جاباما
۹۱۵۰۸۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تیم کوک: اپل وارد حوزه ارز دیجیتال نمی‌شود

تیم کوک در مصاحبه‌ای با روزنامه Les Echos به اظهار نظر در مورد ارز دیجیتال و احتمال ورود اپل به این حوزه پرداخته است. مدیرعامل اپل معتقد است شرکت‌های خصوصی نباید در حوزه کنترل پول با دولت‌ها رقابت کنند. کوک احتمال عرضه ارز دیجیتال اپل را با یک «نه» قاطع پاسخ گفته. او افزوده:

دیجیاتو: تیم کوک در مصاحبه ای با روزنامه Les Echos به اظهار نظر در مورد ارز دیجیتال و احتمال ورود اپل به این حوزه پرداخته است. مدیرعامل اپل معتقد است شرکت های خصوصی نباید در حوزه کنترل پول با دولت ها رقابت کنند. کوک احتمال عرضه ارز دیجیتال اپل را با یک «نه» قاطع پاسخ گفته. او افزوده:

«من عمیقاً معتقدم که پول باید در دستان دولت ها باشد. من با این ایده که گروه های خصوصی ارز رقابتی ایجاد کنند به راحتی کنار نمی آیم. نیازی نیست یک شرکت خصوصی از این طریق به دنبال کسب قدرت باشد».

شاید بتوان این گفته تیم کوک را تلنگری به فیسبوک در نظر گرفت که در حال توسعه سیستم پرداخت مبتنی بر ارز دیجیتالِ با پشتوانه خود به نام لیبرا است. لیبرا در ماه های اخیر با مخالفت های مقامات دولت ها و نهادهای قانون گذار بسیاری از کشورها روبرو شده و بیم اثر گذاری آن بر سیاست های پولی ملی کشورها می رود.گفته می شود لیبرا قرار است در سال ۲۰۲۰ رسماً آغاز به کار کند. البته قانون گذاران ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حال حاضر خواستار توقف آن شده اند. تیم کوک افزوده:

«پول مثل دفاع است. باید در دستان دولت ها بماند و این موضوع در قلب مأموریت آنها نهفته است. ما نمایندگان خود را انتخاب می کنیم تا مسئولیت های دولتی را عهده دار شوند اما [در مقابل] شرکت ها را [برای این کار] انتخاب نمی کنیم و آنها مجبور نیستند به این حوزه وارد شوند.»

تیم کوک: اپل وارد حوزه ارز دیجیتال نمی‌شود

ازسوی دیگر اپل به جای این که به سراغ توسعه ارز دیجیتال ویژه خود برود، تلاش خود را روی توسعه سیستم پرداخت بر اساس پول بدون پشتوانه (اپل پِی و اپل کارت برای پرداخت آسان روی دستگاه های اپل) صرف کرده است.

اما نکته عجیبی هم در گفته های تیم کوک به چشم می خورد. گفته های او با اظهارات «جنیفر بِیلی»، مدیر ارشد اپل پِی در تنافض است. بیلی چندی قبل گفته بود که این شرکت ارزهای دیجیتال را رصد می کند. علاوه بر این افزوده بود: «ما تصور می کنیم [این حوزه] جالب است و پتانسیل طولانی مدت جالبی دارد».

علاوه بر این فراموش نکنیم که گفته می شود این شرکت مخفیانه روی پروژه های بلاکچین کار می کند. در ماه فوریه کمپانی ساکن کوپرتینو در خواستی را به کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده ارائه داده بود که اشاره به تلاش اپل برای تهیه پیش نویس دستور العمل های بلاکچین در گروه «Responsible Minerals Initiative» را داشت؛ گروهی که به دنبال استفاده از بلاکچین در زنجیره تأمین مواد معدنی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج