۹۱۶۵۶۸
۱۵ نظر
۵۰۱۶
۱۵ نظر
۵۰۱۶
پ

روح فتحعلی شاه قاجار در مراسم روز تهران!

مراسمی که دوشنبه شب با عنوان روز تهران برگزار شد، سؤالات فراوانی در پی دارد که اساسی‌ترین آن، برگزاری این مراسم در برابر تخت مرمر فتحعلی شاه قاجار است.

کیهان: امیرحسین جوانشیر منتقد فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان گفت: مراسم روز تهران که توسط شهرداری تهران برگزار شد، پرسش‌ها و شائبه‌هایی در بر دارد. مراسم در کاخ گلستان برگزار و با افتخار از آن به‌عنوان نماد تهران یاد شد؟ همان طور که در تصاویر منتشر شده از مراسم نیز مشخص است، پشت‌سر ظریف (وزیر خارجه)، محسن‌ هاشمی ‌(رئیس ‌شورای شهر) و حناچی (شهردار تهران) تخت مرمر فتحعلی شاه وجود دارد و با نور آبی فیروزه‌ای هم تزیین شده است! همچنین حناچی در این مراسم با ذوق‌زدگی خاصی از تاریخ آن مکان سخن گفت، که گویی فراموش کرده است شهردار تهران پس از انقلاب است!

روح فتحعلی شاه قاجار در مراسم روز تهران!

وی افزود: چرا مراسم روز تهران در این مکان برگزار شد؟ چرا مناطق دیگری که یادآور انقلاب هستند و یا اماکن مقدس و یا نقاطی که شهدا به خاک سپرده شده‌اند و نماد اصلی تهران بعد از انقلاب محسوب می‌شوند، برای برگزاری این مراسم انتخاب نشد؟ چرا کاخ دیگری را انتخاب نکردند؟ چون کاخ گلستان مرکز بسیار بدنامی ‌است و حتی در دوران سیاه پهلوی نیز بخش‌هایی از آنکه حرم‌سرای فتحعلی شاه قاجار بود،تخریب شد! آیا این مراسم در ادامه حرکت مشکوک حذف نام شهدا از معابر است که نامی ‌از شهدای شهر تهران در آن نیامد؟

جوانشیر اظهار داشت: سؤال این است که آیا برگزاری این مراسم می‌تواند اتفاقی و بدون برنامه‌ریزی قبلی باشد؟ نکته قابل تأمل این است که از نظر دیپلماتیک، محل سخنرانی می‌تواند یک نماد باشد. وقتی وزیر امور خارجه در مکانی که نماد نظام دیکتاتوری پادشاهی است سخنرانی می‌کند برای مخاطب، چه پیامی ‌ارسال می‌کند؟

این کارشناس ادامه داد: در مراسمی‌که با نام تهران برگزار شد، مردم حضور نداشتند و فقط چند نفر از شخصیت‌های سیاسی و دیپلمات‌های خارجی حاضر بودند. همچنین جای سؤال است که چرا در شرایط سخت اقتصادی، این مراسم در کاخ برگزار شده و برای ضیافت شام، ریخت و پاش شده است.
جوانشیر در پایان تصریح کرد: همه این اتفاقات، نمادی از مدیریت و تفکر به اصطلاح اصلاح‌طلبی است که در دولت و شهرداری حاکم است. آنها در این مراسم، تفکر خود که دوری از مردم است را نشان می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جوانشیر بدبین و خود درگیری دارد ..

    • دونالد ترامپ

      اين شاه بزرگوار هموني هستن که الماس درياي نور رو برش داد و کوچيک کرد تا بتونه اسمش خودش رو به همراه تاريخ روي اون الماس حک کنه ماشالا

    • بدون نام

      ½ربطی نداره

    • بدون نام

      به روز سیاه بشنند اصلاح طلب ها که همه ملت و بروز سیاه نشوندند

    • بدون نام

      این کار شناس بهتر است برود بز بچراند

    • بدون نام

      لولو پشمالو

    • بدون نام

      فتحعلیشاه کی بودی تو

    • بدون نام

      تاریخ پاک شدنی نیست، حتی با اسید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره خیانتهای فتحعلی شاه و قرارداد ترکمنچای هرگز پاک نمیشه

    • بدون نام

      به تو چه زورت میاید که دعوت نشدی مرتجع

    • بدون نام

      شماهابیکاریدفقط منتظراین هستیدیکی یه کارانجام بده بعدسیل انتقادهاسرازیربشه شایدیکی فکرش قدنده مراسم رادرجای دیگری انجام بشه بجای انتقادپیشنهاد..ارائه بدهید

    • بدون نام

      قیافه بی نظیری دارد

    • بدون نام

      بیا برو جمع کن بساطت را . بیا برو فکر جهزیه دختران باش ! بیا در مورد مردم لردگان صحبت کن! این چیزهایی الکی چیه میگی که چیزی جز بغض و کینه ها و حسادتهای حزبی و جناحی چیزی نیست. شما هستید که تو جامعه فتنه راه انداختید و دم از عدالت و حق مردم میزنید

    • جوکر

      واقعا هم نماد تهران ایران

    • بدون نام

      چقدرم بد ترکیب بوده ایکبیری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج