۹۱۶۱۰۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ترکیه: «گذرگاه وحشت» را برنمی‌تابیم

وزارت دفاع ترکیه روز سه شنبه از آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای اجرای عملیات نظامی احتمالی در شرق رود فرات با هدف تشکیل «منطقه امن» در سوریه خبر داد.

خبرگزاری مهر: به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه روز سه شنبه در یک پیام توئیتری اعلام کرد: «تشکیل یک منطقه امن/ گذرگاه صلح برای بهره مندی مردم سوریه از یک زندگی امن و بی خطر از طریق مشارکت و همکاری در ثبات و صلح منطقه امری ضروری است».

در ادامه این پیام توئیتری آمده است: «نیروهای امنیتی ترکیه هرگز تشکیل یک گذرگاه وحشت در داخل مرزهای خود را برنمی تابند. تمام تمهیدات و آمادگی ها برای [اجرای] عملیات انجام شده است».

ترکیه: «گذرگاه وحشت» را برنمی‌تابیم

اعلام آمادگی ارتش ترکیه برای اجرای عملیات در خاک سوریه در شرایطی صورت می گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به دنبال اعلام خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه با انتقادهای فزاینده ای روبرو شده است. منتقدان این اقدام آمریکا را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای اجرای عملیات نظامی در خاک سوریه قلمداد می کنند.

اما دولت ترامپ با رد حمایت آمریکا از هرگونه عملیات نظامی در خاک سوریه وعده داد که «چنانچه ترکیه دست به اقدامی فراتر از محدوده های تعیین شده [و موردنظر ترامپ] بزند، واشنگتن اقتصاد ترکیه را بطور کامل نابود خواهد کرد».

گفتنی است که از سال ۲۰۱۶، با بیرون رانده شدن شبه نظامیان یگانهای مدافع خلق و تروریستهای وابسته به داعش از منطقه شمال غرب سوریه امکان بازگشت حدود ۴۰۰ هزار آواره سوری به خانه های خود در غرب این کشور فراهم شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترکیه دلش برای پناه جویان جنگ نمیسوزد میخواهد یک دیوار انسانی در مرز خودش با سوریه درمقابل کردها درست کند و تمام هزینه هایش هم از دنیا بگیرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج