۹۱۵۷۳۵
۳۱ نظر
۵۰۰۹
۳۱ نظر
۵۰۰۹
پ

حذف یارانه‌ی مالکان خودرو‌های بالای ۲۰۰میلیون

سخنگوی ستاد یارانه تبصره ۱۴ گفت: مجموع ارزش خودروی بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ خانوار از ۱۷۰ هزار خانواری که در این مرحله یارانه آنها حذف شد، بالای ۵۰۰ میلیون تومان و مجموع ارزش خودروی بیش از ۴۲ هزار خانوار بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بود.

خبرگزاری تسنیم: حسین میرزایی سخنگوی ستاد یارانه تبصره ۱۴ درباره معیار تشخیص پردرآمدها برای حذف یارانه گفت: با هدف ترمیم قدرت خرید افراد یا خانوارهایی که درتلاطم اقتصادی و افزایش قیمت ها آسیب دیده اند یارانه داده می شود بنابراین یارانه ترمیم قدرت خرید مردم است نه اینکه حق همگانی.

میرزایی در ادامه گفت: از منظر کارشناسی، اگر فردی که درآمد بالایی داشته باشد بد نیست و ساختار کشور باید به سمتی برود که از کسی که امتیاز آفرین است حمایت کند اما برای اولویت بندی منابع باید افراد را بر اساس میزان درآمد طبقه بندی کرد و افراد کم درامد در اولویت باشند؛ مثلا مجموع ارزش خودروها و املاک خانوار، ارزش سهام، سفرهای خارجی، حقوق حکمی و هر اطلاعاتی که نشان دهد یک فرد درآمدی دارد و هزینه ای، که در مجموع تعداد شاخص ها به میزان توانانی افراد تقسیم می شود و اولویت بندی ها بر اساس مرکز آمار و بانک مرکزی انجام می شود و افراد را بر این اساس در سه دهک بالای جامعه قرار دادیم که یارانه انها را حذف کردیم.

او افزود: بعضی بانک های اطلاعاتی مثل خودرو باید به روز باشند اما بانک های اطلاعاتی حقوق و صندوق های بازنشستگی به دلیل اینکه سالی یکبار افزایش می یابد تا آخر سال نیاز به روزرسانی ندارد بنابراین اطلاعات تا سطحی که قابلیت اتکا داشته باشند به روزرسانی شده اند و جای نگرانی نیست.

او افزود: بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ خانوار از حدود ۱۷۰ هزار خانواری که در این مرحله حذف شدند مجموع ارزش خودروی آنها بالای ۵۰۰ میلیون تومان بود و بیش از ۴۲ هزار خانوار مجموع ارزش خودروی آنها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بود که کل اطلاعات خودرو بر اساس آخرین آمار قیمت گذاری شده است. مسکن و معاملات مسکنی نیز به توان مالی برمی گردد، حقوقی که برای افراد ثبت شده است، رتبه فرد از نظر تمول مالی در حوزه سفر خارجی نیز در اولویت حذف یارانه است اما سفرهای زیارتی، مسکن استیجاری و اجاره بها نیز از اولویت کسر شده است.

میرزایی گفت: همچنین شاخص بانک مرکزی می گوید اگر یک خانوار ۴ نفره ۸ میلیون تومان درآمد داشته باشد در سه دهک بالای درامدی قرار می گیرد که برای بررسی از تراکنش های بانکی نیز استفاده شده است.

او درباره اعتراض گفت: افراد با ارائه دلایل درست می توانند اعتراض کنند، اعتراضات از طریق سیستم و گزارش میدانی قابل بررسی است.

سخنگوی ستاد یارانه تبصره ۱۴ در ادامه درباره ارسال پیامک گفت: پیامک برای سرپرست خانوار در صورت قرار گرفتن در لیست حذف یارانه ارسال می شود که این پیام با سربرگ yaraneh ارسال می شود.

او افزود: برای ثبت اعتراض سرپرست خانوار در اولین قدم باید به صورت حضوری با کارت شناسایی معتبر به دفتر پیشخوان دولت مراجعه کند و بعد از آن با اجازه نامه کتبی امکان دسترسی حساب خود را به دولت می دهد ۴۸ ساعت بعد از دریافت کد رهگیری بعد از آن باید با مراجعه به سامانه مراجعه اما در صورت اعتراض باید اعتراض و دلیل اعتراض ثبت شود.

او با بیان اینکه حذف یارانه در مراحل بعدی نیز ادامه خواهد داشت، گفت: از محل حذف سه دهک در سال ۱۱ تا ۱۴ هزار میلیارد تومان ذخیره سازی برای دولت انجام می شود و به خزانه برمی گردد اما این مرحله از حذف یارانه برای معلولان هزینه خواهد شد.

میرزایی گفت: با توجه به اینکه تراکنش های کل افراد خانوار بررسی می شود توصیه می شود، در گام اول افراد فقط تراکنش های مربوط به خود را انجام دهند چون درصد بالای تراکنش ها نشان می دهد افراد باید به دنبال شفافیت مالی باشند، اعتراض ها نیز بررسی می شود و بعد از اصلاح و شفافیت مالی امکان بازگشت یارانه وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما که نه خونه داریم نه ماشین ۲۰۰ میلیونی با دوتا دانشجو چرا یارانمونو چند سال قطع کردن هیچ کس هم جواب نمیده تازه این یارانه مال وقتی بود که پراید ۶ میلیون بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یارانه هرکس قطع بشه غیرقانونی وغیرشرعی وظلم است

    • بدون نام

      کار به جای میرسد اخبار اعلام میکند حذف یارانه افرادی که زنده هستند قطع خواهد شد خدا کند نوبخت و شریعتمداری و جهانگیری را که پدر مردم را در اوردن

    • بدون نام

      شاید اون خانواده بدبخت 4 نفره ک 8 میلیون درآمد داره دوتا مریضم داره، کرایه خونه ام داره. 8 میلیونم پوله؟ اونم الان؟ اونم واسه خانواده 4 نفره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان هم کسی هست هشت میلیون حقوق بگیره به من ماهی هشت میلیون حقوق بدهند امضا محضری میدم که یارانه نگیرم یک کارگر پیمانکار

      • بدون نام

        خداییش همچین خونواده ای فقیر حساب نمیشه

    • بدون نام

      یعنی هنوز عده زیادی پردرآمد یارانه میگیرن درحالیکه دوسال هست که یارانه من معلم وشوهر بازنشسته دولتی رو حذف کردن.واقعا چه اعتمادی به شما میشه کرد؟

    • بدون نام

      خودرو۷۰ شده ۲۰۰ و خانه ۳۲۰ شده ۱ میلیارد....یارانه ۴۵ همون ۴۵ !! بنازم به این سیستم آسانسوری .

    • بدون نام

      طرف ماشینش روز اول 40 میلیون خریده الان قیمت ماشین به خاطر سیاستهای غلط اقتصادی دولت شده 250 میلیون..بعدمیگن طرف پولداره!!!!باید یارانه اش قطع بشه ...واقعا عجیبه

    • سی آر 7

      یه طرح مسخره دیگه از دولت بی کفایت . چه ربطی داره آخه آقایان پرفسور .؟ یکی ماشین قسطی خریده و حالا با توجه به تورمی که ناشی از بی کفایتی شماها بوده ، قیمتش مثلا بالا رفته . آیا این دلیل میشه که یارانه طرف قطع بشه . آیا در مورد اموال خودتون هم اینقدر ریزبین هستین یا فقط چشمتون به جیب مردمه ؟

    • بدون نام

      اين ملاك بسيار خوبي هست

    • بدون نام

      البته الان يه آشغال ايراني يا چيني 200 ميليونه ....!!!!
      به نظرم ملاك بالاتر ببريد خودروهاي بالاي 400 ميليون منطقي تره

    • بدون نام

      آقا این 45 تومن مسخره رو هم بدزدید و خلاص.....

      دستی هم خواستید تعارف نکنید: مطهری!!!

    • بدون نام

      برای حذف یارانه عجب استدلال های مسخره ای دارین ! خدا ازتون نگذره که به خاطر چندرغاز یارانه چنان تورمی به ملت تحمیل کردین که تمومی نداره !

    • ممد

      نفت خریدار نداره دولت جیب مردم رو نشونه رفته با حذف یارانه و گرفتن مالیات ، مردم تا کی چشم پوشی از این بی عدالتی؟

    • بدون نام

      آيا پول رايانه اونايي که حذف کردين و ميدين به فقرا؟
      يا فقط ميخوايين جيب خودتون و پر کنيد؟

    • بدون نام

      این اقا که داره این طور برا خودش شعار میده چرا از قانون مصوی ب مجلس برای یارانه بگیران در زمان تصویب یارانه حرف بزنه نه کارسناسی .طبق ماده مصوب مجلس یارانه به تمام ملت تعلق میگیرد و دولت حق ندارد کسی را حذف کند فقط با اجازه خود فرد باشد ولی متاسفانه اینها هر انچه به نفعشون هست از قانون فرار و هر انچه به ضرر ملت باشه قانون هست

    • پمپئو

      دارنده خودروهای بالای 100 میلیون تومان هم باید یارانه قطع بشود.دیگه خیلی دیره باید 5سال پیش این کار میشد .

    • مهدی

      خاک تو سرتون کنم ...

    • بدون نام

      آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟ بعد از 6 سال ؟

    • علی

      یارانه 45500 تومان
      1 عدد پیتزا 50000 تومان
      خدایا یعنی تا کی باید این چندرغاز یارانه که پول یه پیتزا هم نمیشه، چماق باشه بر سر مردم

    • بدون نام

      اخه كسي كه ماشين دويست ميليوني داره يارانه ميخواد چيكار ؟بد مردمي هستيم اونوقت ميگيم دولت اينطور دولت اونطور

    • بدون نام

      آخه این چه حرفی است کسی ماشینی خرید اونهم قسطی حالا اون ماشین به اوضاع تحریم قیمتش بالا رفته آیا درسته یارانه نگیرد چون ماشین اش گران شده کسی که خانه ای ده یا دوازده سال پیش خرید نود هزارتومان حالا همین خانه الان نمیشود با یک میلیارد خرید این حتما" وضع اش خوب است باید یارانه اش قطع شود؟

    • بدون نام

      الان که 206 هم 200 میلیونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیا بهت ۲۰۰ بفروشم چندتا میخوای

    • عمارقنبری

      این کاری داره ۱۰۰درصد بخاطر خودتون لفتش میدین وگرنه همه چیز معلومه مثال.من معلول با۳۵۰هزار حقوق بهزیستی و۱۳۶ت یارانه کجا واونی که ماهی۶میلیون تا۵۰م حقوق داره وخونه میلیاردی کجا نه مثل من یه خونه هم نداره

    • عمارقنبری

      میدونم این نظریه ها همه حذف و نشان داده نمیشه وقتتون رو هدر میدین عدالت با علی رفت.

    • دونالد ترامپ

      خخخخخ بريد راي بديد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ خودت برو بده

    • بدون نام

      خط فقر الان شده هشت میلیون تومان شما هنوز گیر دادین به یارانه

    • بدون نام

      طولی نمیکشه اگه چراغ ماشینتون را روشن کردیدقبض برق براتون میاد حواستون باشه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج