۹۱۴۱۵۸
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

ماجرای عجیب پنالتی‌های استقلال؛ در ۷ ماه ۷ پنالتی خراب کردند!

از دست رفتن پنالتی مرتضی تبریزی برابر گل ریحان بهانه خوبی بود تا نگاهی بیندازیم به رکورد خارق العاده و در عین حال عجیبی که بازیکنان استقلال در هفت ماه گذشته با از دست دادن پنالتی‌ها ثبت کردند.

خبرورزشی: استقلال بعد از مدت‌ها ناکامی سرانجام طعم برد را چشید تا علاوه بر صعود به مرحله بعد جام حذفی تا حدودی از زیر بار فشار‌های روانی این چند ماه خلاص شود، اما این برد چندان هم برای استراماچونی و شاگردانش آسان به دست نیامد، چون یک بار دیگر کابوس پنالتی دامنگیر مرد ایتالیایی و تیمش شد تا با از دست رفتن ضربه مرتضی تبریزی رکوردی استثنایی برای استقلال به ثبت برسد.

از دست رفتن هفت پنالتی آن هم در بازه زمانی شش ماهه می‌تواند خود گویای واقعیت‌های تلخ بسیار زیادی در اردوی استقلال در بحث حساس ضربات پنالتی باشد. ضعف ستاره‌های سرشناس این تیم در بهره بردن از این پنالتی‌ها نه تنها تاوانی همچون کنار رفتن از جام حذفی فصل گذشته را داشت بلکه ضربات مهلکی به پیکره این تیم وارد کرد از جمله در تقابل با رقیب دیرینه و سنتی مثل پرسپولیس تا دو باخت پرحاشیه در کارنامه

استقلالی‌ها ثبت شود، باخت‌هایی که نیمکت رهبری آبی‌ها را دستخوش تغییرات گسترده‌ای هم کرد. از دست رفتن پنالتی مرتضی تبریزی برابر گل ریحان بهانه خوبی بود تا نگاهی بیندازیم به رکورد خارق العاده و در عین حال تأسف‌آوری که بازیکنان استقلال در هفت ماه گذشته با از دست دادن پنالتی‌ها ثبت کردند.

فغان از سوت فغانی
یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷

بازی عقب‌افتاده از هفته هفدهم به خاطر حضور ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا با یکی، دو هفته تعویق در ورزشگاه آزادی برگزار شد. شاگردان شفر موفق شدند با سه گل از حریف اصفهانی خود پیش بیفتند تا با خیال آسوده از کسب سه امتیاز در انتظار سوت پایان بازی باشند.

محسن کریمی بازیکن تعویضی استقلال در آخرین فرار موفق شد یک پنالتی از مدافعان ذوب بگیرد. این ضربه ابتدا به گل تبدیل شد، اما علیرضا فغانی دستور به تکرار ضربه داد تا این بار رشید مظاهری پنالتی محسن کریمی را دفع کند.

رحمان علیه وریا
چهارشنبه اول اسفند ۱۳۹۷

هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ هجدهم با ناکامی وریا در گل کردن پنالتی به پایان رسید. استقلال با وجود برتری ۲ بر صفر برابر پارس جنوبی شاهد از دست رفتن یک پنالتی دیگر این بار توسط بازیکنی بود که کمتر پیش آمده بود این‌گونه موقعیت‌ها را از دست بدهد.

رحمان احمدی گلر کارکشته جمی‌ها به خوبی مسیر ضربه وریا را تشخیص داد تا غفوری هم نمره منفی در کارنامه فردی خود به ثبت برساند.

چیپی که استقلال را چپ کرد
شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸

شاید بتوان مهم‌ترین پنالتی از دست رفته استقلال در ماه‌های گذشته را چیپ معروف فرشید اسماعیلی در شهرآورد ۸۹ پایتخت مقابل علیرضا بیرانوند قلمداد کرد.

حاشیه‌های پس از این چیپ به قدری ویرانگر بود که هنوز هم دامنگیر شماره ۸ آبی هاست و سیدمهدی رحمتی هم مجبور شد قید کاپیتانی را بزند و راهی مشهد شود. نوروز استقلالی‌ها با این پنالتی پرحاشیه حسابی تلخ شد، چون گل شدن این پنالتی می‌توانست روند بازی را به سود شاگردان شفر تغییر دهد.

گودبای پارتی تلخ
پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

وریا غفوری برای دومین بار در طول فصل پشت پنالتی بازی با سپیدرود در هفته پایانی فصل ایستاد بلکه طلسم ناکامی‌ها را بشکند، اما این بار هم مدافع ملی‌پوش استقلال در گل کردن این ضربه مقابل کوروش ملکی گلر رشتی‌ها ناکام بود تا گودبای پارتی تلخی برای خودش و آبی‌ها رقم بزند.

این بازی البته با برتری ۲ بر صفر استقلال توأم شد تا سپیدرودی‌ها راهی دسته اول شوند، اما فصل برای میزبان و طرفدارانش با کابوسی تلخ در پنالتی‌ها به پایان رسید.

پاتوسی ویروسی شد
دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

ویروس از دست دادن پنالتی به لیگ قهرمانان آسیا هم کشیده شد تا این بار آیاندا پاتوسی ستاره آفریقایی نشان بدهد با این ویروس عجین شده است.

در روزی که استقلال امیدوار به شکست العین و گرفتن انتقام شکست دور رفت بود ستاره آفریقایی در دقیقه ۴۹ پشت ضربه پنالتی ایستاد تا با اعتماد به نفس بالا ضربه اش را به تور دروازه بچسباند، اما خالد عیسی هم او را ناکام گذاشت هم کابوس تلخ پنالتی‌ها در اردوی استقلال را تداوم بخشید.

باز شهرآورد؛ باز پنالتی و جنجال
یک‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

شهرآورد زودهنگام و شماره ۹۰ پایتخت یک بار دیگر با همان خاطرات تلخ مصاف قبلی برای استقلالی‌ها پیش رفت تا این بار ستاره اصفهانی نقش اول این ناکامی را بازی کند.

علی کریمی نه مثل هم‌تیمی خود فرشید اسماعیلی چیپ زد نه ضربه خوب تا استقلال باز هم پنالتی خود را از دست داده در پایان با شکست یک بر صفر زمین را ترک کند. جالب اینکه خرد جمعی ثانیه‌های قبل از پنالتی یک بار دیگر این پرسش را رقم زد که آیا نباید در تیمی مثل استقلال پنالتی‌زن اول مشخص شود؟!

تبریزی زیر تیغ
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸

مرتضی تبریزی با وجود تمام انتقاداتی که به خاطر نمایش‌های ناامیدکننده در بازی‌های این فصل روی دوش احساس می‌کرد با اعتماد به نفس بالا پشت ضربه پنالتی حساس برابر گل ریحان در جام حذفی ایستاد به این امید که هم نوار ناکامی‌های خود در گلزنی را پاره کند هم استقلال را از روی نوار ناکامی دور کند، اما تبریزی هم ضربه‌ای ناامیدکننده‌تر از کل عملکردش در این فصل زد تا نامش به فهرست بلند بالایی اضافه شود که در این ماه‌ها پنالتی‌ها را به راحتی آب خوردن از دست داده‌اند.

البته تبریزی خوش‌شانس بود که جانشینش در ترکیب جور گلزنی او را کشید تا بازی به ضیافت پنالتی‌ها کشیده نشود.

استقلال در حالی با کابوسی بزرگ دست به گریبان شده است که سؤالی ذهن همه را به خود معطوف کرد.

اینکه بازیکنان این تیم به عنوان ستاره‌های سرشناس چگونه در این ماه‌ها نتوانسته‌اند مشکل از دست دادن ضربات پنالتی را حل کنند؟ کابوسی که فصل قبل باعث و بانی حذف زودهنگام آن‌ها از جام حذفی مقابل سایپا شد و در پایان هم حواشی شهرآورد سونامی بزرگی در ترکیب تیم‌شان رقم زد.

البته ذکر این نکته الزامی است که در این مدت تنها یک بار آن هم خود مرتضی تبریزی توانسته مقابل نساجی مازندران در هفته بیست و دوم فصل گذشته پنالتی را به گل سه امتیازی تبدیل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امجد

      احتمالا نویسنده مطالب افتاده روی دور تکرار که اکثر اخبارش تکراریه . اینو دوسه روز پیش هم نوشتی

    • شیش درچار

      کارخداست چون همه پنالتیهای کیسه ناحق است .

    • بدون نام

      ولی پنالتیا لنگ به حق است

    • بدون نام

      استقلال شده مثل پرسپولیس لیگ پانزدهم. او روزا هم پرسپولیس پنالتی زن خوب نداشت. آخرشم قهرمانی به خاطر همون پنالتی ها از دست رفت....

    • بدون نام

      چون استقلال مثل پرسپولیس با زور بازو نیمده بالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج