۹۱۱۴۷۰
۳۷ نظر
۵۰۰۱
۳۷ نظر
۵۰۰۱
پ

برومند: وریا غفوری در حد کاپیتانی استقلال نیست

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: کاپیتان باید پرچمدار بازیکنان باشد نه اینکه با همان چوب توی سر بازیکن بزند.

خبرورزشی: پرویز برومند مرد خاطره‌انگیز استقلالی‌ها در تاریخ شهرآوردهاست و هنوز هم در روز بازی با پرسپولیس نام او را روی سکو‌ها به زبان می‌آورند.

گفت‌وگویی با سنگربان اسبق آبی‌پوشان انجام دادیم که می‌خوانید.

بازی استقلال و پرسپولیس را که دیدی؟

بله و هنوز هم به شدت ناراحتم. استقلال بهتر از ۳ بازی قبلی‌اش بازی کرد، اما روی اشتباهات فردی به جای بردن، شکست خورد. یک بازیکن لیگ دو آن ضربه پنالتی را بهتر می‌زد.

نمی‌دانم چطور در فصل نقل و انتقالات برخی بازیکنان تصور می‌کنند در حد بازیکنان تراز اول دنیا هستند، هم ناز دارند، هم قیمت آنچنانی روی خودشان می‌گذارند، ولی در زمین در حد استقلال نشان نمی‌دهند.

کاش آقایان اندازه‌ای که برای فعالیت در فضای مجازی انرژی می‌گذارند، در زمین هم با همان انرژی و انگیزه ظاهر شوند تا دل پیشکسوت و هوادار خون نشود.

البته استقلال در دریافت گل بدشانس بود.

شرح گل را یادتان هست؟ محمد دانشگر از خط عرضی توپ را دفع کرد، جای اینکه توپ را به وسط زمین بزند، انداخت نزدیکی خط جریمه و تا بخواهد به خط دفاعی برگردد، آفساید را پر کرد. وریا غفوری مشغول نرم دویدن و تماشای حرکت ۲ بازیکن پرسپولیس شد، حسینی هم در زاویه‌بندی یک قدم اشتباه ایستاده بود.

چند دقیقه بعد دوباره از همان منطقه‌ای که وریا غفوری باید پوشش بدهد، نفوذ کردن و با دروازه‌بان ما تک‌به‌تک شدند. نمی‌دانم وریا چرا از وقتی بازوبند می‌بندد، پراشتباه شده است. او، علی کریمی و حسین حسینی هر کدام حدود ۲/۵ میلیارد تومان دستمزد می‌گیرند.

آیا می‌دانند این پول حقوق ۱۰۴ سال کارگری است که روزی ۸ ساعت کار می‌کند و ماهی ۲ میلیون حقوق می‌گیرد؟ با دستمزد همین ۳ بازیکن می‌توان به ۳۷۵۰ کارگر یک سال حقوق داد. پس قدر استقلال را بدانند، تیم را قهرمان کنند و ۲ برابر همین برای فصل بعد طلب کنند نه اینکه بعد از ۴ بازی حالا ۲ امتیاز داریم.

پرسپولیسی‌ها برای من به خاطر اتفاقات شهرآورد سال ۷۹ خیلی کری می‌خوانند و ۳ روز است جایی نمی‌روم، چون نمی‌توانم تحمل کنم برای استقلال کری بخوانند.

غفوری بعد از بازی گفت یک نفر تیم را شخم زد، استعفا کرد و رفت و استقلال کمبود بازیکن خوب دارد.

این حرف نشان می‌دهد وریا در حدی نیست که کاپیتان استقلال باشد، چون با این حرف خیلی از نفرات تیم زیر سؤال رفتند. کاپیتان باید پرچمدار بازیکنان باشد نه اینکه با همان چوب توی سر بازیکن بزند. دوم اینکه در بازی با پرسپولیس ما از سمت خود او گل خوردیم و فعلاً خودش جزو نفرات ضعیف است.

سوم من اصلاً علی خطیر را ندیده‌ام و از او خوشم نمی‌آید، چون در زمان شفر حاشیه‌ساز بود، اما از وریا غفوری و ۸ بازیکن دیگر تیم که مدیر برنامه مشترک و به نوعی منافع مشترک دارند، سؤال می‌کنم اگر علی خطیر رقم درخواستی ۳ میلیاردی شما را رسانه‌ای نمی‌کرد و با شما و مدیر برنامه‌های‌تان همگام می‌شد، حالا علیه او حرف می‌زدید؟ من ندیدم بازیکنی عاشق تیمش باشد و بداند شرایط مالی باشگاهش مناسب نیست و کلی بازیکن هم رفته‌اند بعد درخواست مالی بالا داشته باشد.

بازیکن باید صادقانه بگوید من حرفه‌ای هستم، پول خوب می‌گیرم و خوب هم بازی می‌کنم نه اینکه بگوید عاشق استقلال و هوادارانش هستم، بعد برود داخل باشگاه اندازه دستمزد ۱۰۴ سال یک کارگر پول برای یک فصل طلب کند؛ در مقام مقایسه روزی ۲ ساعت می‌رود سر تمرین نه ۸ ساعت، در اردو بهترین تغذیه را با هزینه باشگاه انجام می‌دهد، اما کارگر با نان و پنیر یک وعده خودش را سیر می‌کند.

اگر بازیکنان ما لوگوی تیم را ماچ نمی‌کردند، یا روی رگ و قلب خود نمی‌زدند، امکان نداشت از آن‌ها به خاطر دستمزدشان گلایه کنم. حالا تا اینجا که اینجوری بوده، ببینیم این نفرات می‌توانند استقلال را قهرمان لیگ کنند.

به نظرت استراماچونی می‌تواند استقلال را به سرمنزل مقصود برساند؟

علم فوتبالی‌اش یقیناً بالاست، چون در اروپا صرفاً لابی و نفوذ نمی‌تواند مربی را به صندلی سرمربیگری اینترمیلان برساند، ولی باید بدانیم مربی خارجی حداقل یک سال زمان لازم دارد تا از فوتبال یک کشور نظیر ایران شناخت پیدا کند، چون اینجا چیزی سیستماتیک نیست، کار برای مربی اهل علم و نظم بسیار دشوار است.

در نظر بگیرید استراماچونی فقط چند بازیکن را انتخاب کرده و آورده و جفت و جور کردن یک تیم راحت نیست. من فقط نگران دل هوادار هستم، چون استراماچونی مهمان است یا یک ماه دیگر می‌رود یا یک سال دیگر. تیم ناگهان خالی شد، خلأ بازیکن بزرگ و یک کاپیتان در استقلال بیداد می‌کند.

در دنیا کاپیتان یک بازیکن شاخص یا باسابقه می‌شود، ولی الان کاپیتان تیم ما سال‌هاست ذخیره رامین رضاییان است و این برای کلاس باشگاه استقلال خوب نیست.

به نظر از وریا غفوری دلخوری؟

نه، گلایه‌هایم را گفتم وگرنه همین الانش یک تار موی او را با همه بازیکنان رقیب عوض نمی‌کنم. من فنی و غیرفنی منصفانه صحبت کردم، نه تهمت می‌زنم، نه بی‌ادبی انجام می‌دهم.

من از کریمی، دانشگر و حسینی هم اسم آوردم، با هیچ‌کدام مشکل شخصی ندارم، ولی بابت باخت برابر پرسپولیس به شدت ناراحت و عصبی هستم.

ضمن اینکه برایم سؤال است چطور بازیکن ۷۰ کیلویی پرسپولیس در زمین استقلال با یزدانی، شجاعیان، تبریزی و... دست به یقه شد و آقایان با این قد و قواره ترسیده بودند. کار به جایی رسید که کریم باقری و محسن خلیلی آمدند او را بردند.

شاید نمی‌خواهند محروم شوند.

شاید حق دارند، چون ما پول نمی‌گرفتیم که نگران محرومیت باشیم، ولی در کل برای ما خوب نیست یک بازیکن ریزنقش پرسپولیس بیاید و آن‌طور قلدربازی دربیاورد.

او داشت همه را هل می‌داد. یکی از بچه‌های ما نمی‌توانست او را هل بدهد؟ جواد زرینچه کجا بود؟ من همه را در تلویزیون دیدم جز جواد زرینچه! شما حضور کریم باقری را در پرسپولیس به خوبی متوجه می‌شوید، ولی ما در تیم، چنین کاراکتری نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چهار فينال اسيا

      احسنت به برومند..وريا بايد بره كولبري كنه بهتره..

    • آرش

      خدا وکیلی...کل تعصب بازیکنای باشگاه استقلال..تو این ده سال رو بزاری رو کف ترازو...تعصب برومند رو ی طرف...بازم تعصب برومند سنگین تره...دمت گرم داداش پرویز..هنوزم اون مشت به رافت رو. یادمه..تو استادیوم بودم..شیر مادرت حلالت.

    • پیر مرد پرسپولیسی

      دق نکنی یه وقت خدای ناکرده؟ خودت چه گلی بسر استقلال زدی که حالا منتقد بزرگان وبعضا ملی پوشان تیم شدی؟ بجای نظرات واقع بینانه وکارشناسانه از ناتوانی بازیکنان درجهت تشنج و درگیری انتقاد می کنی ؟ بازیکنان رااز عدم درگیری با احمد زاده شماتت می کنی ؟ من شخصا از احمد زاده خوشم نمی آید و اعتراضات شجاع رو هم قبول ندارم ،ولی این گونه نظرات فقط انسجام وتمرکز تیم رابرهم می زند . دیگر دوران زد وخورد در میدان مانند زمان شما ورافت گذشته ،رقبا در میدان مسابقه حرفشان رامی زنند.

    • بدون نام

      برو گمشو بیشرف

    • ابی

      دمت گرم پرویز...حرف دلمونوگفتی

    • ایرانی اصل.

      سوزش توکه اصلاخوب شدنی نیست پرویزچاله میدونی.خواستم بگم پمادبگیرامافایده نداره.یخ بزار. مطمئن باش توهم توبازی بودی جرات نمیکردی چپ به احمدزاده 70کیلویی نگاه کنی چون ناکارت میکرد.

    • بدون نام

      اخه لایی خور افتخار خودت چیه . خودت ذخیره چند نفر توی تیم ملی بودی . تو در حدی نیستی اسم پرسپولیس و به دهنت میاری افتخارت چیه . چقدر ادم میتونه رو داشته باشه . تو خودت چی بودی و چی هستی که نظر میدی ..

    • بینام

      پیشکسوت !!!!!!!

    • بدون نام

      داداش چرت نگو

    • آدم باش

      کیس کشا رو به خودزنی آوردن،میگه ۳روزه بیرون نرفته،داداش بلیط چارتر ترکیه هستا....ههههههههههه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

      • بدون نام

        داداش دمت گرم بااون مشتی که به رافت زدی

      • یک لنگی بی افتخارم

        آخه لنگی بدبخت ببینید امیرقلعه خوبی نابودتان میکند

    • بدون نام

      آگه بود که وضعیت تیم این نبود

    • راشدی یاسوج

      آقای برومند آب بریز همان جایی که داره میسوزه شسپر لری نیازداری

      پاسخ ها

      • سعید از دهدشت

        خخخخ دمتگرم

    • بدون نام

      یک تار موی احمدزاده به تو امثال تو و بقیه هوچیگرای کیسه کش میارزه .مگه بار اول که تیمت به پرسپولیس کبیر میبازه که چنان خودت را ناراحت نشون میدی !!؟

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      ووریا و بازیکنان استقلال دو ونیم ملیارد گرفتن خیلیه؟ بعد بازیکنان رقیب هیچکدومشون زیر هفت ملیارد نمیگیرن عیب نداره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما با گذشت این همه سال درس وعبرت نگرفتین شما هنوزنمیدونید میدان مسابقه چاله میدون نیستش من یه استقلالی هستم اما متاسفم که شما چند سالی دروازه بان استقلال بودین

    • بدون نام

      این یارو تازه بعد سه سال که تیم کیسه کشش داره از پرسپولیس کبیر میخوره ، از تو غار در اومده و غیرتی بازی در میاره .

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      بله احمدزاده و شجاع انواع درگیری رو انجام دادن اما دریغ از ی کارت. دریغ از کمیته عنضباطی. رسانه ها هم ازشون نمیگن کلا رسانه ایشون نکردن. اما یزدانی ی خطاکرد بازانو زد رو کله بازیکن حریف چنان تورسانه ها ازش گفتن و بزرگش کردن و ساعتی یه بار تیترش کردن انگار آدم کشته. بعد شجاع انواع درگیری رو داشت حتی باداور هم دعواکرد و هیس نشون دادبهش اما تورسانه ها ازش نمیگن. احمدزاده هم درگیری خیابونی راه انداخت اما چرا نمیگن ازش؟ دوستان پرسپولیسی خودتونم درگیریای احمدزاده و شجاع رو دیدین . پس تبعیض رسانه ای هم هست. الان متن منم چاپ نمییشه و باز تبعیض ....

    • بدون نام

      شما هوچیگرا کجا و کریم باقری با مرام کجا آخه کیسه کش بیسواد خودتونو با چه کسی مقایسه میکنین !!!!

    • بدون نام

      اوه اوه اینم بعد سه سال قهرمانی سرورش (پرسپولیس بزرگ) دم در اورد و اظهار نظر کرد . چرا اونوقت که 4 تا 4 تا میخوردین مثل موش قایم شده بودی و صدات خفه شده بود !؟

    • بدون نام

      همون احمد زاده ، یه تنه حریف کل کیسه کشا شد و همتون ماستاتونو کیسه کردین .

    • بدون نام

      قربان حالا هم زیاد ناراحت نباش . شما که سابقه 6 تا خوردن و 4تا خوردن را دارید. ایندفعه دلمون به حالتون سوخت وفقط یکی بهتون زدیم .

    • بدون نام

      آهای کیسه کشا ، آماده (چهارمین) قهرمانی پرسپولیس کبیر باشید .
      برومند تو هم زیادی جوش نزن ، شیرت خشک میشه.

    • بدون نام

      پرسپولیس زلزله ، یعنی این

    • بدون نام

      پیشکسوتای کیسه کش ، یکی یکی دارن دق مرگ میشن !!!

    • بدون نام

      ببین کیسه کش تووقتی به پایان رفت مشت زدی کل ورزشگا میگفتن محرمی کجای برومند بگای توهم لات کوچه های خلوتی وگرنه اگه تودوره محرمی بودی شلوارت درمیورد کیسه کش

    • بدون نام

      اخه خودت دوران بازیت مگه کی بودی پرویز خان، پیشکسوتی هم شده یه منطقه امن که به همه نقد کنی و بتازی و انگار نه انگار که خودت هیچ افتخاری نداشتی!!

    • سیروس یوسفی

      ااااخی طفلکی برومند حسسسسابی ناااالللاحته.خب قلدرخان تیمت تیم نیست ودرحدارتش سرخ نیست

    • بدون نام

      برو گمشو

    • ج

      خاک تو سرت مگه قانون جنگل است چون ازنظرهیکل از بازیکن پرسپولیس قویترهستن بایددعواکنن خوب شایدبازیکن پرسپولیس جوگیرشدیتبراثرفشاروجوورزشگاه اشتباه کردبازیکن استقلال راهل داده شمامیگین بایدبازیکنان استقلال دعوامیکردن خوب تحمل بازیکنان استقلال بیشتربودکارخیلی خوبی هم کردن احمدزاده هم گفته اشتباه کردم عذرخواهی کرده

    • موسوی

      این مردک صحبت گردنش نشون میده،هنوز شرارت داره.اولا اقای برومند از شما بیشتر از این انتظار نمیره،ثانیاجهت اطلاع و میدونم کوچکتر از آنی که این چیزا را بدونی، اقای بروسلی ۵۰ کیلو وزن داشت،پس در گیری و کتک کاری به وزن و هیکل نیست،ثالثا گیر ی مرد نیوفتادی ولی اخرش میفتی طوریکه دیگه مثل موش بشی و دعوا یادت بره،ثالثا خیلی دلم میخواد ی بار شده اسمت را بنویسی بدون غلط،تو که دو کلاس سواد نداری ،برا سرورت پرسپولیس کری نخون،یعنی لایق کری خوندن نیستی،پس خاموس شو و حرف مفت نزن.

    • بدون نام

      کی قلدرش کرده وزیر وکمیته انضباطی لنگی وگرنه این بچه سسول که عددی نیست

    • بدون نام

      ماهم یه تارموی بازیکنامون روبه امثال تو بی فرهنگ عوض نمیکنیم عقیده ای حقیر

    • بدون نام

      واقعا این مطلب را درست گفت وریا غفوری خودش لوگوی چالش، حاشیه و نابودی هر تیمی است ، با اون مصاحبه های غیر کارشناسی اش در باره همه موضوعات .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج