۹۱۵۹۴۸
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

شهردار تهران: با سلامت مردم معامله نکردیم

شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح بوستان ویژه بانوان در منطقه ۴ با تاکید بر جلوگیری شهرداری در دوره جدید از فروش تراکم، گفت: با سلامت مردم معامله نکردیم و شهر را به فروش نگذاشتیم.

خبرگزاری ایسنا: شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح بوستان ویژه بانوان در منطقه ۴ با تاکید بر جلوگیری شهرداری در دوره‌ جدید از فروش تراکم، گفت: با سلامت مردم معامله نکردیم و شهر را به فروش نگذاشتیم.

پیروز حناچی در آیین بهره برداری از پنجمین بوستان ویژه بانوان که به نام مرضیه حریرچی (دباغ) نامگذاری شده است، ضمن تشکر از همه همکاران خود که در بهره‌برداری این بوستان تلاش کرده‌اند، گفت: این بوستان به پاسداشت یکی از بانوان زحمت‌کش انقلاب و یاران امام، به نام خانم دباغ نامگذاری شده است. ایشان از شناسنامه‌های انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند و یکی از خصیصه‌هایی که همه‌ یاران نزدیک امام داشتند این بود که افرادی پایبند به انقلاب و مبارز بودند. قطعا این نامگذاری و اقدام شورا نمی‌تواند مجاهدت‌های این بانو را جبران کند در حقیقت نامگذاری‌هایی که به نام شهدا و بزرگان می‌شود، نمی‌تواند جانفشانی‌های این بزرگواران را جبران کند.

شهردار تهران: با سلامت مردم معامله نکردیم

وی ادامه داد: ما ۲۸ زیرساخت در شهر تهران مختص بانوان داریم. ۸ بوستان جمعا به مساحت ۱۴۳هکتار، پنج بوستان فرامنطقه‌ای در مناطق ۳، ۴، ۱۸، ۱۵ و ۲۲ به مساحت ۲۵هکتار و میانگین بوستان‌های منطقه‌ای حدود پنج هکتار می‌باشد. به نسبت جمعیت تهران عدد متوازنی نیست.

به گفته حناچی، ۱۹.۳ درصد مردم تهران، از چاقی مفرط رنج می‌برند که این آمار در میان بانوان ما ۱.۷ برابر بیشتر است. وقتی که آمارهایی مانند این را بررسی می‌کنیم، وضعیت حادتر می‌شود که بخشی از آن به‌دلیل زندگی شهرنشینی‌ست و بخش دیگر هم به‌دلیل محدودیت‌هایی‌ست که بانوان در فضای شهری دارند و باید آن را جبران کنیم.

شهردار تهران این را هم گفت: اخیرا مصوبه‌ای که شورای‌شهر تصویب و ما هم آن‌را تعقیب خواهیم کرد، بخشی از اعتباراتی که برای مدارس قرار دادیم، برای مدارس دخترانه درنظر گرفتیم که این شرایط عدم برابری را رفع کنیم. بی‌تردید اگر زنان در آسایش و سلامت و رفاه باشند، خانواده‌ها نیز از این موهبت بهره مند می‌شوند.

شهردار تهران ادامه داد: منطقه ۱۱ که به عنوان یک منطقه مرکزی در تهران محسوب می‌شود از نعمت بوستان بانوان بی بهره است که امیدواریم با همکاری همکارانمان در دخانیات ، فضای قابل استفاده‌ای را در این منطقه فراهم کنیم.

وی افزود: در ۱۳ بهمن ماه سال ۱۳۹۳ مقام معظم رهبری تاکیداتی در مورد حفظ باغات و فضای سبز داشتند در همین راستا شورا و شهرداری تهران نیز لایحه جلوگیری از تخریب باغات را علیرغم شرایط سخت شهرداری به تصویب رساند. بی تردید با سلامت مردم معامله نکردیم و آن را به فروش نگذاشتیم. ما علاوه بر جلوگیری از تخریب باغات باید نهضتی نیز برای توسعه فضای سبز ایجاد کنیم. باید طوری رفتار کنیم که حتی اگر شهروندی در تهران جریمه می‌شود در حوزه قطع درختان ببیند که از این جریمه برای توسعه فضای سبز استفاده می‌شود.

وی خطاب به همکاران خود در مجموعه شهرداری تهران گفت: نباید تنها نگاهان به درختان غیرمثمر باشد بلکه باید درختان مثمری که منطبق با شرایط تهران می‌توان از آنها استفاده کرد بهره بگیریم چرا که این ها خود به جاذبه‌های تهران می‌افزایند.

حناچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به یکی از برنامه‌های تلویزیونی به مناسبت توسعه فضای سبز در روز گذشته اشاره کرد و افزود: یکی از کارشناسان حوزه اجتماعی در این برنامه اشاره کردند که از کرباسچی تا حناچی همه تراکم می‌فروشند. قطعا برای ما راحت بود که این کار را انجام می‌دادیم و منابع درآمدی این بخش را جذب می‌کردیم. اما با تمام مشکلات مقاومت کردیم و حتی دو لایحه در این زمینه به مجلس ارسال کردیم. کم لطفی است که اگر ما را به فروش تراکم متهم کنند. البته روند چند ساله یک شبه تغییر نمی‌کند اما این به این معنا نیست که شهر را به معرض فروش می‌گذاریم.

شهردار تهران ضمن تشکر از مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: از آقای مختاری که فضای سبز تهران با نام وی گره خورده قدردانی می‌کنم. ایشان سالها از سن بازنشستگی شان گذشته اما به دلیل تلاش و اسم و فعالیتشان، همه سعی می‌کنند که ایشان را حفظ کنند.

وی ادامه داد:‌ در محدوده جنوبی تهران، اطراف خزانه همکاری داریم که یکی از سرویس های عمومی را به قدری تمیز و با علاقه نگه می دارد که به یکی از جاذبه های تهران تبدیل شده است. این به آن معناست که هر فردی در هر جایی اگر عاشقانه با مسئولیت خود رفتار کند، دیده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در پایان این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: امروز در محدوده شرق تهران پارک مختص بانوان با مساحت ۳۵ هکتار به نام سرکار خانم دباغ به بهره برداری رسید. در سطح شهر تهران تلاش زیادی شده تا با نگاه سلامت و توزیع عادلانه امکانات برنامه‌هایی را برای بانوان متناسب با فعالیتشان اجرایی کنیم.

وی افزود:‌از همه همکارانم خواسته‌ام به شکل موثر توسعه فضای سبز را تعقیب کنند و این کار را به گونه‌ای انجام دهند که حتی اگر شهروندی در حوزه‌ قطع درختان جریمه شد احساس کند که این جریمه در بخش توسعه فضای سبز هزینه می‌شود.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص از بین رفتن برخی درختان در سطح شهر تهران، گفت: این موضوع دلایل زیادی دارد ازجمله اینکه فتوسنتز در گیاهان و درختان مستقیما از سطح برگ‌ها آغاز می‌شود و وقتی چربی و توده روی این برگ‌ها را می‌گیرد تخریب درخت را در پی دارد لذا همه باید تلاش کنیم برای بهبود شرایط زیستن در تهران کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنیم و فعالیت و تحرک را در برنامه زندگی خود قرار دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • @@ امام حسین @@

      پس خود اعتراف کردی اهل معامله هستی.
      چشم کسانی که شما را انتخاب کردن روشن

    • بدون نام

      درود به شهردار محترم و مهندس صبوری

      پاسخ ها

      • @ امام حسین @

        احتمالا صبوری پارتی استخدامی این دوست ما شده
        خیلی خوش حاله از بیکاری نجات پیدا کرده

    • بدون نام

      تو هر جا صحبت از پول عوارض شهرداری باشد همه چیز را معامله میکنید حتی،،،،،،

    • بدون نام

      شهردار محترم اگه واقعا فکر سلامتی مردم تهران علی خصوص غرب تهران هستید تو را به جدت این فرودگاه مهراباد را جمع کنید . هر هواپیما برابر ۶۰۰۰ خودرو دود و برابر ۱۰۰۰۰۰ خودرو تولید صدا و ارتعاش میکند . برای سلامتی مردم تهران این فرودگاه را جمع کنید . رژیم قبل جایگزین ؛ فرودگاه امام را شروع به تاسیس کرد . حالا که تمام شده پس چرا مهر آباد سرطان زا جمع نمی شود

      پاسخ ها

      • shanjani..

        '''' با پول مردم معامله کردیم! ''''

      • shanjani..

        '''' با پول مردم معامله کردیم! ''''

    • @ امام حسین @

      تو با حذف زوج و فرد کل منطقه دو و سه را به گند کشیدی
      بیا ببین چه گندی زدی
      قبلا که زوج و فرد بود مردم تمام کارهایشان را برنامه ریزی میکردن ولی الان چنان گندی زدی که بوی تعفن کل تهران را برداشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج