما را دیده و فهمیده که یک مسافر خارجی است، و خواسته هم چیزی به او بدهد که دوست داشته باشد و هم خاطره خوبی از سفر برای او به جا بگذارد.»
منبع: brightside
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینکه گفته شده هیچ کارگر خارجی وجود ندارد و تازه مجوز داده شده با آن سالهایی که تعداد زیادی از ایران برای کار به ژاپن میرفتند تناقض دارد. جریان چیست؟

      پاسخ ها

      • ak47

        جریان دروغگویی های برترین هاست!!! والا

      • بدون نام

        برترین ها چند وقته شدیدا افت کرده محتوای اخبارش
        دروغ و خالی بنده زیاد می کنه

      • ۱۳

        چرت میگفتن لابد زندون بودن

      • بدون نام

        اگه یکم با دقت تر بخوانید متوجه میشید

      • بدون نام

        زود قضاوت و کسی رو متهم به دروغگویی نکنید،
        در انتهای مطلب منبع درج شده و دروغی
        توسط برترین‌ها گفته نشده.!!!

      • بدون نام

        جریان رسانه ای از برترین های سفاک و دروغگو

      • بدون نام

        ایرانیها میرفتن برای سوزاندن مرده و آشغال جمع کنی،شاید منظورشون از کارگر،کارگران با مهارت خاص مثل برقکاری و لوله کشی و مکانیک و این حرفا بوده،والا در باره خیلی کشورا یه چیزایی میگن ژاپن هم حتما بدیهایی داره،الان اینجا ایتالیا هم ممکنه بهتر از ایران باشه ولی بدیهایی هم داره،ایرانیها همه جیز رو آماده میخوان نمسدونم چرا هیچ کس دست به کار نمیشه

      • بدون نام

        ما غیرقانونی کار میکردیم با ویزای نوریستی اگر میگرفتنمان اخراج یا همان دیپورت میشدیم

      • بدون نام

        کلا در شرق آسیا مردم منظم و تمیزند بر عکس خاورمیانه .میشه گفت ژنتیکیه:)

      • بدون نام

        یکی از کارهای خوبشوون همین مهاجر پذیر نبودنه .بخصوص از خاورمیانه و افریقا.وگرنه به سرعت مثل اروپا رو به افول میرن...

      • بدون نام

        خودت میگی آن سالها
        این گزارش درباره الان است نه آن سالها
        هرچند میدونم درکش برات مشکله

      • بدون نام

        کاربران .... اگه از برترینها خوشتون نیومده راه باز و جاده دراز کسی مجبورتون نکرده از این مجله استفاده کنید واپسگراها

    • بدون نام

      واي من از اين لوس بازيا خوشم نمياد قربون همون بي نظمي و نكبتي خودمون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک تو سرت واقعا

      • بدون نام

        پس خاک بر سر خرت کنن

      • ۱۳

        داغونیم

      • بدون نام

        برو بنگلادش زندگی کن. اونجا از ایرانم بدتره

      • بدون نام

        نگران نباش تا امثال تو وجود دارن تو همین بی نظمی و نکبتی میمونیم البته به لطف امثال تو به اضافه بی مسئولین

      • بدون نام

        شما اینا رو لوس بازی میدونید ؟ واقعا که

      • بدون نام

        تیکه انداخته چرا جواب بیچاره رو اینجوری میدید.

      • بدون نام

        شرط می بندم همه اینا که منفی زدند خودشون عمیقا بی نظم و تنبل و بی مسئولیت اند.و البته غرغرو

    • بدون نام

      این عکسی که برای به فرزندی گرفتن بزرگسالا گذاشتین مربوط به یه سریال کره ای میشه. یعنی یه دونه عکس مربوطِ ژاپنی پیدا نمیشد؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا دیگه همه از به فرزندگرفتن خرسای گنده عکس منتشر نمی کنن
        تو ببخش

    • بدون نام

      خصوصیات ژاپنی ها جالب به نظر میاد، ولی این فرهنگ تبعیض بین زن و مرد رو اعصابه. به شدت بین دختر و پسرشون فرق میذارن و از دختر توقعی جز شوهر کردن ندارن (حتی به صورت قانونی 16 سالگی دختر و پسر میتونن ازدواج کنن). از اون طرف بار زندگی و مشکلات همه رو دوش مردای خونوادس. به نظرم این کار ظلم به هر دو جنسیته. هنوزم عوض نشده تو لایه های درونی اجتماعشون زن ها واقعا رتبه و مقام پایینی دارن.

      پاسخ ها

      • ۱۳

        الان ما خیلی خوبیم هاها

      • بدون نام

        تنها بدی ژاپن مردسالاریشه.البته عیب بزرگی هم هست

      • بدون نام

        مردسالارترین کشور صنعتی هستند

      • بدون نام

        کی گفته ژاپن اینجوریه؟! هرکی بوده میخواسته الکی بگه ایران خوبه

      • بدون نام

        دقیقا شبیه خودمونن

      • بدون نام

        فقط اینا نیست مثلا دخترا زمان عادت نمیتونن غذا بپزن و میگن غذا رو نمیدونم چی میکنه کلا هنوز خیلی خرافاتی و جنسیت ستیزن

      • بدون نام

        آره دقیقا شبیه خودمون هستند. چند زنه بودن و اسیدپاشی و گرفتن پاچه زنها به جرم اینکه لچک سرشون نیست از سنتهای ژاپنیهاست. دقیقا عین خودمون هستند.

    • بدون نام

      ما فقط به ژاپنی ها حسودی نمی‌کنیم به همه کشورها حسودی میکنیم

      پاسخ ها

      • آریا

        آخ قربون دهنت!حرف حق رو گفتی

      • بدون نام

        هر مردمی لایق وضعیتشون هستند.مردم ایران رو با مردم ژاپن مقایسه کنی حساب کار دستت میاد!

      • بدون نام

        آره واقعا

    • ابو امیر

      خوب برو ژاپن با بودایی ها زندگی کن

      کشور خوب یافتنی نیست ساختنی هست

      کلا بعضی از ما ایرانی ها خود باخته هستیم

      پاسخ ها

      • شهاب

        تا تو هر کشوری بی سوادی باشه ایران هند عراق و.....همینه بیسوادی و بی وجدانی متاسفانه

      • بدون نام

        حرفت کاملا درسته
        ولی خیلی بی ادبانه بیان کردی
        و اینکه به هیچ دینی توهین نکن

      • بدون نام

        ما مردمی هستیم که جز ایراد گرفتن وتخریب برایمان راحتر است تا دیدن جنبه های خوب و نیک .

      • ۱۳

        ما خودمون و کشتیم ی دس صدا نداره ک

      • بدون نام

        آفرین

      • بدون نام

        زندگی کردن با بوداییها نه تنها ننگ نیست بلکه افتخار هم هست

    • بدون نام

      عوضش امنیت داریم

      پاسخ ها

      • ۱۳

        آهااااا من ک خیلی

      • ح

        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        عوضش مردم غرغروی تنبل بی خاصیت داریم

      • بدون نام

        همین خود تو واسه کشورت چه غلطی گردی تجربه میگه هرکی بیشتر غر میزنه بیشتر از بقیه سرباره

      • بدون نام

        من واسه مملکتم کلی زحمت کشیدم ریش دراز کردم پهن روی پیشونیم داغ کردم دزدی و اختلاس کردم و تهش فلنگ بستم رفتم همون امریکای جنایتکار
        خوشم میاد که این جمله عوضش امنیت داریم مثل خار توی چشمتون فرو میره و به سوزش میفتید. نگاه کن.
        ببین:
        عوضش امنیت داریم
        حالا بسوز خخخخخخ

    • بدون نام

      تو ایران غارتگری و دزدی نداریم ولی بجاش اختلاس داریم .
      از نظر اداب ۰ هستیم و خیلیا ادعای نژاد برتر میکنن ولی خرترن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته عوضش امنیت هم داریم

    • بدون نام

      چند وقت پیش انگار توی ژاپن یه ساختمون بزرگ آتیش گرفته و ۳۴ نفر مردن همش هم به خاطر زود اقدام نکردن آتش نشان ها بوده چون فقط میخواستن آتیش به یک معبد که نزدیک اونجا بوده نرسه بعدش هم ازشون پرسیدن که چرا برای اون افراد کاری نکردین اونا هم گفتن ما آدم زیاد داریم ولی معبد یه دونس ! .حالا نمیدونم این راسته یا نه . یاد آتش نشانایی افتادم که توی پلاسکو برای اینکه مردم رو نجات بدن خودشون مردن ولی خواستم بگم در هر جایی خوبی و بدی هست حتی تو جایی مثل ژاپن و ایران همه چیز مطلق نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا اگه ایران بود از این اتفاق کلی جارو جنجال به پا می کردند.

    • میثم

      دقیقا مثل ایران ماامید به زندگیمون خیلی بالاتره البته تو اون دنیا

      پاسخ ها

      • ۱۳

        هاها

    • رویا

      ادبشون چقدر منو یاد ادب ایرانی ها انداخت
      مثلا دیشب دو پسر حدود هفت یا هشت سال تو پیاده رو داشتن میرفتن تو حرفاشون فحشایی بود که واقعا نمیتونم بگم به حدی زشت بود که شوکه شدم

    • رویا

      ایرانی ها بسیااااااار آدمهای بی ادبی هستن
      بی ادبترین آدمهای دنیا
      کودک و بزرگ و پیرو جوان هم نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی ادب شدن. قبلا این جوری نبود

      • بدون نام

        تو همه جای دنیا بی ادب و با ادب وجود داره بعضی جاها بیشتر و بعضی جاها کمتر.

      • ب

        ایران اینجوری که نبود! فرهنگ مردم به تدریج عوض شده!

    • shadi

      چه قدر خوبه که همه چی سر جاشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه چی سرجاشه نوسازه و تازه ست و خوشگله و شیکه و مدرنه

    • عسل

      پس برای این همه خودکشی تو کشورشون چرا کاری نمیکنن یا پایگاه امریکا توی کشورشونه و صداشون در نمیاد حتی وقتی دوتا از سربازای امریکایی به یه پیرزن تجاوز کردن کاری نکردن ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیرزن یعنی چند ساله؟ مرد خاورمیانه ای زن رو موجود جنسی می بینه که تاریخ انقضا داره.فکرم میکنه با این کامنتها داره از حقوق زنها دفاع میکنه

      • بدون نام

        مثلا اگه به دختر دوازده ساله تجاوز بشه براش قابل درکه ولی اگه به زن چهل و چند ساله تجاوز بشه براش قابل تصور نیست چون از نظرش این زن دیگه تاریخ انقضا رو رد کرده.به همین دلیل مرد خاورمیانه ای وقتی زنش به چهل سالگی می رسه زن دوم اختیار میکنه!!!

      • بدون نام

        این خبرایی که خوندی رو خود اصولگراها ساختن تا امثال شما رو با این اخبار ساختگی گول بزنن

      • بدون نام

        ژاپن و چین مستامره آمریکا هستن اینو دیگه هر کسی میفهمه

      • پرستو

        واسه اینکه اون پیر زنه کلی حال کرده که دوتا جوون بهش تجاوز کردن خخخخخ

    • noora

      اون عکس پنجمی برای یه سریال کره ایه

    • kiana

      مگه کشوری هست که حسودی نکنیم ژاپن‌ پیشکش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خودم به عنوان یه دختر بخاطر اینکه تو افغانستان و عربستان حجاب اجباری نیست و زنا و دخترا حق دوچرخه سواری و ورزشگاه رفتن دارن به افغانستان و عربستانم حسودیم میشه

    • یاعلی

      امسال، دولت ژاپن قانونی تصویب کرد که طبق آن هر گونه تنبیه بدنی کودکان خردسال ممنوع است.قانون اسلام.بچها صاحب این جهانند.

    • بدون نام

      قسمت باغ های ژاپنی خیلی خیلی زیبا بود.

    • بدون نام

      اتفاقا ژاپنیها در زمره فاسدترین ملتهای جهان هستند و متاسفانه بعضا حتی به درجه ای پست تر از حیوانات سقوط کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مراجعه کنید به مقاله انفجار فسار اخلاقی در ژاپن به قلم رضا صدر که در شرح صدر منتشر شده و بصورت آنلاین هم قابل دسترسی و مطالعه است

    • بدون نام

      ن

    • بدون نام

      ماشاءالله ملت ما وقتی نوبت به بقیه میرسه چقدر فهیم و روشنفکر میشن.
      آداب و رسوم مذهبی سایر ملتها را بعنوان خرافات تقبیح میکنند.
      به ژاپنیها میگن مردسالار و حکایت اسیدپاشیها و قانون دیه و ورزشگاه و گشت و نیرو انتظامی و .. همه از یادشون میره.
      چه ملت روشنفکری
      کور خود و بینای دیگران

    • بدون نام

      چرا باید حسادت کنیم؟
      لابد چون ملت حسود و مریضی هستیم

    • بدون نام

      ژابنی ها همشون گوگولی نیستن و تمام فرهنگشون قشنگ و مدرن نیست یه فرهنگایی دارن که بشدت متحجرانه هست و برعکس تعاریف فرهنگ خاکستری دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما به غیر متحجر بودن فرهنگ خودت از سر تقصیرات و کوتاهی های اونا بگذر

    • بدون نام

      ژابنی ها همشون گوگولی نیستن و تمام فرهنگشون قشنگ و مدرن نیست یه فرهنگایی دارن که بشدت متحجرانه هست و برعکس تعاریف فرهنگ خاکستری دارن

    • بدون نام

      ایران هیچ وقت ژاپن نمیشه چون مردم و مسئولین خود شیفته ای داره

    • بدون نام

      اونها روي اموزش فرهنگشان هر روز كار ميكنند ماها قرن هاست كه كلا كار فرهنگي و اموزش و تبليغات فرهنگي رو بوسيديم گذاشتيم كنار نتيجه اشم داريم د تمام زمينه ها ميبينيم
      زباله ريزي
      دزدي اختلاس
      دروغ
      وووو هزازان اعمال بي فرهنگي

    • فاطمه

      اون روز که میگفتیم نه شرقی نه غربی باید این حسادت که نه قبطه خوردن رو یاد می گرفتیم و می گفتیم هر چیز خوبی رو از هر شرقی یا هر غربی یا هر کافر یا مومنی بیاموزی هنر کردی

    • بدون نام

      چرا انقدر از ژاپن دروغ میگید
      چرا نمیگید از تروریسم جنسی ژاپن. از آمار فوق العاده بالای خودکشی زنان ژاپنی بخاطر جامعه مرد سالار ژاپن. از اینکه مجلس ژاپن زدن هینک برای بانوانی که لباس سنتی کیمونو رو برای کار میپوشن درمورد ممنوعیتش جلسه گذاشته چون به کیمونو عینک نمیاد.
      چرا از خرافات مسخره ژاپنی ها چیزی نمیگید.

    • アキラアマトラス

      من عاشق ژاپن هستم. ژاپن عالی ترین کشور دنیاست.

    • アキラアマトラス

      بدون نام گوش کن . جمعیت زنان ژاپن از مردان بشتر هست. اینو بدون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج