۹۱۷۲۱۷
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

شبی که رکورد آزادی شکسته شد

تیم ملی با پیروزی ۱۴ بر صفر مقابل کامبوج توانست قاطع‌ترین نتیجه‌ای که در تاریخ استادیوم آزادی ثبت شده را رقم زند.

وبسایت نود: دیدار ایران با کامبوج در چارچوب هفته سوم مرحله انتخابی جام جهانی دیداری خاص در تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود. این خاص بودن تنها به دلیل حضور بانوان در استادیوم نیست، در این دیدار قاطع‌ترین نتیجه‌ای که در یک دیدار رسمی در ورزشگاه آزادی ثبت شد رقم خورد.

ورزشگاه پیر پایتخت در قریب به نیم قرن که از حیات خود می‌گذرد، شاهد دیدارهای بزرگی بوده و دیدارهای یک‌طرفه‌ای در آن برگزار شده ولی بازی ایران- کامبوج یک‌طرفه‌ترین دیدار تاریخ آن است. قاطع‌ترین پیروزیهای تاریخ تیم ملی به مقدماتی جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۱۹۹۸ برمی‌گردد که تیم ملی با نتایج ۱۹ و ۱۷ بر صفر گوام و مالدیو را شکست داد و پیروزی ایران مقابل کامبوج سومین پیروزی قاطع تیم ملی محسوب می‌شود ولی در ۲ پیروزی پرگل تاریخ ایران، در بازی با گوام، مسابقه در تبریز برگزار شد و سوریه میزبان دیدار ایران-مالدیو بود و با این اوصاف برتری ۱۴ بر صفر ایران مقابل کامبوج بهترین پیروزی تیم ملی در ورزشگاه آزادی بود.

شبی که رکورد آزادی شکسته شد

بیش از این رکورد به دیدار برگشت ایران با مالدیو در جام جهانی ۱۹۹۸ بر‌می‌گشت که ایران با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی دست یافت.

این دیدار اما تنها قاطع‌ترین برد رقابتهای ملی در استادیوم آزادی نبود بلکه در سطح رقابتهای باشگاهی نیز پیروزی با چنین اختلافی ثبت نشده بود. تا پیش از این پیروزی استقلال مقابل ذرت کاران دشت مغان در جام حذفی سال ۸۹-۱۳۸۸ که با نتیجه ۱۳ بر صفر به پایان رسید قاطع‌ترین برد استادیوم آزادی محسوب می‌شد ولی گل دقیقه ۸۸ کریم انصاری فرد باعث شکسته شدن این رکورد شد.

البته استادیوم آزادی، شاهد بردهای دو رقمی دیگری نیز بوده است که از آن جمله می‌توان به برتری ۱۰ بر یک پاس مقابل السیب عمان در جام برندگان جام آسیا در فصل ۹۹-۱۹۹۸ اشاره کرد. استادیوم آزادی باز هم پیروزی با اختلاف ۹ گل خود را به خود دیده است و پرسپولیس در دیدار با پنجاب پاکستان در جام برندگان جام آسیا در روزی که فرشاد پیوس ۷ به ثمر رساند به برتری ۹ بر صفر دست یافت. قاطع‌ترین نتیجه‌ای که در چارچوب یک دیدار از لیگ در استادیوم آزادی ثبت شده مربوط به پرسپولیس است که در جام آزادگان در سال ۱۳۷۳ برابر شاهین بوشهر به پیروزی ۱۰ بر یک رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا یک تیم ضعیف خو فرانسە نیست

      پاسخ ها

      • م

        اره

    • Qələndər

      رکورد تشویق بی امان هم در جهان شکسته شد،
      دم اون پسر کامبوجی گرم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج