۹۱۲۲۹۴
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

پیروانی: کی‌روش گفت حمایت می‌کنم، اما نکرد!

امیر حسین پیروانی، سرمربی تیم ملی جوانان در جام جهانی ۲۰۱۷ صبح امروز میهمان سعید اکبری در برنامه سلام صبح بخیر بود.

ورزش سه: تیم تحت هدایت پیروانی امروز تبدیل به تیم امید شده و زیر نظر فرهاد مجیدی برای حضور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا آماده می شود. امیرحسین پیروانی در شروع صحبت هایش با سعید اکبری گفت: فلسفه تیم های پایه باید معرفی بازیکنان به رده سنی بالاتر باشد اما در ایران این فلسفه به نتیجه گیری تغییر پیدا کرده است. به طور مثال عباس چمنیان که در جام ملت ها و جام جهانی بهترین نتایج را به همراه تیم ملی نوجوانان گرفت چون در یک مقطع نتوانست این نتایج را تکرار کند از کار برکنار شد.

متاسفانه در فوتبال ایران موجی ایجاد شده که قدر مربی ایرانی دانسته نمی شود و همه گرایش ها به سمت و سوی مربی خارجی سوق داده می شود. واقعیت این است که یک درصد مردم کارشناس فوتبال هستند و بقیه نگاه‌ها به تحلیل نویسنده ها است و متاسفانه نویسنده ها هم از مربیان خارجی به عنوان اهرم فشار برای طرد مربیان ایرانی استفاده می کنند در حالی که اگر به گذشته نگاه کنیم در خیلی از تیم ها نتایجی که به همراه مربیان ایرانی به دست آمده است، بهتر بوده است.

امیر حسین پیروانی در ادامه و در مواجهه با این سوال مجری برنامه که چه اتفاقی رخ داد که شما از تیم ملی جوانان کنار گذاشته شدید؟ گفت: این را من برای اولین بار در این برنامه مطرح می کنم. ما بعد از ۱۶ سال به جام جهانی جوانان راه پیدا کردیم و بعد از ۴۰ سال در این مسابقات در برابر کاستاریکا پیروز شدیم. اکنون همه بازیکنان تیم ملی جوانان جز بازیکنان شاخص و تاثیر گذار تیم های لیگ برتری هستند.

در مقطعی که به عنوان مربی تیم امید انتخاب شدم مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در پیش بود و به ما گفته شد که باید با بازیکنان زیر ۲۰ سال در این بازی ها حاضر شویم تا تیم ملی جوانان برای حضور در بازی های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده شود و اینطور به من گفته شد که نتیجه اصلا مهم نیست و من مورد حمایت فدراسیون فوتبال خواهم بود. در نشستی که با کارلوس کی روش داشتم او نیز بر حمایت از این تیم تاکید کرد در حالی که دغدغه من این بود که سطح فنی بازیکن زیر ۲۰ سال با ۲۳ سال فرق دارد.

در نهایت ما با بازیکنان ۱۹ ساله در بازی ها حاضر شدیم و یک بازی را بردیم و یک بازی را باختیم و متاسفانه موفق به صعود از گروه نشدیم. اما در بازگشت از من حمایت نشد و از کار برکنار شدم. در حالی که چند تیم هم بازیکنان خود را به ما برای همراهی تیم امید ندادند. ما در این بازی ها نتوانستیم از عارف غلامی، عارف آقاسی، حسین ساکی و... بهره ببریم. البته باید به این نکته هم اشاره کنم در این بازی ها دو سه بازیکن زیر ۲۳ سال تیم ما را همراهی کردند.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان و تیم امید در پایان پیرامون گروه بندی تیم امید و آیا اینکه این تیم برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو شانس دارد؟ گفت: یک نکته منفی که ما مدام بدان اشاره می کنیم این است که ۴۴ سال به المپیک صعود نکردیم و مدام می گوییم گروهی که در آن قرار داریم گروه مرگ است.

آیا گروهی که تیم های قطر، ژاپن و عربستان قرار دارند گروه سختی نیست؟ یا در گروهی که عراق و استرالیا هستند؟ بچه هایی که هم اکنون در اردوی تیم امید هستند به همراه تیم جوانان تجربه حضور در جام جهانی و بازی های تدارکاتی خوبی را داشته اند و به نظر من اگر در فاصله ۱۰۰ روز مانده به بازی ها حمایت لازم از تیم صورت بگیرد تیم می تواند به المپیک صعود کند. چرا که نه. ما در گروه بندی جوانان با تیم های قطر و ژاپن همگروه بودیم و از گروه صعود کردیم.

گفته می شود قرار است بازیکنان جدید به اردوی تیم امید دعوت شوند و صحبت از حضور دستیاران جدید است. واقعیت این است که تیم امید اردوهای کمی را تا شروع بازی ها پیش رو دارد و تیم ها در روزهای غیر فیفا به تیم امید بازیکن نمی دهند. تیم امید هر چه سریعتر باید تیم اصلی خود را بشناسد و در فاصه کوتاه مانده به شروع بازی ها با نفرات اصلی تمرین کند و مسابقه دهد و از همه مهمتر به خوبی از سوی فدراسیون فوتبال حمایت شود. در این صورت صعود به المپیک امکان پذیر خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببخشید چرا مطلب دروغ می نویسید من صبح داشتم برنامه شبکه سه را میدیدم .ایشون گفتن .کی روش حمایت کرد ولی فدراسیون مانع کار من شد

    • کیان نکو

      اگر مرد بودی جلوش میگفتی

    • کیان نکو

      چرا وقتی کیروش اینجا بود جراَت حرف زدن نداشتی؟

    • بدون نام

      کی روش مرد بود به دست کج کمک نمیکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج