جاباما
۹۱۳۶۲۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پوست مصنوعی انعطاف‌پذیر تولید شد

دانشمندان موفق به تولید نوعی پوست مصنوعی نرم شده اند که از سازوکاری پیچیده برای درک تماس برخوردار است و از آن می توان برای توانبخشی و خدمات واقعیت مجازی استفاده کرد.

خبرگزاری مهر: دانشمندان موفق به تولید نوعی پوست مصنوعی نرم شده اند که از سازوکاری پیچیده برای درک تماس برخوردار است و از آن می توان برای توانبخشی و خدمات واقعیت مجازی استفاده کرد.

پوست یادشده حس لامسه را به افرادی که به هر علت پوست خود را از دست داده اند، بازمی گرداند و تعامل با جهان افراد را به صورت واقعی و مجازی ممکن می کند.

پوست مصنوعی انعطاف‌پذیر تولید شد

پوست مذکور تعامل انسان و رایانه و نیز انسان و ربات را تسهیل کرده و علاوه بر حوزه پزشکی، در عرصه فناوری نیز کاربرد دارد. این پوست از سیلیکون و الکترود تولید شده و مجهز به حسگرهایی نرم و محرکهایی دقیق است. مجموعه امکانات مذکور به پوست مصنوعی امکان می دهد تا به طور دقیق خود را با ابعاد و شرایط مچ دست کاربر تطبیق دهد و بازخوردهایی را در قالب فشار و لرزش باز ارسال کند.

حسگرهای این پوست مصنوعی به طور مداوم هرگونه تغییر در وضعیت پوست باقی مانده بدن را اندازه می گیرند و لذا پوست یادشده به طور لحظه به لحظه خود را با شرایط بدن تطبیق می دهد.

این اولین باری است که پوستی با این حد از انعطاف و قابلیت کنترل در دنیا تولید شده و لذا می توان از آن برای تولید برنامه های کاربردی پزشکی و همین طور محصولات مبتنی بر واقعیت مجازی برای تفریح و پیشبرد امور حرفه ای و تجاری بهره گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج