۹۱۳۱۴۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

در نامه‌ای عنوان شد:

دستورِ اصلاح نحوه‌ی پذیرش دانشجوی پزشکی

وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاون آموزشی وزارت بهداشت بر ضرورت پیگیری و رایزنی در جهت اصلاح نحوه پذیرش دانشجو تاکید کرد.

خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت در نامه ای به معاون آموزشی وزارت بهداشت بر ضرورت پیگیری و رایزنی در جهت اصلاح نحوه پذیرش دانشجو تاکید کرد.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای به معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد موضوع پذیرش دانشجوی پزشکی پیگیری شود.

دستورِ اصلاح نحوه‌ی پذیرش دانشجوی پزشکی

وی تاکید کرده است اصلاح نحوه پذیرش دانشجو با جلوگیری از سرخوردگی جوانان و نخبگان در عین حفظ حرمت و منزلت ایثارگران و خانواده های معزز شهدا صورت گیرد.

در بخشی از نامه وزیر بهداشت آمده است: «در روزهای اخیر متأسفانه گرفتار بیماری سخت و نهایتا مصیبت از دست دادن مادر بودم با گلایه و شکوایه‌هایی کثیری از جوانان نخبه کشور که در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی علیرغم کسب رتبه‌های ممتاز رد شده بودند مواجه شدم. متأسفانه تعداد قابل توجهی از این دانشجویان متعلق به خانواده‌های هستند که بدون استفاده از کلاس‌های پرهزینه‌ آنچنانی با تکیه با هوش و استعداد ذاتی و با تلاش بی‌وقفه شبانه‌روزی به رتبه‌های بعدی دست یافته بودند.

برای اینجانب شکل‌گیری هرگونه نگاه خارج از منزلت عزیزانی که خود و خانواده‌هایشان از جان و چشم و دست و پا برای حفظ عزت و سرافرازی و دفاع از مرزهای این سرزمین گذاشته‌اند و یقینا تمام نسل‌های امروز و فردای این سرزمین مدیون جانفشانی این افراد هستند بسیار ناگوار است. همانگونه که سرخوردگی جوانان نخبه و دلبسته وطن که به عشق ادامه تحصیلی و مبدل شدن به سرمایه‌های ارزشمند انسانی در راستای خودکفایی ملی شبانه‌روز تلاش کرده‌اند.

لذا ضروری است به نحو مقتضی و در اسرع وقت بگونه‌ای عمل شود که معادل سهمیه منظور شده و با نظارت دقیق و رعایت اولویت رتبه‌های برتر از میان نخبگانی که در شرکت‌کنندگان آزاد وجود دارند به ظرفیت‌های موجود دانشگاه‌های علوم پزشکی اضافه شود.

این اقدام اگر چه سخت و مقداری زمان‌بر است اما پاسخی منصفانه به جوانان رشید، نخبه و پرتلاش کشور است که صدایشان را شنیدیم و برای رشد، ماندگاری و خدمت‌شان در این سرزمین از هرگونه کوششی دریغ نخواهیم کرد. از سوی دیگر از حریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران که همواره مدیون رشادت‌های آنها هستیم پاسداری می‌کنیم تا دیگران بدانند که این عزیزان جایی را برای کسی تنگ نکردند.

ضروری است با رایزنی‌های مستمر در راستای اصلاح قوانین و مقررات مربوطه جهت رفع شبهات و حفظ کیفیت آموزش عالی به خصوص آموزش علوم پزشکی که تأثیر مستقیم بر حیات و سلامت مردم دارد برای سال‌های آتی تلاش کنیم.

بی‌تردید استمرار وضع موجود علاوه بر گسست‌های اجتماعی تأثیرات نامطلوبی بر کیفیت و مهارت دانش‌آموختگان علوم پزشکی کشور خواهد گذاشت که در آینده تاوانش را مردم نیازمند خدمات پزشکی خواهند پرداخت.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بالاخره جرائت کردید این مسائلو بیان کنید امیدوارم جرئت عمل کردن بهشو هم داشته باشید تا بیشتر از این با آینده و جوونی خیلی از نخبه های با استعداد و پر تلاش این کشور بازی نشه

    • amir

      سازمان پولی سنجش و دیگر هیچ

    • بدون نام

      چرا سهمیه فرزندان خودتون و اساتید دانشگاه رو حذف نمی کنیدکه بدون زحمت جای دیگرانو میگیرند.

    • سید حسن

      سهمیه ها عین بی عدالتی است!

    • بدون نام

      سهمیه استادان دانشگاه باید حذف شود

    • بدون نام

      پذیرش فرزندان استادان دانشگاه با سهمیه مخصوص پدرانشون ظلم مضاعف است.

    • بدون نام

      به به خسته نباشی دلاور

    • بدون نام

      تبعیض از موقعی شروع شده,که اجر و پاداش اخروی شهدا و ایثارگران در همین دنیا داده شد,

    • بدون نام

      خداخیرتون بده،

    • بدون نام

      دقیقا یه مشت سهمیه ای بیسواد جای نخبگان رو گرفتن و با جون مردم بازی میکنند. ما مدیون خانواده های شهدا و ایثارگر هستیم.ولی لطفا طور دیگه ای از زحماتشون قدردانی بشه. نه با جون مردم!!!!!

    • بدون نام

      شما راست میگید سهمیه اساتید رو قطع کنید طبق چه ضابطه ای بایست فرزندان اسلاید مثلا دندانپزشکی در همان رشته پدرش سهمیه داشته باشد این سهمیه را قطع کنید اونوقت اگر این فرزندان برومند اساتید توانمند باشند چه نیازی به سهمیه دارند و خودشان توانایی قبولی در بهترین رشته ها را دارند مدام سهمیه ناچیز خانواده شهدا و ایثارگران را علم نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناچیز نیست, دیه خونشونو نگیرند

    • علی

      انشالله
      اینم می بینیم ....
      که آیا حق به حق دار می رسد.

    • بدون نام

      سهميه ها رو قطع كنيد بذاريد بچه ها بر اساس تلاششون قبول بشن تا فردا ايراني اباد داشته باشيم سهميه كه بياد مهندس خونه خرابمون ميكنه دكتر هم مريضا رو ميكشه ماليات هم نميده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج