۹۱۴۹۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۲
۱۷ نظر
۵۰۰۲
پ

جعفرزاده: قطع یک مرتبه‌ی یارانه خطرناک است

غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس گفت: تقاضای ما از دولت این است که حذف یارانه پنهان، در پروسه سه ساله انجام شود چراکه کمتر از سه سال برای کشور بحران ایجاد می کند. اگر بنزین، آب، برق و گاز گران شود قیمت تمام شده کالا بیشتر می شود و این بر تورم اثر می گذارد.

عصر ایران: غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس در مورد سخنان رییس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه یارانه پنهان انرژی و درآمدهای جدید مالیاتی و دارایی‌هایی دولت جایگزین منابع نفتی در بودجه سال ۹۹خواهد شد گفت: حذف یارانه های پنهان همانطور که کم کم بخش عمده‌ای از بودجه کشور را خورد باید کم کم قطع شود.۹۰۰هزار میلیارد تومان در ظرف ۶ سال یارانه پنهان دادیم یعنی سالی ۱۵۰هزار میلیارد تومان یارانه پنهان داده‌ایم و اگر دولت تصمیم داشته باشد که یک مرتبه یارانه پنهان را قطع کند این برای کشور خطر است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: قطع یارانه پنهان به صورت یک مرتبه یعنی آب، برق، گاز، بنزین و گازوئیل به قیمت اصلی برگردد و این کار خطرناکی است. تقاضای ما از دولت این است که این در پروسه سه ساله انجام شود چراکه کمتر از سه سال برای کشور بحران ایجاد می کند.

نماینده رشت خاطر نشان کرد: اگر بنزین، آب، برق و گاز گران شود قیمت تمام شده کالا بیش‌تر می شود و این بر تورم اثر می گذارد و وقتی ما برای افزایش درآمد برنامه نداریم گران شدن اینها خودش مسئله ساز است.

جعفرزاده تصریح کرد: ما بنزین را ۳۷ سنت تولید می‌کنیم و این یعنی ۴۷ درصد قیمت دلار، فرض که دلار ۱۰هزارتومان باشد در بهترین وضعیت قیمت بنزین ۴هزار تومان است، وقتی بنزین ۴هزارتومان شود برق و آب و‌گاز گران ‌می‌شود قطعا برای کشور خطرناک است .

وی بیان کرد: ما نمي گوييم كه قيمت ها آزاد نشود بلكه معتقديم اين كار انجام شود اما در بازه زماني سه و يا چهارساله اجرايي شود .

این نماینده مجلس در مورد درآمدهاي جديد مالياتي نيز بيان كرد: ما درآمدهاي جديد مالياتي را قبول داريم. عايدي مسکن، درآمد پزشكان و هر كسي كه درآمد كسب مي كند،اما اي كاش دولت مي گفت كه ضمن درآمدهاي جديد مالياتي در معافيت هاي مالياتي بازنگري مي كنم. دولت گفته است كه در سال ٩٥معافيت هاي مالياتي ما ۲۵۰هزار میلیارد تومان بوده است ،با دیوان محاسبات تماس گرفتم و خواستار شفاف سازی در این مورد شدم .

وی اضافه کرد: به آقایان گفتم با این عدد کار کشور را تعطیل کنیم و بروید همین را درست کنید ،ما ۱۹۷هزار میلیارد تومان حقوق و مزایا پرداخت می کنیم و با عدد ۲۵۰هزار میلیارد یعنی ما بیش از حقوق کشور منبع پیدا کرده ایم. وقتی ما در ۶ماهه اول ۴۰هزار میلیارد تومان کمتر نفت فروخته ایم و فوقش تمام سال۱۰۰هزار میلیارد تومان شود وقتی ۲۵۰هزار میلیارد معافیت مالیاتی داریم پس چرا اینجا معطلیم.

جعفرزاده تصریح کرد: توصیه من به دولت این بود که به جای درآمدهای جدید مالیاتی که اصطلاح علمی دقیق آن افزایش پایه‌های مالیاتی است بازنگری در معافیت های مالیاتی را در اولویت قرار دهد .

وی خاطر نشان کرد :در سال ۹۸تمام درآمد مالیاتی کشور ۱۵۰هزار میلیارد تومان است و نرخ معافیت های مالیاتی ۲۵۰هزار میلیارد تومان است و این دو عدد فاصله زیادی با هم‌دارند.

این عضو کمیسیون برنامه ‌بودجه در مورد دارایی های دولت نیز گفت: من جایگزینی دارایی های دولت برای درآمدهای نفتی را قبول دارم اما باید مشخص شود که منظور کدام دارایی هاست، اگر دولت می خواهد "بر تجاری "محیط های آموزشی و مدارس ما را بفروشد ما مخالفیم. دولت باید مشخص کند که منظورش از دارایی ها چیست ،این موضوع نباید صرفا به محیط های آموزشی ما آسیب بزند.

نماینده مردم رشت همچنین با اشاره به سخنان نوبخت در مورد اینکه درآمدهای نفتی را در سال ۹۹برای پروژه های عمرانی کار می کنیم گفت: این حرف قشنگی است اما دو اشکال به آن وارد است، اگر در سال ۹۹درآمد نفتی ما کاهش یافت آیا نباید پروژه های عمرانی مان استمرار یابد؟ پیش بینی ما کاهش شدید درآمدهای نفتی است و این یعنی اینکه پروژه های عمرانی کلا تعطیل می شود.

وی تصریح کرد: درآمدهای نفت در پروژه های عمرانی که الزاما زیر ساختی هستندبايد هزينه شود و نه هر پروژه عمرانی، مثلا پول نفت در پروژه‌هایی عمراني عام المنفعه مثل بيمارستان‌هاي هزينه شود پروژه‌هاي عمراني عام المنفعه را بايد به بخش خصوصي واگذار كرد و پول نفت بايددر پروژه عمراني زير ساختي همانند بزرگراه ها، آزادراه ها، خطوط ريلي و سدها هزينه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشور داری بلد نیستند مرتب می گویند یارانه پنهان.....

    • بدون نام

      خصوصی سازی باعث تنبلی دولت میشود و شده حتما اینم به نفع کسانی هست که زور زیادی دارند این همه مدارس بامحیط بزرگ دولتی داشتیم چی شدند کاش از مدارسی خصوصی وبیمارستان و ازمایشگاههای خصوصی استقبال نشود تا دولت به یادش بیاید که این خدمات رو او باید انجام دهد به نحو احسنت مردم تحمل کشش افزایش قیمتها رو ندارند نه اب و برق گاز !!همینهایی که دم از رایگانیشون میزدین مردم درامدی ندارند امکان درامد زایی رو هم براشون دولت بوجود نیاورده گرانی اجناس و غیره از خط قرمز هم گذشته

    • ساسی

      نکنه یکدفه قطعش کنین؟ اروم اروم تو چند نوبت طوری ک فشارو احساس نکنیم. اگه قطع شد زندگیم کامل فلج میشه.
      عامو و ما با این چهل تومن حالمون خوب نمیشه. ببر اینم خلاص

    • بدون نام

      در کل منظورتون اینه که یواش یواش فشار بدید یه هو فشار ندید

    • داداش

      آنقدر مشاغل داریم با فرار مالیاتی که اقدام شود نیازی به حذف یارانه پنهان نیست در هر حال همه بطور نسبی از آن برخوردارن

    • بدون نام

      مردم جرات اعتراض ندارند ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم ندارن اماتواگه داری بسم اله

    • بدون نام

      وقتی بودجه ومنابع شغلامون خرج۲۰ملیون افغانی کنیدکم میارین تلویزیون میگفت۶۰۰هزارمیلیاردتومان یارانه بنزین ۲۰۰هزارمیلیاردتومان ۱۰۰هزارمیلیاردتومان گازمایع همچنین نام واب وخدمات پزشکی....برای ایجاد شغل کم کم۴۰۰ملیون سرمایه میخواهد حالا ضربدر۲۰ملیون افغانی کنیدببنیدچقدرنمیش فقط نمایندگان گفتن بالا۳ملیون افغانی توکارساختمانی اشغال کردن وکلی وچندبرابراین تعدادتوشغلهای دیگه هستن بعدخودمون بالا۵۰ملیون نفرزیرخط فقربدون شغل ودرامدی و۱۵ملیون جوان بیکارنمیوتونن ازدواج کنن بعدمیگین چرابیکاری جرم جنایت فسادپاامنی نارضایتی زیادازماست برماست

    • بدون نام

      حالا ببنید۲۰ملیون افغانی چقدردارن از یارانه پنهان وایران استفاده‌کنندگان آب برق گاز نان بهداشت تحصیل حمل وشغل نقل...مالیات...وامروزتلوزیون گفت فقط ۶۰۰هزارمیلیاردتومان یارانه گاز۲۰۰هزارمیلیاردتومان یارانه بنزین هرشغل۴۰۰ملیون تومان خودتون کردین لعنت به خودتون بادازماست برماست فقط راه نجات اخراج افغانیا

    • نواز

      با سلام
      اگر دولت در وضعیت فعلی نباید این کار را انجام دهد کشور دوچار جنگ داخلی و اصلا مردم چه دارند خیلی ها بدبخت هستند واقعا فساد در حاکم دولت داد بیداد میکند حالا میخواهند کسی که حتی پول اب بدق نداره دو چار گرانی بازار شوند

    • سايت جيره خور ضد ملت

      وقتي همش سانسور ميشه نظر نديم بهتره اين سايت فقط کامنت هاي موافقاي مسئولان رو ميچاپه مخالفا همه سانسور ميشن

    • بدون نام

      برترینهاالرژی دارین حرف حق وگاس لیسی می‌کنی افغانی وقتی حرف حق می‌زنیم چراچاپ نمیکنی یارانه پنهان افغانیاچقدرمیش۲۰ملیون افغانی ۲۰۰سال بودجه مملک

    • بدون نام

      نگران نباش پوست ما کلفتر از این حرفهاست ....

    • بدون نام

      خیر نبینین.. پس قیمتها رو هم بر گردونین به قبل... اب.. برق... گاز... بنزین... الاهی برین به درک

    • عدیل

      بفرمائید بیشتر میل کنید یا رانه مال آسیب پدیران بی بضاعت است نه امثال جنابعالی و...

    • عباس گلدوست .

      به خداوند قادر متعال سوگند میخورم با این روش مملکت داری و بی اهمیتی به مردم ، هیچ ظالمی نمیتوانست ، ایران را نابود و دین را در بین ملت نابودتر ، نماید.

    • منذر

      آقای جعفرزاده فرمایش شما درسته ،اینا هی چسبیدن به بریدن پول دوتابربری مردم اگراین اتفاق بیفته هیچ درددیگری هم درمان نخواهدشد فقط بریزبپاشا فراوان خواهدشد وهیچ کمکی هم به تولید کشورنمیشه اینا بهانه س یکی داره آب به آسیاب دشمن میریزه . مردمو عصبانی نکنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج