جاباما
۹۱۶۵۰۵
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

فولکس واگن از تهران به ترکیه رفت

مدیرعامل اتاق بازرگاین وصنایع ایران و آلمان گفت: عدم تعهد به قراردادها، طولانی‌ بودن پروسه‌های اداری، عدم اطمینان به طرف‌های رسمی در تجارت، عدم اجرای احکام قضایی و ... از جمله موانع تجارت رسمی کشورهای دیگر از جمله آلمان با ایران است.

ایلنا: مدیرعامل اتاق بازرگاین وصنایع ایران و آلمان گفت: عدم تعهد به قراردادها، طولانی‌ بودن پروسه‌های اداری، عدم اطمینان به طرف‌های رسمی در تجارت، عدم اجرای احکام قضایی و ... از جمله موانع تجارت رسمی کشورهای دیگر از جمله آلمان با ایران است.

داگمار فن بن‌اشتاین، در نشست اتاق بازرگانی ایران و آلمان گفت: خوشحالم که امروز راس هرم اتاق ایران و آلمان در این جلسه حضور دارند. حضور خانم‌ها در اتاق مشترک نشان دهنده توانمندی‌ آنهاست این نشان می‌دهد که تنها آقایان موفق نیستند.

فولکس واگن از تهران به ترکیه رفت

وی افزود: روابط اقتصادی ایران و ‌آلمان کماکان ادامه دارد اما ما نمی‌توانیم از شرایط موجود راضی باشیم. باید بررسی کنیم که چرا از آن شرایط خوب به امروز رسیدیم تا بتوانیم گذشته خود را باز یابیم.

وی با اشاره به حجم تجارت ایران و آلمان قبل و پس از برجام گفت: حجم تجارت ایران و آلمان در سال ۲۰۱۰ ، ۴.۸ میلیارد یورو بود اما در سال ۲۰۱۳ به ۲.۱ میلیارد یورو رسید پس از انعقاد برجام حجم تجارت ایران و آلمان به ۳.۴ میلیارد یورو افزایش یافت و پس از خارج شدن آمریکا این عدد به ۳.۱ میلیارد کاهش یافته است.

فن بن‌اشتاین با اشاره به حجم صادرات و واردات ایران و آلمان گفت: ایران ۴۹ درصد صادرات به آلمان داشته و آلمان ۵۷ درصد در کل مبادلات تجاری دو کشور ۵۰ درصد کاهش یافته است. خودرو، دارو، مواد غذایی و تکنولوژی‌های صنعتی از جمله مواردی هستند که میان ایران و آلمان تجارت می‌شوند. ایران به آلمان بیشتر مواد غذایی صادر می‌کند و آلمان به ایران ماشین‌آلات بسیاری را می‌فروشد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۳ حجم صادرات ماشین‌آلات از آلمان به ایران ۴۳۵ میلیون یورو بود اما در سال ۲۰۱۸ این رقم به بالای یک میلیارد یورو رسید به هر شکل خروج آمریکا از برجام حجم صادرات ماشین‌آلات به ایران کاهش یافت و در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به ۱۸۳ میلیون یورو رسید.

مدیرعامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان با بیان اینکه رقیب آلمان در صادرات ماشین آلات به ایران کشور چین است گفت: چین در حضور کم رنگ ما ۱.۸ میلیارد یورو صادرات ماشین آلات به ایران داشته است. البته روابط ایران و آلمان فراتر از بحث تجارت است و صرفا نگاه تجاری وجود ندارد.

فن بن‌اشتاین افزود: بیش از شش هزار ایرانی درآلمان تحصیل می‌کنند. ۱۵۰ هزار ایرانی هم در آلمان زندگی و کار می‌کنند آلمان پس از آمریکا و کانادا بزرگترین کشور پذیرای ایرانیان است.

مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان با بیان اینکه ایران از مناظر طبیعی بسیاری برخوردار است و جوانان آن بسیار خلاق هستند گفت: آلمان‌ها قبل از اینه به ایران بیایند دید نادرستی نسبت به آن دارند اما بعد از سفر با تصویری بسیار خوب برمی‌گردند.

وی با اشاره به تبادلات تجاری آلمان و آمریکا افزود:‌ در سال ۲۰۱۹ شاهد رشد صارات ماشین آلات از آلمان به آمریکا بودیم . این میزان ۹ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است به همین خاطر هیچ شرکت آلمانی حاضر نیست که بازار آمریکا را از دست بدهد تنها شرکت زیمنس در آمریکا ۲۲ میلیارد یورو بازار دارد. در آمریکا رشد اقتصادی بالایی وجود دارد و قوانین موجود از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به نتایج پژوهش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مورد دلایل افت سرمایه‌گذاری خارجی در ایران گفت: مجلس ایران در مورد سرمایه‌گذاری در ایران نمره‌ای منظور کرده است که ایران از بین یک تا ۱۰ ، ۶.۴۳ را برای خود ثبت کرده است.

فن بن‌اشتاین تصریح کرد:‌ شاخص‌هایی همچون امنیت سرمایه، دزدی سرمایه‌ها و امنیت حفاظت از سرمایه‌ها در این پژوهش برای نمره دادن به ایران سنجیده شده‌اند.

وی در ادامه مشکلاتی را که مانع از شکوفایی تجارت ایران و آلمان می‌شوند نام برد و افزود: عدم تعهد به قراردادها، طولانی بودن پروسه‌های اداری، عدم اطمینان به طرف‌های رسمی در تجارت، برطرف نشدن دعاوی حقوقی و عدم اجرای احکام قضایی از این جمله هستند.

وی افزود: این عوامل موجب شدند تا فولکس واگن پس از انعقاد برجام مایل به سرمایه‌گذاری در ایران بود بازار این کشور را ترک کند و در نهایت ترکیه را انتخاب کند.

مدیرعامل اتاق بازرگانی صنایع ایران و آلمان با اشاره به تغییرات نرخ ارز در ایران و تاثیر آن بر افت خط تولید گفت: گرچه تغییرات نرخ ارز در ایران تاثیرات منفی داشته اما این تغییرات با تجه به ارزش یورو در برابر ریال بازار ایران را برای سرمایه‌گذاری جذاب می‌کند. از سویی زمانی که شرکت‌های آلمانی بخواهند درآمدهای ریالی خود را منتقل کنند با موانع مواجه می‌شوند.

وی افزود: نوسانات ارزش پول می‌تواند برای سرمایه‌گذاری مانع باشد و شرکت‌های خارجی به همین خاطر در ایران ورود نمی‌کنند. رشد اقتصادی منفی، نرخ تورم بیش از ۴۰ درصد و نرخ بیکاری ۱۲ درصد در ایران موجب شده که شرکت‌های آلمانی در خصوص تجارت با ایران مصمم نباشند.

فن بن‌اشتاین با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام تنها برای ایرانی‌ها تلخ نیست، گفت: اثرات تحریم‌ها بر روی اقتصاد ایران برای آلمان هم تلخ است و خروج آمریکا از آلمان برای ما هم جالب نیست.

وی افزود: آلمان، ایتالیا، فرانسه و ... با ترس اخبار تحریم‌های آمریکا را دنبال می‌کنند. اما این روابط باید ادامه پیدا کند چرا که پتانسیل‌های بزرگی در بخش‌های مهم اقصادی ایران وجود دارد از جمله در بخش‌های تکنولوژیک حوزه فناوری، بازیافت، مدیریت زباله‌ها و حمل و نقل و ترافیک.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه همه جای دنیا میدونن ایران داره تو فساد اداری و ناکارآمدی مدیریتی غلت میزنه
      نه تنها آبرویی نمونده بلکه راه رو برای سرمایه گذاری های خارجی هم دشوار کرده

    • آزاد

      نه عزیزم فساد و رانت در کشور ما و نفوذ نهادهای قدرت و فساد در بوروکراسی اداری باعث شده با توجه به سلامت کاری شما نتوانید در ایران کار گنید

      پاسخ ها

      • خدا

        یه روزی نماینده رنو توی تهران می گفت این محصول رنو را به شما میدیم شما 9 میلیون بدین به مردم /نماینده کارخونه ایرانی می گفت،اون مبلغی که ما بخوایم می فروشیم به مردم ،مثلد 20 میلیون /سر تکون دادن فرانسوی ،یعنی خاک تو سرتون!!!

    • گیلانی

      جالب از بیانشون اینه که انگار بیست ساله تو ایران زندگی میکنه خیلی از ریس های این مملکت اینقدر فنی سخن نگفتن خیلی عقبیم خیلی

    • بدون نام

      پراید واگن درست کنید روی فولکس را کم کنید

    • بدون نام

      خودروی روسی راامتحان کنید!

    • آراد آراد

      مگر دیگه فولکس واگن درست میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج