جاباما
۹۱۳۷۸۹
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

یک بام و دو هوا در انتخابات فدراسیون والیبال

معرفی سرپرست فدراسیون والیبال آن هم در جریان حضور تیم ملی در جام جهانی یکی از تصمیمات عجیب وزارت ورزش و جوانان بود آن هم در حالی که پیش‌تر موضوع طور دیگری از سوی این وزارتخانه عنوان شده بود.

خبرگزاری تسنیم: مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حکمی علی فتاحی دبیر فدراسیون والیبال را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرد.

این حکم شاید به تنهایی مشکلی نداشته باشد، اما وقتی تکه‌های یک پازل را کنار هم بگذاریم، شاید بیانگر اتفاقی خاص برای رشته‌ای باشد که امید به المپیکی شدن و حتی کسب مدالش وجود دارد.

فدراسیون والیبال ماه‌هاست که با سرپرست اداره می‌شود و این وضعیت چند ماه دیگر نیز ادامه خواهد داشت. مهلت ثبت‌نام در انتخابات ریاست این فدراسیون در حالی ۲۴ شهریور به پایان رسید که نام افشین داوری سرپرست فدراسیون در بین ثبت‌نام کنندگان دیده می‌شد.

این اقدام و استعفای داوری از سمتش با مخالفت وزارت ورزش و جوانان روبه‌رو شد و وی در صحبت‌هایش به سایت وزارت ورزش گفت: «با توجه به قبول نشدن استعفا از سوی وزیر محترم، از نامزدی انتخابات ریاست فدراسیون والیبال کناره‌گیری کردم. کارمند وزارتخانه هستم و تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی و مشخص شدن رئیس جدید فدراسیون والیبال به کار خود ادامه می‌دهم.»

نکته مهم، رقم خوردن این اتفاقات در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تهران بود. جالب اینکه انتصاب سرپرست جدید هم پس از برگزاری نخستین دیدار تیم ملی مقابل روسیه در جام جهانی ۲۰۱۹ ژاپن صورت گرفت.

از همه جالب‌تر اینکه ثبت‌‌نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال یک بار به تعویق افتاد و دلیل آن هم برگزاری مسابقات بود! چگونه است که ثبت‌نام از نامزدها در کار فدراسیون و تیم‌های ملی خلل ایجاد می‌کند اما انتخاب سرپرست در هنگام برگزاری رقابت‌های جام جهانی مشکل‌زا نیست و از نظر وزارت ورزش اقدامی به موقع محسوب می‌شود؟! این یک بام و دو هوا در وزارت ورزش چگونه توجیه‌پذیر است؟

پس از مخالفت سلطانی‌فر با استعفای داوری، به نظر می‌رسید که وی تا زمان انتخابات به عنوان سرپرست به فعالیتش ادامه می‌دهد. ظواهر ماجرا نیز نشان دهنده همین وضعیت بود؛ چون داوری کارمند وزارت ورزش است و نمی‌توانست روی حرف مافوق خود حرفی بزند. تمکین از دستور وزیر تنها مدتی کم دوام داشت، چرا که داوری از چند روز قبل به محل فدراسیون والیبال نرفت تا در نهایت از سمتش کنار برود و دبیر فدراسیون جایگزینش شود.

حال سؤال این است که اگر قرار نبود داوری به عنوان سرپرست فدراسیون به فعالیتش ادامه پس چرا با وجود ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال، وزیر ورزش با این موضوع مخالفت کرد؟ یعنی همان زمان نمی‌شد سرپرستی جدید برای این فدراسیون انتخاب شود؟ در این مدت چه اتفاقاتی رخ داده که داوری نه اجازه حضور در انتخابات را پیدا نکرد و نه اجازه برگزاری انتخابات را؟

والیبال با وجود نتایجی که در آسیا و دیگر رویدادها کسب می‌کند، حال و روز خوبی ندارد. جنگ قدرت برای ریاست این رشته بالا گرفته؛ جنگی که مرکز اصلی‌اش در وزارت ورزش است و حضور داورزنی و سعادتمند گواه این موضوع است. در پایان مهلت ثبت‌نام گفته می‌شد که چیدمان این پازل برای حضور داورزنی روی صندلی ریاست است، هر چند موضوع اصلی جدا شدن داورزنی از وزارت ورزش بود، نه ریاستش در فدراسیون والیبال. داوری هم که ظاهراً شرایط والیبال زیر زبانش مزه کرده بود، نمی‌خواست عطای آن را به لقایش ببخشد، هر چند با مخالفت سلطانی‌فر مواجه شد.

هر چه هست اینکه کلاف انتخابات فدراسیون والیبال پیچیده‌تر از قبل شده است و مشخص نیست در آینده چه اتفاقاتی برای این رشته رقم می‌خورد و آیا قرار است مهندسی خاصی در این انتخابات صورت گیرد یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      وجدانا وزیر قیافه اش به همه چیز میخورد جز ورزش.مگرایشان نبود که ازاستانداری گیلان عزلش کردند؟

    • بدون نام

      شک نکنید که داورزنی رئیس میشه،از وقتی سلطانیفر و داورزنی وارد ورزش شدن کل ورزش و نابود کردن،همین داورزنی اشغال ی مدت ثمره کارای یزدانی خرم و به اسم خودش کرد و والیبال و نابود کرد،دلیل این حرف تیمای جوانان و نوجوانانه که زمانی حز سه تیم دنیا بودن اما همین داورزنی نابودشون کرد و هیچ پشتوانه سازی نکرد،الان هم میخواد دوباره بیاد باقی مونده والیبال و نابود کنه،۲۰ سال یزدانی زحمت کشید اما داروزنی نابودش کرد،الان اما با لابی گری وزیر بیشرف بدون رقیب برنده میشه

    • بدون نام

      قراره مهندسی بشه؟! تا همین جا خار مهندسی رو پیوند زدن

    • گرگانی

      قشنگ چند تا مثل هم دورهم جمع شدن از بیت المال میدن به یک مترسک که مثلا نقش مربی تیم ملی رو بازی کنه . جمع کنید خودتون رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج