جاباما
۹۱۵۵۱۷
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

شناسایی و پاکسازی لیدر‌های دستفروشی

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران از شناسایی و پاکسازی لیدر‌های دستفروشی که اقدام به فروش معابر، موزاییک‌های پیاده‌رو و خطوط BRT کرده بودند، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سردار کریم بیات در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود با اشاره به فرارسیدن هفته ناجا گفت: شعار هفته ناجا «پلیس هوشمند امین مردم» است. لذا رویکرد پلیس در سال‌های اخیر به سمت دانش بنیانی و اجتماعی کردن پلیس است.

وی ادامه داد: یگان حفاظت شهرداری تهران پیش از سال ۱۳۹۲ در قالب یگان اجرایی شهرداری انجام وظیفه می‌کرد بگونه‌ای کلیه اموال، ابنیه، امکانات و تاسیسات ساختمان‌های فیزیکی که دارای رده‌های حفاظتی بودند اعم از رده‌های حفاظتی مهم چه با پاس مسلح ثابت و یا چه با نگهبانی حفاظت فیزیکی بر عهده این یگان بود.

شناسایی و پاکسازی لیدر‌های دستفروشی

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران افزود: یگان حفاظت شهرداری تهران در بحث حریم و ساخت و سازهای غیر مجاز و پاکسازی معابر از بساط گستران به کمک نیروی انتظامی تهران بزرگ انجام وظیفه می‌کند.

بیات با اشاره به اجرای طرح پاکسازی معابر از بساط گستران در اسفند ماه سال گذشته گفت: در اواخر سال گذشته در محور چهارراه ولیعصر (عج) پاکسازی دستفروشان حوزه منطقه ۶ و ۱۱ انجام شد. قبل از انجام پاکسازی دستفروشان را دعوت کردیم و عده‌ای که دستفروش واقعی بودند، ثبت نام شدند و در بازارچه‌هایی که به همین منظور مهیا شده بود، ساماندهی شدند. اما افرادی که به عنوان لیدر اقدام به فروش معابر و حتی معروف به فروش موزاییک‌های پیاده رو شده بودند و در خطوط BRT و خیابان‌ها سد معبر می‌کردند و مزاحمت در تردد ایجاد کرده بودند و به تبع آن نارضایتی کسبه و مردم را فراهم کرده بودند پاکسازی شدند.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران افزود: این کار با همکاری نیروی انتظامی بزرگ، شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران و شهرداری‌های مناطق انجام شد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که اصل دستفروشی در قانون برایش مجازاتی تعیین نشده است و جرم نیست اما سد معبر تخلف است و جرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از دستفروشان از افراد بی بضاعت هستند و محل ارتزاق آنها این کار است. بر همین اساس برخورد با دستفروشان در دستور کار ما نبود و ساماندهی آنها مد نظر بود. باید دستفروشان واقعی ساماندهی می‌شدند و با توجه به مشکلات اقتصادی که این قشر داشتند ما در حوزه ساماندهی آنان ملاحظاتی داشتیم.

بیات تاکید کرد: معضل دستفروشی تنها در کشور ما نیست و در سایر کشورها نیز مشاهده می‌شود. منتها در کشورهای دیگر ساماندهی این افراد انجام شده به‌شکلی که در یک محدوده زمانی خاص در مکانی خاص حضور پیدا می‌کنند و پس از اتمام آن زمان خود دستفروشان نسبت به نظافت آن محل اقدام می‌کنند. ما نیز به دنبال این ساماندهی هستیم. در همین راستا برای کتابفروشان میدان انقلاب طرحی را به شهرداری تهران ارائه کردیم که در قالب باکس‌هایی در مقطعی با کنترل و شناسنامه‌دار شدن این افراد آنها اقدام به فعالیت دستفروشی بدون مزاحمت دارند البته این طرح در حال مطالعه و بررسی است.

وی با اشاره به اینکه پس از اجرای پاکسازی معابر از وجود بساط گستران رضایت کسبه و مردم فراهم شده است،گفت: ما در طول سال نیز این طرح را اجرا خواهیم کرد البته درخواست ما از همه مردم این است که با ما همکاری کنند. هر کجا که گزارشی دریافت کنیم نسبت به دستگیری افرادی که لیدری بساط گستران و سد معبر در معابر را بر عهده دارند، اقدام می‌کنیم البته وظیفه برخورد با این افراد با دستگاه‌های قضایی است.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با بیان اینکه ادامه روند پاکسازی معابر از دستفروشان در طول سال از ساعت ۸ صبح تا ساعت 20 اجرایی می‌شود،اظهارکرد: بیش از یک هفته است که در برخی معابر اجرای این طرح حتی تا ساعت 24 ادامه پیدا می‌کند. همه باید کمک کنیم تا این طرح کامل شود البته اگر احساس کنیم در جایی نیاز است مانند تجریش حتی تا ساعت ۱ بامداد طرح را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: برخی افراد سودجو با استفاده از بستر دستفروشی در معابر دست به ارتکاب جرایم خرد می‌زدند که با اجرای طرح پاکسازی حدود ۱۸ درصد از این جرایم خرد کاهش پیدا کرد. دستور شهردار تهران ادامه اجرای این طرح با ترتیب اولویت است که بر همین اساس این طرح در منطقه ۱ و در محور تجریش، در منطقه ۱۳ در محور خیابان شهدا و ضلع جنوبی آن و در منطقه ۱۹ در محور خیابان عبدل آباد اجرایی شده است.

بیات تاکید کرد: در اجرای این طرح هیچ گونه اصطکاک و برخوردی با دستفروشان نداشتیم و هیچ گزارش منفی مبنی بر درگیری ماموران ما با دستفروشان منتشر نشد. در حقیقت با عقلانیت، تدبیر و مطالعات و اقدامات قبل از اجرای طرح توانستیم به این موفقیت دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعاتی که به فراخور هر منطقه انجام می‌شود معضلات مناطق مختلف همچون وانت بارها و غذافروشی‌های سیار منعکس می‌شود که با توجه به این مشکلات برنامه‌ریزی و طرح لازم را اجرا می‌کنیم.

بیات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص معضل دستفروشی و سایر آسیب‌های اجتماعی در متروی تهران گفت: مترو پلیس مستقل خود را دارد و اتفاقات درون آن همانند سرقت و ... توسط پلیس مترو پیگیری می‌شود. منتهی در مورد بساط گستران اخیرا شهردار تهران دستور داد و نسبت به جمع‌آوری بساط گستران وظیفه‌ای به ما سپرده شده است که قطعا نسبت به پاکسازی آنها اقدام خواهیم کرد.

وی در خصوص وظیفه یگان حفاظت شهرداری تهران نسبت به بوستان‌های شهر تهران نیز گفت: در رابطه با نگهداری از فیزیک پارک‌ها ۱۳ پارک همچون چیتگر و سرخ حصار نگهداری از فیزیک‌شان به یگان حفاظت سپرده شد که در این بوستان‌ها مسائلی چون سرقت و جلوگیری از آتش سوزی و نگهداری از کلیه اموال، امکانات و ... درون پارک‌ها بر عهده ما است.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص ادغام یگان حفاظت شهرداری تهران با شرکت شهربان حریم بان شهرداری تهران گفت: قطعا چنین اقدامی نیازمند مصوبه شورای شهر تهران است و اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد باید از این مسیر دنبال شود. قطعا هر تصمیمی که گرفته شود ما هم تابع قانون هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارهم بهشون بدین

    • بی نام

      متاسفانه در شهرک غرب خیابان درختی و خیابان دادمان حد فاصل خیابان ایمان تا قبل از پل یادگار امام علاوه بر بساط دستفروشان مغازه ها اقدام به چیدن میز و صندلی برای نشستن مشتریان کرده اند و راه عبور و مرور عابران را سد کرده اندتا بحال برخوردی از سوی مسئولین صورت نگرفته است لطفا"بررسی و اقدام قانونی لازم انجام شود

    • یعقوب

      اقای حداد عادل کلمه لیدر فارسیه چون تاجاییکه یادمان میاد میگفتند طرفدار حالا ازکلمه بیگانه استفاده میشود

    • بدون نام

      جناب سردار بس اینحا کوجابرن تورا خدابا بیچارحارا دربدر نکنینش اتفاقن بسادخیابانحاراخوشگل میکنند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیابان محمد علی جناح حدفاصل شهید صالحی تا پمپ بنزین کاملا در اختیار چند تعمیر گاه می‌باشد که مزاحم رفت‌وآمد عابران است ازان گذشته محیط را کثیف و. روغن سوخته میریزند که راه رفتن مشگل است لطفاً باین منطقه را از این وضعیت نجات دهید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج