۹۱۶۴۰۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

خانه میناییِ تهران رونمایی شد

خانه مینایی عصر سه شنبه با عنوان موزه خیابان ولیعصر (عج) همزمان با هفته تهران رونمایی شد.

ایرنا: خانه مینایی عصر سه شنبه با عنوان موزه خیابان ولیعصر (عج) همزمان با هفته تهران رونمایی شد.

مراسم رونمایی از این خانه با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران؛ محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران؛ بزرین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران؛ نصرالله آبادیان شهرار منطقه ۱۱ ؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران و جمعی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

به نوشته دانشنامه آزاد ویکیپدیا خانه مینایی با ۴۶۶ متر مربع مساحت مربوط به عصر ناصری است و در تهران، خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از میدان منیریه، کوچه مسلم کریمی طینت، پلاک ۵ واقع شده است.

این اثر در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۱۶۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

خانه میناییِ تهران رونمایی شد

این خانه از معماری ارزشمندی برخوردار بوده چنانچه همه نشانه‌های معماری قدیم ایران، از آب انبار و اتاق‌های زمستانه و تابستانه گرفته تا طاقچه، آینه‌کاری و حوض قدیمی را دارد.

خانه مینایی روزگاری جزو املاک منیریه مادر کامران میرزا نایب السلطنه پسر سوم ناصرالدین شاه بود.

پس از فوت کامران میرزا، زمین‌های این محله به عبدالحسین میرزا فرمانفرما نوه سردارعباس‌میرزا، یکی از شاهزاداه‌های قاجاری و نخست وزیر ایران فروخته شد.

خانه مینایی، پس از چندین بار دست‌به‌دست‌شدن، فرهاد مینایی در سال ۱۳۴۵ آن را از تقی‌رضا، یکی از قصاب‌های معروف تهران، به قیمت ۱۴۰ هزار تومان خریداری کرد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: خانه‌ای که به نام خانه مینایی می‌شناسیم، از معدود املاک باقیمانده از منیرالسلطنه در محله منیریه است که واجد ارزش تاریخی بسیار است.

برزین ضرغامی افزود: این خانه ۱۲ سال پیش به ثبت ملی رسید و بعد از سال‌ها کش و قوس و قرار گرفتن در معرض آسیب، برای حفظ و نگهداری، شهریور سال ۹۰ توسط شهرداری از ورثه فرهاد مینایی خریداری شد و سازمان زیباسازی شهر تهران مسئولیت بازسازی و مرمت این خانه را برعهده گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه این خانه در دل پایتخت و در خیابان ولیعصر (عج) جای گرفته گفت: قرار است این خانه روایت گر خیابان ولیعصر (عج) باشد.

وی ادامه داد: این خانه تاریخی متعلق به دوران ناصریه پس از دست به دست شدن های زیاد توسط فرهاد مینایی خریداری شد که به همین منظور این خانه به مینایی مشهور شد.

به گفته ضرغامی؛ در کنار برج های سر به فلک کشیده تهران خانه هایی هستند که روایت گر تاریخ این مرز و بوم است که خانه مینایی یکی از این خانه ها است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج