۹۱۱۲۳۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گواردیولا: با سفیدپوستان هم چنین شوخی‌هایی می‌شود

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی از هافبک پرتغالی تیمش که به خاطر یک شوخی در فضای مجازی به نژادپرستی متهم شده است دفاع کرد.

خبرگزاری تسنیم: پپ گواردیولا پس از پیروزی ۳ بر صفر شب گذشته (سه‌شنبه) تیم فوتبال منچسترسیتی مقابل پرستون نورث‌اند در دور سوم رقابت‌های جام اتحادیه انگلیس، درباره جنجالی که پیرامون پست اخیر برناردو سیلوا در فضای مجازی شکل گرفته است واکنش نشان داد و از هافبک پرتغالی تیمش دفاع کرد.

سیلوا اخیراً در صفحه شخصی‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی با هم‌تیمی‌اش بنیامین مندی شوخی کرده است که به نظر برخی از اهالی فضای مجازی این شوخی رنگ و بوی نژادپرستانه داشته و به همین دلیل هم کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس، وارد ماجرا شده و شروع به بررسی این موضوع کرده است. این در حالیست که خود مندی صرفاً جنبه طنز قضیه را دیده و علیه هم‌تیمی جبهه نگرفته است. اگر اتهام وارد به سیلوا تأیید شود، احتمال دارد که او محروم شود.

گواردیولا پس از پیروزی شب گذشته شاگردانش درباره این موضوع گفت: راستش را بخواهید من نمی‌دانم که چه اتفاقی رخ خواهد داد. آنها باید تمرکزشان را موضوعات دیگری بگذارند چون آنها نمی‌دانند که دارند درباره چه بازیکنی این حرف‌ها را می‌زنند. برناردو سیلوا یکی از دوست‌داشتنی آدم‌هایی است که من در تمام زندگی‌ام دیده‌ام. او به ۴ یا ۵ زبان صحبت می‌کند و این بهترین راه برای درک این است که این آدن چقدر روشنفکر است، ضمن اینکه او یکی از بهترین دوستان مندی است. او برای مندی مانند یک برادر است.

گواردیولا افزود: عکسی که سیلوا (در پست خود در شبکه‌های اجتماعی) گذاشت، درباره رنگ پوست و نژاد نبود. او یک عکس از کودکی بنیامین داشت و آن را به یک کاراکتر کارتونی ربط داد که خیلی شبیه به عکس او بود. اگر مسئولان می‌خواهند در این باره تحقیق و از برناردو سؤال و جواب کنند، خب انجامش دهند. من فکر نمی‌کنم که او مشکلی برای جواب دادن در این باره داشته باشد اما شما اول باید دقیقاً بدانید که درباره چه آدمی دارید حریف می‌زنید.

خیلی وقت‌ها پیش می‌‌آید که درباره سایر مردم، درباره سفیدپوست‌ها هم تشبیه‌هایی با شخصیت‌های کارتونی صورت می‌گیرد و همه جا هم این موضوع علنی گفته می‌شود. کاری که برناردو انجام داده هم همین است. به نظر من واکنش مندی به این قضیه خودش همه چیز را می‌گوید. این دو نفر مدام با هم شوخی می‌کنند اما شاید من باید به آنها توصیه کنم که شوخی‌های‌شان را به فضای مجازی نبرند.

منچسترسیتی پس از صعود به دور یک هشتم نهایی جام اتحادیه انگلیس، هفته آینده در لیگ برتر به مصاف اورتون خواهد رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج