۹۱۳۱۰۵
۳۴ نظر
۵۰۰۱
۳۴ نظر
۵۰۰۱
پ

بازگشت برانکو به پرسپولیس؛ بازی دو‌سر باخت

روزهای سخت گابریل کالدرون زودتر از آنچه تصور می‌شد، فرا رسید.

آی‌اسپورت: روزهای سخت گابریل کالدرون زودتر از آنچه تصور می‌شد، فرا رسید. دو شوت مهارنشدنی از استنلی کی‌روش و محمد محبی، بار دیگر بازار مقایسه کالدرون با برانکو را داغ کرد. عجیب اینکه برد در دربی، آنطور که انتظار می‌رفت مربی آرژانتینی را روی سکوها محبوب نکرد و به محض اینکه سوت پایان بازی با سپاهان به صدا درآمد، انتقادها از کالدرون اوج گرفت.

این روزها آنچه در گروه‌های هواداری درباره‌اش صحبت می‌شود، ایده‌ای جذاب اما خطرناک است؛ «کنار گذاشتن کالدرون و بازگشت برانکو به پرسپولیس.» حتی پیش از آغاز فصل این یک گزاره قابل پیش‌بینی بود. با محبوبیت بی‌نظیر برانکو در پرسپولیس، عجیب نبود که به محض هر ناکامی تماشاگران از دوران خوشی یاد کنند که با پروفسور داشتند اما شدت گرفتن انتقادها از گابریل کالدرون و زمزمه‌ها برای بازگشت برانکو به پرسپولیس از سه منظر قابل بررسی است:

اول: از همان روزی که برانکو خیلی زود در الاهلی به پایان خط رسید، مشخص بود هوادارانی که با او خاطرات شیرینی داشتند به عنوان آلترناتیو کالدرون به او نگاه کنند اما برای کارنامه حرفه‌ای برانکو بهتر است که برای بازگشت به ایران خیلی عجول نباشد.

برانکو در ۹ سال فاصله میان مربیگری در تیم ملی و پرسپولیس، در چین، امارات، عربستان و کرواسی مربیگری کرده بود و این مهم‌ترین وجه تمایز او با هموطنانش یعنی وینکو بگوویچ یا دراگان اسکوچیچ است که به طور معمول به جز ایران از جای دیگری پیشنهاد کار ندارند. برانکو تا اینجا یک مربی «بین‌المللی» با رزومه‌ای قابل اعتنا بوده اما اگر بخواهد خیلی زود به ایران برگردد، به این معنا است که صرفاً در مختصات فوتبال ایران می‌تواند به موفقیت برسد.

دوم: جابه‌جایی مربیان در دنیای واقعی با بازی پلی‌استیشن تفاوت‌های زیادی دارد. حتی اگر مدیران پرسپولیس به شکلی غیرمنتظره به این نتیجه برسند که در این مقطع از فصل باید عذر کالدرون را بخواهند و برانکو را بازگردانند، باید از یک سو دستمزد مربی آرژانتینی را تمام و کمال پرداخت کنند و از سوی دیگر قراردادی سنگین با برانکو ببندند. در حالی که هنوز بخش عمده‌ای از مطالبات فصل گذشته برانکو هم پرداخت نشده و با این جابه‌جایی، پرسپولیس در واقع در یک فصل پول استخدام دو مربی خارجی را می‌پردازد.

سوم: طعنه‌آمیز است که پرسپولیس فصل پیش در همین مقطع (پایان هفته پنجم) با دو برد مقابل پدیده و فولاد و سه مساوی برابر استقلال خوزستان، نفت مسجد سلیمان و نفت آبادان، ۹ امتیاز اندوخته بود و هواداران به شدت از برانکو حمایت می‌کردند. جالب‌تر اینکه پرسپولیس در لیگ هجدهم در تمام نیم‌فصل اول رنگ صدر جدول را ندید و در روزهایی که رتبه اول جدول میان سپاهان و پدیده دست به دست می‌شد، پرسپولیس در رده‌های سوم و چهارم در نوسان بود و در واقع در هفته شانزدهم بود که قرمزها برای اولین بار صدرنشین لیگ شدند اما امروز کالدرون با همین ۹ امتیاز و با وجود پیروز شدن در دربی، مورد انتقاد واقع می‌شود و گروهی از هواداران افراطی خیلی زود به این تحلیل رسیده‌اند که «کالدرون به درد پرسپولیس نمی‌خورد». این را هم در نظر داشته باشید که پرسپولیس در پنج هفته ابتدایی فصل جدید، بازی‌های دشوارتری نسبت به فصل گذشته داشته اما اینها مسائلی نیست که شیفتگان برانکو در معادلاتشان به آن توجه کنند.

در مجموع به نظر می‌رسد ایده بازگشت برانکو به پرسپولیس، یک بازی دو‌سر باخت برای طرفین است. هم وجهه شغلی برانکو در این بازگشت زودهنگام آسیب می‌بیند و هم پرسپولیس بی‌هیچ دلیل قانع کننده‌ای مربی فعلی‌اش را برکنار می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسرین

      باوجودیکه برانکورو خیلی زیادددددد دوست دارم اما بنظرم باید ازکالدرون حمایت کنیم واسم برانکو رونیاریم

      پاسخ ها

      • پیکاسو

        زرشک

      • پیکاسو

        برو ظرفاتو بشور

      • بی نام؛

        حیف اسم پیکاسو چ س و بیشتر برازنده‌ات است

      • نرگـــrpjــــص

        جناب پیکاسو شمام برو خودتو درمان کن با ای طرز فکرت

      • شاهرخ خان

        اگه قرار باشه مربی عوض شه باید گل محمدی بیاد نه اون برانکوی دلال و بدون تاکتیک.

    • بدون نام

      اتفاقا همان نتيجه اي كه در بدورود ايشان براي پرسپوليس داد رو خواهد داشت

    • بدون نام

      این مطلب و فقط یه کیسه کش میتونه نوشته باشه

    • رها

      برانکو و مهدی طارمی بیاد خدا تو حرف دلمو گوش کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این
        نوشته یک استقلالی بدبخت است

      • بدون نام

        این
        نوشته یک استقلالی بدبخت است

      • بدون نام

        رهابدجوری رهاش کردی بوش بلندشده

    • لوکا مودریچ

      چه ایرادی داره برای یک بار هم پرسپولیس پول 2 مربی رو در یک فصل پرداخت کنه همون کاری که هر سال توسط کیسه و ترتر انجام میشه

      پاسخ ها

      • بی انگیزه

        تو لوکا اینم نیستی لنگیه بی ریشه وبی بته دهنتو اب بکش و اسم تاج کبیروبا اصالتو بیار

    • ساسان

      کیسه کشا با شنیدن نام برانکو تن و بدنشون میلرزه

    • بدون نام

      شما رسانه ها اکثرا دشمن پرسپولیس هستین همون طور که مزدک میرزایی گفت. دارین این بحث ها پیش میکشین که برانکو برنگرده تا پرسپولیس موفق نشه. وگرنه همه میدونن کالدرون مربی نیست در حد پرسپولیس. مربی که کل برنامه تیمش بکش زیر توپ

      پاسخ ها

      • ایرانی اصل.

        بکش زیرتوپ؟یعنی توفوتبالی هستی دیگه؟

    • بدون نام

      ما موافق رفتن کالدرون نیستیم ولی توی این چند سال غیراز عادت به برد و عادت به قهرمانی به بازی چشم نواز عادت کردیم که متاسفانه امروز از پرسپولیس با همون بازیکنان فصل قبل نمیبینیم و فقط از این موضوع ترس داریم

    • ۳۳

      بیا وسپاهان را به آتش بکش
      حمایت از کالدرون یعنی ۶جدول،حذفی هم پر،

    • بدون نام

      چقدر پژمان راهبر از بازگشت برانکو میترسه؟دلیل این ترس را ما خوب میدونیم و خودشم خوب میدونه

    • بدون نام

      برانکو مربی نیست ایشان در ایران توسط کمیته داوران کمیته انظباطی و فدراسیون حمایت میشد واسه همین نتیجه می گرفت چرا در عربستان نتیجه نگرفت چون آنجا داوران فدراسیون سایرین حمایت نکردند

    • بدون نام

      نگارنده این متن به دنبال حاشیه سازی است

    • بدون نام

      آقای راهبر خودتم خوب میدونی ادامه دادن با کالدرونه که بازی دوی باخته و خوب میدونی اگه برانکو برگرده دوستان شما رنگ جامو نمی بینن و این تحلیلاتم از سر ترسه و هم مسخره و فاقد منطق درست

    • بدون نام

      کالدرون هرگز در پرسپولیس نتیجه نخواهد گرفت به دو دلیل یکی که دستیاران و بدنساز خوبی نداره و دوم اینکه فاقد استراتژی مشخصی هست و هم اینکه در بازی با سپاهان فاقد بازیخوانی بود که اگر چنین نبود با دو گل عقب افتاده ماهینی را وارد زمین نمیکرد و عالیشاه رو نیمکت حبس

    • بدون نام

      شما به انتخاب بازیکن فیکس توسط کالدرون دقت که میکنی متوجه نمیشی چرا باید سوپر استاری مثل نادری رو نیمکت بشینه و جاش محمد انصاری تازه از بند مصدومیت خلاص شده بازی کنه!!!

    • بدون نام

      خاک بر سرتون چشم ندارید تیم ما رو اروم ببینید

    • rira

      بهتر بود که منصفانه بیای و مقایسه کنی والا بهتر هستش که دهن گشادتو ببندی
      پارسال هم تا هفته 5 ، 9امتیاز داشتیم، درست اما اینو چشت نمیبینه که اون موقع 12 بازیکن داشتیم نه مثل الان که فقط جونیور بدردنخورو 500 هزار دلار بهش پول دادن
      من کاری به برانکو ندارم، کالدرون بدرد لیگ ایران نمیخوره
      بازیهای 6امیتازی رو باخته
      دلیل قهرنانیهای پشت سر هم ما ، نباختن تو بازیهای 6امتیازی بود

    • ایرانی اصل.

      یعنی ممکنه هواداران یادشون رفته باشه فصل گذشته پرسپولیس تو5بازی که 3تاش اسانتزین بازیهابوددقیقامثل این فصل همین 9امتیازوداشت وامسال درهمین 5هفته اول با3تاازمدعیان بازی کرده؟اونایی که دارن حاشیه میسازن مطمئناهوادارپرسپولیس نیستن.

    • بدون نام

      عجیبه ،موندم کدوم بازی پرسپولیس خوب بوده در زمان برانکو!؟؟؟ اگه منظور نتیجه هاس که عالم و آدم میدونن از کجا آب میخورد

    • عباس کرم

      واقاعا ایده جدیدی برای فوتبال ندارد این مردک کالدرون

    • ایرانی

      فقط پرفسور عشق برانکو، چه امروز چه فردا!!!!!

    • بدون نام

      واقعاکاربس اشتباه اگربراتکو برگردد.ببرتش تیم امیدجواب میده

    • بدون نام

      کالدرون حرف نداره
      فعلا کالدرون
      برانکو نه کالدرون آری

    • پرسپولیسی

      هرچند رفتن برانکو به خواست خودش نبود و دوست داشت با پرسپولیس ادامه بده، هرچند برانکو با پنجره‌های بسته، پرسپولیس را به فینال جام باشگاه‌های آسیا برد، و هرچه از دانش و خردمندی برانکو بگیم کم گفتیم؛ و آمدن کالدرون را ایرج عرب باعث شد، اما کاری هست که گذشته. به نظر میرسه باید مثل کشورهای عربی نباشیم، فعلا باید صبر کرد. متاسفانه در فوتبال ما مدیریت سالم نیست. یک عده دلال می‌آیند، بازیکنانی را به تیمها تحمیل می‌کنند، پولهای کلانی به جیب می‌زنند و بعد یک مربی هم می‌آورند تا از این بازیکنان، یک تیم بسازد. کالدرون و حتی چند مربی دیگه، در این شرایط هستند. دوراندیشی و آگاهی هواداران هر تیم به موفقیت اون تیم خیلی کمک می‌کند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج