۹۱۲۳۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جام بین المللی تختی به اصل خود بازگشت

حضور تیم های ۱۶ کشور و همچنین تعدادی از کشتی گیران مطرح و سرشناس کشتی جهان، کافی بود تا سی و چهارمین دوره مسابقه های بین المللی کشتی آزاد جام «جهان پهلوان تختی» در تهران با کمیت و کیفیت قابل قبول و مطلوبی برگزار شود و به عبارتی این رقابت ها بار دیگر به اصل خود بازگردد.

ایرنا: حضور تیم های ۱۶ کشور و همچنین تعدادی از کشتی گیران مطرح و سرشناس کشتی جهان، کافی بود تا سی و چهارمین دوره مسابقه های بین المللی کشتی آزاد جام «جهان پهلوان تختی» در تهران با کمیت و کیفیت قابل قبول و مطلوبی برگزار شود و به عبارتی این رقابت ها بار دیگر به اصل خود بازگردد.

سال ها بود که تیم های صاحب نام و سرشناس کشتی دنیا به دلایل مختلف، دیگر علاقه ای به حضور در مهم ترین مسابقه های کشتی که در کشورمان برگزار می شود، نشان نمی دادند و رقابت هایی که در سال های اولیه پایه گذاری خود یکی از بهترین تورنمنت های بین المللی کشتی دنیا به حساب می آمد و فدراسیون بین المللی کشتی دنیا (فیلا) روی آن حساب ویژه ای بازکرده بود، محل و مکانی برای حضور چند تیم ضعیف و درجه سه خارجی شده بود که امکان حضور این گونه تیم ها در هیچ یک از تورنمنت های معتبر بین المللی در سایر کشورها برای آنها فراهم نیست.

تیم هایی که به رغم سود نداشتن برای کشتی ما، سطح کمی و کیفی آن و نیز شان نام و آوازه «جهان پهلوان تختی» را بسیار پایین آورده و آن را تبدیل به یک تورنمنت بین المللی درجه سه کشتی کرده بودند.

خوشبختانه امسال، فدراسیون کشتی کشورمان با تدابیر و درایت فنی و لازم و نیز برنامه ریزی صحیح و اصولی ضمن دعوت از تیم های درجه یک کشورهای آسیایی و اروپایی برای حضور در دو جام مهم بین المللی یادگار امام (ره) در کشتی فرنگی و جهان پهلوان تختی در کشتی آزاد، به حضور تیم های ضعیف خارجی پایان داد و به این ترتیب جای تیم های مصرف کننده که هیچ سودمندی و بازدهی برای کشتی کشورمان ندارند، امسال در این مسابقه ها خالی بود!

رقابت های امسال متفاوت بود و برخلاف سال های پیش با حضور تیم های بیشتر خارجی و همچنین کشتی گیران مطرح و سرشناس کشتی جهان برگزار شد و این امید برای همگان به وجود آمد که این رقابت های مهم و معتبر که هر سال به نام پهلوان نامی ایران - جهان پهلوان تختی - و به مناسبت گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر برگزار می شود، از این پس شاهد حضور بهترین تیم ها و کشتی گیران دنیا خواهد بود.

در سی و چهارمین دوره رقابت های بین المللی جام تختی در تهران، علاوه بر شرکت کشتی گیران مطرح کشورمان، حضور تیم های قدرتمندی از جمله روسیه، گرجستان، اوکراین، ترکیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، کره شمالی، ژاپن، مغولستان، قرقیزستان، مجارستان و همچنین تیم های رومانی، عراق و تونس سبب شده بود تا به گواه همگان، تماشاگران مشتاق و علاقه مند کشتی کشورمان پس از سال ها شاهد مبارزات بسیار خوبی در تهران باشند.

در واقع این دوره از مسابقه های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی برخلاف سال های گذشته، به واسطه حضور کشتی گیران سرشناس جهان و تعداد قابل قبول تیم های خارجی صاحب نام، در حد و اندازه نام پهلوان نامی و بزرگ ایران و به شکلی آبرومندانه برگزار شد و شکل حقیقی یک جام درجه یک مهم بین المللی به خود گرفت.

بنابراین از این پس به درستی می توان نام یک تورنمنت درجه یک بین المللی کشتی را روی این مسابقه ها گذاشت و آن را در ردیف تورنمنت های مهم بین المللی کشتی دنیا در کشورهای مختلف صاحب نام کشتی قرار داد.

از سوی دیگر، تغییر قوانین کشتی و داوری و همچنین تغییر وزن ها هم مزید بر علت شد تا علاقه مندان به ورزش کشتی، پس از مدت های مدید و طولانی، شاهد اجرای فنون بسیار زیبا، جذاب و متنوع از سوی کشتی گیران داخلی و خارجی باشند.

در مسابقه های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی همانند رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) دیگر از کشتی های خسته کننده و بی روح و فنونی که فقط به هل دادن کشتی گیران به بیرون از تشک منجر می شد، خبری نبود؛ چرا که بر اساس قوانین جدید ˈفیلاˈ، کشتی گیران مجبور به اجرای فن بودند تا بتوانند امتیاز گرفته و برنده از تشک خارج شوند.

بعد از تغییرات در مدیریت و ارکان مختلف فدراسیون کشتی و روی کار آمدن دوباره گوش شکسته ها بر مسند فدراسیون ورزش اول کشورمان، مراودات بین المللی فدراسیون کشتی کشورمان با کشورهای صاحب نام کشتی دنیا رونق گرفت و پای تیم های خوب کشورهای خارجی به دو جام مهم بین المللی یادگار امام (ره) و جهان پهلوان تختی بار دیگر باز شد.

فدراسیون کشتی اکنون به واسطه بدهی های میلیاردی مسوولان گذشته خود با مشکلات مالی عدیده ای روبرو است اما اتفاقات ماه های اخیر و انتخاب رسول خادم قهرمان پرافتخار دیروز به عنوان رییس این فدراسیون می تواند نقطه عطفی برای موفقیت های کشتی در آینده تلقی شود.

اما نکته قابل توجه رقابت های بین المللی جام تختی، حضور پرشور تماشاگران خونگرم و کشتی دوست کشورمان در سالن رقابت ها بود که سبب گرمابخشی دوچندان این مسابقه ها شد.

فدراسیون کشتی که از این پس قصد دارد مسابقه های بین المللی در داخل کشور را به شکل بهتر و مطلوب تری نسبت به سال های گذشته برگزار کند، در یک ماه اخیر با برگزاری جام بین المللی یادگار امام (ره) در کشتی فرنگی و جام بین المللی جهان پهلوان تختی در کشتی آزاد نشان داد که برای پیشرفت و حرکت رو به جلوی کشتی ایران در میادین بین المللی برنامه ریزی کرده است.

نکته دیگری که باید به آن اشاره داشت، کوچک بودن سالن ورزشی شهدای هفتم تیر تهران برای برگزاری جام های مهم بین المللی یادگار امام (ره) و جهان پهلوان تختی است چرا که این سالن بسیار قدیمی که از سال های بسیار دور در آن رقابت های داخلی و بین المللی کشتی برگزار می شده است، ظرفیت و گنجایش کافی را برای تماشاگران مشتاق ورزش کشتی چنین رقابت هایی را ندارد.

این مساله می تواند علاوه بر شلوغی های تماشاگران، مشکلات و بی نظمی هایی را نیز در اطراف تشک های کشتی ایجاد کند که پسندیده نیست.

انجام رقابت های چهارجانبه بین تیم های کشتی نوجوانان کشورمان یکی از ابتکارات بسیار خوب و سازنده فدراسیون کشتی بود که در خلال برگزاری مسابقه های جام جهان پهلوان تختی همانند جام یادگار امام (ره) صورت گرفت.

این چهار تیم با نام های بزرگان تاریخ کشتی آزاد ایران از جمله امامعلی حبیبی، عبدالله موحد، محمدابراهیم سیف پور و منصور برزگر در خلال مسابقه های بین المللی جام جهان پهلوان تختی به روی تشک آمده تا در کنار کشتی گیران بزرگسال کشورمان، یک میدان بین المللی در داخل کشور را تجربه کنند.

در باره تماشاگران خونگرم و خوب کشتی کشورمان باید گفت که آنان هیچگاه قهرمانان خود را تنها نمی گذارند و همیشه با حضور پرشور خود در سالن مسابقه های کشتی، انگیزه و روحیه مضاعفی را برای قهرمانان کشتی کشورمان ایجاد می کنند که حتی خارجی ها نیز به آن اذعان دارند. کشتی ایران، بهترین و فهیم ترین تماشاگران دنیا را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج