جاباما
۹۱۵۷۳۸
۲۲ نظر
۶۳۴۸
۲۲ نظر
۶۳۴۸
پ

اتومبیل ژاپنی یا آلمانی؛ مسئله این است!

مهندسی آلمان یا ژاپن؟ کدام یک از آن‌ها بهترین تولیدکننده اتومبیل هستند؟ آلمان و ژاپن دو خودروساز بزرگ جهان بوده و سال‌ها است که بر صنعت خودروسازی جهان حکومت می‌کنند. این دو کشور بازار‌های هدف مختلفی دارند؛ اما همیشه بحثی بی‌پایان بین هواداران اتومبیل‌های ژاپنی و آلمانی در جریان بوده و دیدگاه‌های مختلفی درباره بهترین خودروساز جهان وجود دارد.

برترین‌ها: مهندسی آلمان یا ژاپن؟ کدام یک از آن‌ها بهترین تولیدکننده اتومبیل هستند؟ آلمان و ژاپن دو خودروساز بزرگ جهان بوده و سال‌ها است که بر صنعت خودروسازی جهان حکومت می‌کنند. این دو کشور بازار‌های هدف مختلفی دارند؛ اما همیشه بحثی بی‌پایان بین هواداران اتومبیل‌های ژاپنی و آلمانی در جریان بوده و دیدگاه‌های مختلفی درباره بهترین خودروساز جهان وجود دارد.

هر دو کشور اتومبیل‌های خوب و با کیفیتی را به تولید می‌رسانند. تولیدکنندگان آلمانی به جزئیات و کارایی محصولات خود توجه داشته و از دقت بالایی برخوردار هستند. در سوی دیگر خودروسازان ژاپنی با تولید انبوه مدل‌هایی از محصولات خود برای سال‌های طولانی و قابل اعتماد و مقرون به صرفه بودن آن‌ها به شهرت و محبوبیت رسیده‌اند.

ما در ادامه بدون توجه به گذشته، سهم بازار و سرعت پیشرفت خودروسازان ژاپنی و آلمانی، به مقایسه ویژگی‌های مختلف آن‌ها پرداخته و می‌خواهیم بهترین کشورِ خودروساز جهان را معرفی کنیم!

زیبایی و طراحی

اتومبیل ژاپنی یا آلمانی؛ مسئله این است!

یک دلیل ساده برای گران‌تر بودن اتومبیل‌های آلمانی نسبت به محصولات خودروسازانِ ژاپن وجود دارد. آلمانی‌ها برای کسب اطمینان از کیفیت محصولات خود اقدامات فراوانی انجام می‌دهند. اما برخی از تولیدکنندگان لوکس آلمانی مانند پورشه، بی‌ام‌و و آئودی به دنبال بهترین عملکرد بوده و تلاش بیشتری نسبت به سایر خودروسازان آلمانی دارند. به همین خاطر طراحی محصولات کمپانی‌های مزبور بسیار زیبا و دیوانه‌کننده است.

اگرچه برخی از محصولات ژاپنی از نظر زیبایی و طراحی در حد و اندازه اتومبیل‌های آلمانی هستند؛ ولی باید گفت که اکثر خودروسازان ژاپنی سبکی ساده داشته و کمتر شاهد تاثیرگذاری آن‌ها در نحوه طراحی و... اتومبیل‌های گوناگون هستیم. معمولاً اتومبیل‌های ژاپنی در کالیفرنیا و... شما را تحریک نمی‌کند. اما اگر از باله‌هایی بزرگ برخوردار بوده و صدای گوش خراش بدهند؛ شاید شما نیم‌نگاهی به آن‌ها بی‌اندازید! این در حالی است که اتومبیل‌های آلمانی نیازی به این کار‌ها نداشته و همیشه جذاب و زیبا هستند.

اعتمادپذیری

اتومبیل ژاپنی یا آلمانی؛ مسئله این است!

اتومبیل‌های ژاپنی بسیار قابل اعتماد هستند. شما می‌توانید محصولات ژاپنی را برروی سطوح مختلفِ جاده و... برانید و بدون هیچ مشکلی از رانندگی با آن‌ها لذت ببرید. اتومبیل‌های ژاپنی برای روز‌های سخت ساخته شده و به هیچ عنوان خسته نمی‌شوند. دلیل سخت جانی اتومبیل‌های یادشده، روش متفاوت ژاپنی‌ها برای تامین و استفاده از قطعات مختلف و نحوه عرضه محصول نهایی آن‌ها در بازار است.

اکثر خودروسازان قبل از عرضه رسمی محصول جدید خود، چند نسخه از مدل‌های مختلف آن را مورد آزمایش قرار داده و روانه جاده‌های مختلف می‌کنند. این کار را خودروسازان ژاپنی هم انجام می‌دهند؛ اما با این تفاوت که برای افزایش بهره‌وری، دوام، کیفیت و اعتمادپذیری اتومبیل‌های خود، آن‌ها را بیشتر از حد معمول مورد آزمایش قرار می‌دهند. اتومبیل‌های آلمانی هم در مقایسه با محصولات سایر کشور‌ها از کیفیت و اعتمادپذیری کمی برخوردار نیستند. اما وقتی محصولات آلمانی را با اتومبیل‌های ژاپنی مقایسه کنید؛ برنده نهایی را باید صنعت خودروسازی ژاپن و محصولاتِ بی‌نظیر آن دانست.

تعمیر و نگهداری

اتومبیل ژاپنی یا آلمانی؛ مسئله این است!

تولیدکنندگان ژاپنی به عرضه و تقاضا توجه داشته و به همین خاطر با تولید محصولات گوناگون به دنبال تامین نیاز‌های بازارِ جهانی هستند. ژاپنی‌ها به ظرفیت و کشش ارزی محصولات خود توجه می‌کنند؛ زیرا در بازار هدف آنها، مردم به دنبال خرید اتومبیل‌های مقرون به صرفه هستند. به همین خاطر ژاپنی‌ها بیش از ۳۵ درصد بازار آمریکا را مال خود کرده و در بازارِ شلوغ ایالات‌متحده پادشاهی می‌کنند. اما اتومبیل‌های آلمانی برای مردم ثروتمند و بازار‌های لوکس طراحی و ساخته می‌شوند. برند‌های آلمانی مجموعه‌ای از قدرت و تجمل بوده و کمتر به نحوه قیمت‌گذاری اتومبیل‌های آن‌ها توجه می‌شود.

ولی وقتی درب کاپوت یک آئودی یا پورشه را برداشته و به پیشرانه آن‌ها نگاه کنید؛ خواهید دید که قطعات مختلف به سختی در کنار یکدیگر جای گرفته و برای تعمیر اتومبیل‌های یادشده حتما باید به سراغ یک متخصص رفت. ولی اتومبیل‌های ژاپنی به سادگی تعمیر شده و نگهداری آن‌ها بسیار کم هزینه است.

تجربه رانندگی

اتومبیل ژاپنی یا آلمانی؛ مسئله این است!

وقتی صحبت از تجربه و کیفیت رانندگی در میان باشد؛ محصولات آلمانی به راحتی خودروسازان ژاپنی را کنار زده و جای هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارند. محصولات آلمانی عملکردی بی‌نقص و فوق‌العاده در جاده‌های گوناگون دارند. آن‌ها در سطح بزرگراه بسیار هیجان‌انگیز بوده و نمی‌توان لذت رانندگی با آن‌ها را فراموش کرد. دلیل این امر هدف‌گذاری آلمانی‌ها برای ارائه تجربه یک رانندگی لوکس به همراه هیجان بوده و آن‌ها فقط به حمل و نقل ساده و معمولی فکر نمی‌کنند.

خودروسازان آلمانی دائماً برای طراحی محصولات خود از نوآوری‌های گوناگون استفاده کرده و خود را تحت فشار قرار می‌دهند. آن‌ها تاکید زیادی بر بهبود عملکرد، کیفیت سواری و لوکس بودن محصولات خود دارند. اما باید گفت که تفاوت چندانی میان رانندگی با یک آئودی، مرسدس‌بنز و بی‌ام‌و با محصولاتی نظیر تویوتا کرولا و یا مدل‌هایی از کمپانی لکسوس و... وجود ندارد. در واقع باید قبول کرد نظر‌ها و مقایسه تجربه رانندگی در هر مکان و زمانی متفاوت بوده و نباید این نکته را فراموش کرد که حرکت یک اتومبیل بدون دخالت انسان، لزوماً به معنی بهتر بودن آن نیست.

ایمنی

اتومبیل ژاپنی یا آلمانی؛ مسئله این است!

ایمنی محصولات آلمانی و ژاپنی چگونه است؟ هر دو کشور اتومبیل‌های ایمنی تولید کرده و در رده‌بندی ایمنی موسسه «IIHS» ایالات‌متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸ حضور داشتند.

جوایز ایمنی موسسه «IIHS» در سال ۲۰۱۹ به برخی از اتومبیل‌های کره‌ای و ژاپنی اهداء شده و در لیست ایمن‌ترین اتومبیل‌های جهان چند برند آلمانی نظیر بی‌ام‌و، مرسدس‌بنز و آئودی حضور دارند. در دسته شاسی‌بلندها، آلمانی‌ها با عرضه آئودی e-Tron و Q۸ تمام امتیازات را کسب کردند. در مجموعه با توجه به نمایندگان بیشتر برند‌های ژاپنی در رتبه‌بندی‌های ایمنی، باید گفت که کفه ترازوی آن‌ها سنگین‌تر بوده و برتری نسبی با ژاپنی‌ها است.

کارایی

اتومبیل ژاپنی یا آلمانی؛ مسئله این است!

محصولات برند‌های آلمانی کارایی و عملکردِ بهتری نسبت به اتومبیل‌های ژاپنی دارند. تولیدکنندگان آلمانی تاکید زیادی برروی عملکرد فنی و لوکس بودن محصولات خود دارند. در مقابل برند‌های ژاپنی به حجم عرضه و تقاضا، قیمت، کیفیت و قابل اعتماد بودن محصولات خود توجه دارند. برخی از محصولات آلمانی مانند مرسدس اس‌ال‌آر مکلارن، آئودی آر ۸، پورشه کاررا جی‌تی، بی‌ام‌و ام ۳ (یکی از بهترین اتومبیل‌های اسپرت جهان) دارای مهندسی بی‌نقص و عملکردی شگفت‌انگیز هستند.

در مقابل حتماً شما می‌گویید که محصولات ژاپنی کسل‌کننده هستند. شاید نظر شماکمی واقع‌گرایانه باشد؛ اما برند‌های ژاپنی هم اتومبیل‌های اسپرتی مانند لکسوس ال‌اف‌ای و نسخه رالی میتسوبیشی لنسر اوولوشن را تولید کرده‌اند؛ بنابراین هر دو کشور را باید تحسین کرده و می‌توان کارایی و تجربه یک سواری مهیج را با محصولات ژاپنی و آلمانی تجربه کرد.

ماندگاری

اتومبیل ژاپنی یا آلمانی؛ مسئله این است!

براساس یک افسانه قدیمی تمام وسایل نقلیه ژاپنی ماندگار هستند! اما اگر واقع‌گرا باشیم؛ باید بگوییم که وسایل نقلیه ژاپنی تنها دوام بیشتری نسبت به محصولات کشور‌های دیگر دارند. عمر اتومبیل‌های ژاپنی هم به پایان رسیده و برای تعمیر و نگهداری اتومبیل‌های ژاپنی قدیمی باید هزینه زیادی کرد. در مقابل اتومبیل‌های آلمانی به تعمیر و نگهداری تخصصی، قطعات باکیفیت و ابزار‌های ویژه نیاز دارند. همین موضوع هزینه نگهداری اتومبیل‌های آلمانی را بالا برده است. به نظر کارشناسان خودرو دفترچه راهنمای محصولات مرسدس‌بنز شبیه به یک اثری هنری بوده و از نظر کیفیت و پرداختن به جزئیات گوناگون به هیچ عنوان قابل قیاس با دفترچه راهنمای محصولات تویوتا نیست.

محصولات برند‌های ژاپنی از ساختاری ساده برخوردار بوده و به همین خاطر اعتمادپذیری و دوام بیشتری دارند. محصولات ژاپنی به دلیل مشکلات گیربکس، تعلیق، خرابی سنسور‌ها و... دچار نقص نشده و مانند آلمانی‌ها نیاز به فراخوان برای تعمیر و حل مشکلات گوناگون ندارند.

ارزش مالی

اتومبیل ژاپنی یا آلمانی؛ مسئله این است!

بیش از ۳۰ سال است که برند‌های خودروساز ژاپنی با تولید وسایل نقلیه ساده که خرابی کمی دارند؛ به سایر خودروسازان جهان آموزش داده و ژاپنی‌ها برای آن‌ها مثل یک الگو هستند. خودروسازان دیگر در مدت زمان یادشده، مشغولِ بازی بوده و حالا باید به دنبال جبران زمان از دست رفته خود باشند!

اگر به دنبال حفظ ارزش مالی و پول خود هستید و برای شما تجربه رانندگی و عملکرد فنی مهم نیست؛ قطعا بهتر است که یک اتومبیل از برندی ژاپنی را خریداری کنید. ژاپنی‌ها اعتبار و ارزش پول شما را حفظ کرده و بدون دردسر به تولید اتومبیل‌های گوناگون می‌پردازند. آن‌ها تمرکز زیادی برروی بهبود مستمر محصولات خود داشته و این یعنی قیمت و ارزش حقیقی محصولات ژاپنی بسیار بیشتر از اتومبیل‌های آلمانی بوده و خرید نسخه جدید محصولات ژاپنی، بسیار آسان‌تر از خرید نسخه‌های بروز شده اتومبیل‌های آلمانی است.

کنترل کیفی

اتومبیل ژاپنی یا آلمانی؛ مسئله این است!

آلمانی‌ها بیشتر از هرکشوری به تولید اتومبیل پرداخته و در این کار خبره هستند. آن‌ها پیشرانه‌های مختلف را تحت فشار قرار داده و در مسابقات گوناگون افتخار آفرینی کرده‌اند.

برند‌های آلمانی دارای استحکام و اصالت بوده و خودروسازی مانند بی‌ام‌و در طراحی و ساخت محصولات خود حتماً نسبت توزیع وزن ۵۰:۵۰ را رعایت کرده و به شدت به جزئیات توجه می‌کند. آلمانی‌ها به صنعت و فناوری توجه زیادی داشته و به همین خاطر زمانی که مهندسان آلمانی به کار و فعالیت می‌پردازند؛ نتیجه کار آن‌ها بسیار قابل توجه است. آن‌ها معتقد هستند که از هر چیزی باید بهترین نمونه آن را ساخت.

قیمت

اتومبیل ژاپنی یا آلمانی؛ مسئله این است!

اتومبیل‌های ژاپنی بسیار پرفروش و ارزان قیمت هستند. شما می‌توانید با ۵ هزار دلار یک خودروی ژاپنی خریداری کرده و شگفت‌زده شوید. محصولات ژاپنی به دلیل قیمت بسیار پایین خود در ایالات‌متحده و جهان به شهرت و محبوبیت رسیده‌اند. قیمت متوسط لکسوس ال‌اف‌ای مدل ۲۰۱۹ حدود ۴۵۰ هزار دلار است. ولی در مقابل برای خرید پورشه کاررا مدل ۲۰۰۷ باید حدود دو برابر هزینه کرد!

تویوتا یاریس هاچ‌بک مدل ۲۰۱۹ را می‌توان با پرداخت ۱۵ هزار دلار خرید؛ ولی برای فولکس‌واگن گلف مدل ۲۰۱۹ باید ۲۴ هزار دلار هزینه کرد. ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان است. در داخل ژاپن از اتومبیل‌های ژاپنی استقبال شده و برند‌های ژاپنی فروش بالایی دارند. ژاپنی‌ها به سرعت خودرو‌های خود را تعویض کرده و همین موضوع به آن‌ها کمک می‌کند که اتومبیل‌های دسته دوم را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنند.

منبع: hotcars

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صابر

      قیاس مع الفارق هستش.مگه میشه آلمان به اون عظمت مخصوصا خودروی آلمانی رو اصلا با یه جا دیگه مقایسه کرد؟!؟!؟!!؟!؟

      پاسخ ها

      • کوروش هخامنشی

        هر دوعالی ولی افسوس که ما هیچ کدوم رو نمیتونیم سوار بشیم

      • بدون نام

        به نظر منم قیاس درستی نیست چون هدف هر دو فرق داره، ژاپن رو ارزونی و تیراژ تمرکز داره ولی آلمان رو خودروهای لوکس و ارزش مند که با قدیمی شدنشونم ارزششون حفظ میکنه.
        البته هر دو عالی هستن ولی مثلا نمیشه آئودی رو با تویوتا یا پورشه رو با لکسوس و نیسان مقایسه کرد ... مقایسه اشتباه...

      • بدون نام

        بنده هم خودروی آلمانی داشتم هم ژاپنی . هردو عالی ولی ژاپنیه عالی تر

      • بدون نام

        خودروی ژاپن کم اصطلاک تر و بهتر

    • سعید

      نه اتومبیل آلمانی نه اتومبیل ژاپنی!! فقط پراید

    • بدون نام

      چرا نمیشه مقایسه کرد؟راجع به ژاپن حرف زد نه کره و چین

    • حسبن

      قیاس محصولات آلمان با ژاپن مثل قیاس بین چین و ژاپن هستش
      در هرحال همه کشورها در زمینه خودرو در حال رشد هستن
      بغیر از ایران خودمون که در جا میزنیم

    • بدون نام

      خخخ

    • بدون نام

      واقعا یک طرفانه بود ,بنز و بی ام و هم ماشین ارزون دارند بعدش اختلاف قیمتشون واقعا میارزه
      در ضمن پورشه ارزون ترین سوپر اسپورت ها رو میسازه
      اصلا شما برو ژاپنی بخر کسی بحثی نداره باهات

    • ناشناس

      دوستم وانت تویوتا مدل 78معروف به قاتل داشت یکبار حدود دو تن بار زدیم و در جاده خاکی راه افتادیم ناگهان یک سنگ زیر کارتر خورد و بعد از حدود سی کیلومتر ایستادیم استراحت کنیم دیدیم از زیر خودرو روغن می ریزد نگاه کردیم کارتر روغن در اثر برخورد شدید ترک خورده و تمام روغن تخلیه شده اما کوچکترین آسیبی به موتور بدون روغن نرسید و با هزینه کم کارتر خریدیم و خودمان عوض کردیم!

    • Milad

      آلمان به وسیله سلاح های کشتار جمعیش تونست جنگ جهانی دوم را راه بینداز که از طریق علم مکانیک که داخلش تخصص داشت صورت گرفت بعد قصد دارین با کشورای کپی, پست مقایسشون کنید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داره

      • سجاد حسینی

        خودت فهمیدی چی گفتی؟

      • حسین

        ربطش اینه که میگه اصل صنعت به آلمان تعلق داره و همه کشورا یه جورایی کپی کردن از آلمان.واقعا صنعت بی نظیری داره

    • بدون نام

      فقط ژاپن. یه مزدا ساندروف تیپ 5 مدل 323 دارم محشرهههههههههههههههههههه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما هم ده ساله داریم واقعا بینظیره

      • بدون نام

        موافقم

    • بدون نام

      خودروهای ژاپنی بهتر هستند بادوم ترند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

      • النا

        عالی

    • بدون نام

      خودروفقط آلمان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج