جاباما
۹۱۲۹۹۴
۵۰ نظر
۵۰۱۰
۵۰ نظر
۵۰۱۰
پ

ماجرای عجیب و غریب سرقت از خانه یک نماینده

«۲۵۰هزار يورو و ۴۰۰ ميليون تومان» اين ليست اموال مسروقه‌ يك سرمايه‌گذار، يك تاجر يا يك صراف نيست؛ بلكه اموالي است كه از خانه يك نماينده مجلس به سرقت رفته است.

روزنامه اعتماد نوشت: «۲۵۰هزار يورو و ۴۰۰ ميليون تومان» اين ليست اموال مسروقه‌ يك سرمايه‌گذار، يك تاجر يا يك صراف نيست؛ بلكه اموالي است كه از خانه يك نماينده مجلس به سرقت رفته است.

خبري كه روز گذشته علاوه بر فضاي مجازي، پايگاه‌هاي خبري را هم درنورديد و به سوژه‌اي تبديل شد، پر از علامت سوال. اين خبر را براي نخستين ‌بار پايگاه خبري «۹۰ اقتصادي» كه يكي از پايگاه‌هاي خبري تخصصي در حوزه اقتصاد است و اتفاقا از شبكه‌هاي اطلاع‌رساني نزديك به اصولگرايان محسوب مي‌شود در صفحه كاربري‌اش در توييتر منتشر كرد؛ البته در خبري كه از سوي اين صفحه منتشر شد، مبلغ ارز ۲۰۰ هزار دلار نقل شده بود نه ۲۵۰ هزار يورو. خبري كه صدايش به سرعت در فضاي مجازي پيچيد و پاي آن حتي به پايگاه‌هاي خبري رسمي هم رسيد.

ساعات اوليه انتشار اين خبر همراه شد با تاييد و تكذيب‌هاي پي‌‌درپي به ‌طوري كه بعد از آنكه اين خبر يعني سرقت اموال ميلياردي يك نماينده در فضاي مجازي سر و صدا به پا كرد، محمدعلي وكيلي، عضو هيات رييسه مجلس در حساب كاربري‌اش در توييتر با هشتگ مردم‌سالاري، موضوع را تكذيب كرد و نوشت:«‏متاسفانه شايعه سرقت از منزل يك نماينده موج جديد تخريب و قضاوت عليه مجلس را برانگيخته است اين درحالي است كه براساس اعلان مقامات مسوول اين شايعه از اساس دروغ است. گويا ماشين تخريب نهاد #مردمسالاري لحظه‌اي توقف ندارد.»

اما همين تكذيب وكيلي پس از ساعاتي اين‌ بار تكذيب شد. اين خبرگزاري اصلاح‌طلب به نقل از يك منبع آگاه نوشت:«مبلغ ربوده شده از خانه اين نماينده ۲۰۰ هزار دلار نبوده بلكه ۲۵۰ هزار يورو بوده و اين شخص يكي از نمايندگان حوزه انتخابيه استان آذربايجان غربي است.» بخش دوم خبري كه ايلنا منتشر كرده بود در واقع پاسخ به يكي از همان علامت‌هاي سوالي بود كه اين اموال مسروقه از خانه كدام نماينده به سرقت رفته است؟

با انتشار خبر درباره اينكه اين نماينده مربوط به يكي از شهرستان‌هاي استان آذربايجان غربي است، اسامي مختلفي هم بر سر زبان‌ها افتاد كه مرتب تاييد و تكذيب مي‌شد كه درنهايت نادر قاضي‌پور علاوه بر آنكه تاييد كرد، نماينده مزبور از حوزه انتخابيه آذربايجان غربي است، نام او را هم به زبان آورد. البته قاضي‌پور موضوعي ديگر هم به زبان آورد و آن اينكه ميزان اموال مسروقه به‌ مراتب بيشتر از اين ميزاني بوده كه منتشر شده است؛ چراكه در ميان خبرهاي متعدد صحبتي درباره طلاهاي مسروقه به ميان نيامده و اين همان چيزي است كه نادر قاضي‌پور به آن اشاره كرده است.

نهايتا محمدجواد جمالي‌نوبندگاني، سخنگوي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان نيز نسبت به اين موضوع واكنش نشان داد و درباره انتشار اخباري درباره سرقت مقاديري پول از خانه يكي از نمايندگان مجلس گفت:«سرقتي از خانه يكي از نمايندگان استان آذربايجان غربي شده كه طبق اعلام اين نماينده به پليس ۴۰۰ ميليون تومان پول نقد و مقداري دلار به سرقت
رفته كه مبلغ آن به تومان، دو تا سه ميليارد تومان در مجموع است.» او در واكنش به برخي اظهارنظرها مبني بر وجود اين حجم زياد از پول در خانه اين نماينده گفت:«2 تا 3 ميليارد تومان پول در حد فروش يك آپارتمان ۱۵۰ متري در منطقه 2 يا 4 تهران است.»

بي‌اعتمادي به بانك يا تخلف؟

«مردم بايد ارز‌هاي خود را به بانك‌ها بسپارند» نمونه اين جملات را درست وقتي كه قيمت ارز به صورت جهشي افزايش پيدا كرده بود، زياد مي‌شنيديم اما حالا خبر نگهداري «250 هزار يورو» ارز در خانه يك نماينده مجلس منتشر مي‌شود و اولين علامت سوالي كه در ذهن نقش مي‌بندد، اين است كه اين حجم از پول و ارز در منزل چه كار مي‌كند؟ پس نسخه حساب‌هاي ارزي چه مي‌شود؟ وقتي مسوولان خودشان به بانك‌ها اعتماد ندارند، چطور آن را به ديگران پيشنهاد مي‌كنند؟ هر چند اين پرسش‌ها جاي بحث فراواني دارد اما ابعاد اين ماجرا حتي فراتر از اين موضوع هم رفته است؛ به‌ طوري كه اين پرسش كليدي مطرح مي‌شود كه آيا نگهداري اين حجم از ارز در خانه تخلف محسوب نمي‌شود؟

شايد اگر به دادگاه‌هاي اخيري كه در راستاي مفاسد اقتصادي برگزار شد، نگاهي بيندازيم، مي‌بينيم براي برخي از اين متهمان جرم «احتكار ارز» در نظر گرفته شد و البته مجازات‌هايي هم براي هر كدام از آنها تعيين شد. حالا اين خبر مي‌تواند از جنس همان اخباري باشد كه درباره محتكران منتشر مي‌شد.

شايد حجم ارزي كه از منزل اين نماينده به سرقت رفت به اندازه ميزان احتكار ارزي كه يك صرافي مي‌تواند مرتكب شود، نباشد؛ اما آيا در شرايطي كه فروش ارز بيش از 1000 يورو با محدوديت مواجه است، چطور يك شخص حقيقي مي‌تواند 250 هزار يورو در منزلش نگهداري كند؟

دزدي كه به كاهدان نزد

كافي است در فضاهاي مجازي دوري بزنيم و نگاهي به اظهارنظرهايي بيندازيم كه كاربران زير خبر سرقت منزل اين نماينده نوشته‌اند. آنها از خوش‌اقبالي دزدي نوشتند كه به كاهدان نزده و مستقيم به سراغ يك انبار ثروت رفته است؛ حتي طنازي‌ها با اين خبر در ميان نمايندگان مجلس هم رواج داشت و برخي مي‌گفتند «اي‌ كاش ما مي‌دانستيم تا خودمان به سراغش مي‌رفتيم» اما واقعيت آن است كه اين به كاهدان نزدن دزدان نيز خود مي‌تواند بيشتر از يك پرسش ساده و عملا پرسشي از جنس سوالات دقيق خانم مارپلي باشد: هويت دزدي كه مي‌دانسته قرار است به كجا و منزل چه كسي برود.

بهروز نعمتي، نماينده مردم تهران و عضو شوراي مركزي فراكسيون مستقلين ولايي درباره چند و چون اين خبر مي‌گويد:«ديروز با آقاي لاريجاني در جلسه هيات رييسه در اين رابطه صحبت كرديم و قرار شد اعضاي هيات رييسه بررسي كنند، ببينند ماجرا از چه قرار بوده است. بايد با حراست مجلس نيز در اين رابطه صحبت كنيم و پس از پيگيري دقيق پرونده اطلاع‌رساني كنيم.»

اين عضو هيات رييسه مجلس ادامه مي‌دهد:«به هر حال هنوز مشخص نيست كه ماجرا از چه قرار بوده است. حتي صبح ديروز خبر را اين‌ طور شنيدم كه يكي از نمايندگان ادوار بوده ولي بعد معلوم شد چنين نبوده است.» نعمتي درباره اينكه آيا نگهداري اين ميزان ارز جرم است يا خير نيز مي‌گويد: «نمي‌دانم به لحاظ قانوني جرم است يا نه اما اگر جرم باشد حتما شامل حال نمايندگان هم مي‌شود. براي قانون تفاوتي از اين حيث ميان نمايندگان و ديگر شهروندان نيست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      احتمالا از امروز نمایندگان ضمن تکذیب اصل ماجرا ،از انتشار دهندگان خبر شکایت میکنند و اعلام می دارند نماینده ای که مورد سرقت قرار گرفته مورد توطئه قرار گرفته و این پولها توسط آمریکا برای تخریب چهره پاک نمایندگان در منزل ایشون جاساز شده است

      پاسخ ها

      • بی نام

        بوی گنددزدی درایران همه جاروگرفته خدالعنتشان کنه

      • @@ یا علی گو @@

        پس نمایندگان برای اینکه لو نروند پول ها را در بالش مخفی میکنند
        لطفا برای خانه نمایندگان دیگر نیرو بگذارید چون آقا دزده متوجه شده پول ها کجاست.

      • دونالد ترامپ

        جاي ضد امريکا و اصول گراها پاي کامنتهاي اين خبر خاليه . نوش جون اون کسي که حقشو گرفته لطفا بهش نگيد دزد

      • @@ یا علی گو @@

        نه بی احترامی نکردم گفتم آقا دیده که شما متوجه شوید
        اخه نام آن را نمی دانستم

      • @@ یا حسین @@

        لطفا بررسی شود این یک کامیون پول از کجا و به چه شکل وارد آن خانه شده
        صد در صد آقا دزده در جریان بوده.

    • بدون نام

      3.200.000.000 تومان پول نقد اگر اين پس انداز و ناشي از يك دوره 4 ساله نمايندگي مجلس حساب كني يعني ايشون ماهي 66.000.000 تومان پس انداز كردن ....!!!!!
      اينها كه ميگن حقوق ما به 20 ميليون نميرسه

      اينم از شفافيت ! ماه زير ابر نميمونه

    • بدون نام

      نوش جون اقا دزده
      خدا خيرش بده
      رابينهود

    • گلسنگ

      فردا کلا تکذیب شده وپخش شایعه را به دشمنان این مرز و بوم منتسب میگردد
      تجربه سالیان اخیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمش گرم

    • فرشاد

      خاک بر سر ما که نماینده های ما ایننن....از ماست که بر ماست

    • حیدر

      پولهای مردم و یاهمان بیت المال چطور به یغما میبرند یکی نیست بپرسه این ثروت از کجا آوردی ؟ معلومه با کاد خلاف جمع کرده

    • بدون نام

      این همه پول میگن برا خرید یک خونه هست پس این مبلغ کم وام مسکن با سود برای خرید خونه کافی است!!حساب این نماینده در بانک چه میزان هست ایا این نماینده تصمیم نداشته مجددا کاندید شود و این پول رو برای تبلغات در خانه نگه داشته اگراینچنینه در مجلس چه خبره این پولها از کجا میایند سهم یک بازنشسته چقدره؟سهم دیگر مردم چی؟رای که پول بدست اید چه ارزشی دارد حالا در انجا چه تصمیم بدرد بخوری گرفته میشود شفاف سازی کنید چقدر حقوق میگیرید چرا برا افزایش اندک حقوق ملت ساعاتها وقت میگذارید که حقوق اضافه نشه از شما کم میشه

    • بدون نام

      ببينيد چقدر ثروت جمع كرده كه فقط 3.200.000.000 پول نقد تو خونش بوده ....!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزیزم انقدر این کامنت رو تکرار نکن
        400میلیون تومن هم پول نقد بوده

    • بدون نام

      بي خود نيست سر و دست ميشكونند نماينده بشوند

    • اکبری

      در حالیکه برای پنج میلیون نیاز فوری به صد نفر رو انداختم اقا میلیارد ها فقط تومنزلش دارد خواسته اگر تقی به توقی خورد فرار کنه

    • بدون نام

      بخور بخورها. ..

    • بی نام

      باد اورده رو باد برده. این از قدیم صادق بوده.

    • بدون نام

      دست دزدا درد نکنه

    • بدون نام

      هر دم ازاین باغ بری میرسد

    • بدون نام

      ایشون تقی کبیری نماینده ی شهرستان خوی هستند که برای پسرش درتهران هم داره یه کاخ میسازه و با برادرش در شهرستان جلفا چندتا کارخانه داره و دستش بدجور توو روغنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گفتم خیلی بیشتر ازاینهااا به جیب زده..
        یه نفر آدم پاک پیدا نمیشه..

    • بدون نام

      نوش جان آقا دزده،این نماینده باید بجرم اخلال در نظام اقتصادی محاکمه شوند،قوه قضایه باید اینجا خودش را نشون بده.

    • بدون نام

      نوش جان دزده

    • بی نام

      حالا شاید توقع غیر معمول مردم این باشد که پلیس پیگیر دستگیری سارق یا سارقین نباشد چون سارق صاحب مال است و مالباخته ملت

    • بدون نام

      از قدیم گفتن باد آورده را باد میبرد ...

    • بدون نام

      تقی کبیری، نماینده خوی که از منزلش چند صد هزار دلار سرقت شده، دکترای علوم قرآنی دارد و از منتقدین وضعیت بازار ارز بوده است.

    • موج

      خدایااااااا چه خبره!!!؟؟؟؟

    • بدون نام

      کشف ۹۶ قطعه ۱۰۰ دلاری از خانه یک روستایی
      تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
      فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۹۶ قطعه ۱۰۰ دلاری از یک باب منزل در روستای دریاس، خبر داد.
      وی با اشاره به اینکه در بازرسی از محل، ۹۶ قطعه ۱۰۰ دلاری ارز خارجی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش ارزهای مکشوفه یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.
      در این راستا یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی، تحویل مقامات قضائی شد.
      این خبر خودتون بود

    • بدون نام

      واقعا در این دنیای تبادل اطلاعات فکر میکنید که مردم نام اون نماینده رو نمیفهمند؟؟؟

      حقوق نمایندگی ۷.۵ میلیون در ماه و ۹۰ میلیون در سال میشود...در ۱۰ سال ۹۰۰ میلیون در ۲۰ سال میشود ۱.۸ میلیارد تومان .... تازه اگه چیزی نخوره نخره و..... وا اسفا فقط ۵ میلیارد نقد در یک جا؟؟؟
      جاهای دیگه چقدر ؟ بانک چقدر؟..........
      تحصیل مال حلال ....تحصیل مال حرام ....؟؟؟
      خدایا کدامیک؟

      بعضی خبرا در این کره خاکی فقط در ایران قابل قبولتره ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

    • م

      اقا دزده دستت درد نکنه.

    • بدون نام

      نمابنده آدربابجان غربی باشی آپارتمان در تهران داشته باشی. چجوری این آپارتمان خریداری شده ار بیت المال بوده پس چه حقوق و در امد بالای دارند نمایندگان محترم .. لابد همه نماینده های دیگر هم باید مراقب گاو صندوقهای خود باشتد‌.

    • بدون نام

      بنده خدا با همین حداقل حقوق کارگری کمی پسنداز کرده بود که دزدیدن نگران نباش بایک دور نمایندگی دیکه همش بر میکردد .

    • علی

      همیشه وضع به همین منوال بوده صحبتی که می کنند در واقع نسخه ای است که برا ما می پیچند
      ضمنا خدمت حراست مجلس هم نروید همه یه جورهای آلودگی تا حدی دارید

    • بدون نام

      چرادربانک پولش نگذاشت ترسیده یارانه نش قطع بشه

    • بدون نام

      لعنت به ای مفسدین و غارتگران خدا همه شان را گرفتار کند ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشاالله قوه فضايیه لطفا لیست اموال نماینده هارو بکش بیرون.

    • بدون نام

      کثافت همه کشوررا پرکرده.شده ....

    • بدون نام

      به شرافتم قسم من فقط پنج میلیون وام برداشته بودم همه ی پنج میلیون به اضافه دو ونیم میلیون دیگه داده بودم یعنی هفت ونیم داده بودم دو و نیم بدهی داشتم نمی تونستم پرداخت کنم اوِلا دوبرابر شده بود درثانی ماشی قراضه ای داشتم ماشین رو توقیف کردن ازم سه و نیم گرفتن با این بدبختی حقوق فرهنگی یعنی دوبرابر ازم پس گرفتن یکی برام توضیح بده ما چرا انقلاب کردیم ؟انقلاب کردیم چرا به این بی دنیا رای دادیم؟

    • بدون نام

      دم آقا دزده گرم دلم خنک شد

    • بدون نام

      این سرقت توطئه آمریکا و اسرائیل هست که میخواهد نمایندگان و خادمان دلسوز به ملت را تخریب کند و بین مردم و مسوولان تفرقه بیندازد
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      همه باهم مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل

    • بیسواد

      کار آمریکا و ترامپه که پولها رو توی خونه این بنده خدا جاسازی کردن تا چهره های نورانی و منور و معصوم خادمین صادق مردم رو خدشه دار کنن ولی باکی نیست و ما خادمین مون رو میشناسیم که این وصله ها بهشون نمی چسبه و ثروت و پول و دلار و گرین کارت و ویلا در نزد اینها از آب دهان بز بی ارزش تره

    • بدون نام

      اینا نماینده ملت هستند یا دزدا ؟

    • بدون نام

      بابا ای بنده خدا بودجه شهرشه که گرفته ببره اونجا خرج کنه دیگه آقا دزده ازش خبر داشته
      حالام آقا دزده سهم داره ازی پول نوش جونش اینم مثل بقیه چرا نخوره

    • روشن

      یادتون حاضر ب شفاف سازی اموالشون نمیشدند بفرمایید اینم یکی دیگه از علت هاش. تازه این یکیشونه . آری وجود دزدان نعمتیس برای آگاهیه مردم نادان ک هنوز هم مصمم به رای دادن به این ابلهان هستند .

      پاسخ ها

      • ایرج

        اینکه‌پول‌توجیبیشه‌چقدتوبانکهای‌خارجی‌داره

    • بدون نام

      یه شب نمیتونه زندگی یه کارمند یا یه کارگر رو تحمل کنه

    • هیچکس

      من نمیدونم پس دولت چه اشرافی به کار ودر امد انها دارد.چرا برای اضافه کردن حقوق باز نشستگان ماههاوهفتها این همه اهن وتولپ میکنند وآخر سر هم چندر غاز اضاف میکنند بامنت.به خدا حقوقم بعد از هشت رور تمامه خیلی اگر استقامت کند دوازده روز.

    • بدون نام

      فکر کردین برای چی تمام سعیشان را میکنند که به مجلس بروند با آن همه هزینه های تبلیغاتی سرسام آور؟ بخاطر حقوق 5-6 میلیونی؟ نه عمو بخاطر ثروتهای باد آورده وگرنه هیچ آدم عاقلی چند میلیارد تومان خرج نمی کند که آخر سر حداکثر 300 میلیون حقوق بگیرد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج