۹۱۷۵۹۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انتخابی یورو ۲۰۲۰؛ آتزوری و لاروخا در آستانه صعود

مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۰ به جا‌های حساس‌تر خودش نزدیک خواهد شد.

خبرورزشی: امشب ایتالیا و اسپانیا می‌توانند تا حد زیادی صعودشان را قطعی کنند و نبرد دانمارک برابر سوئیس هم می‌تواند حکم مرگ و زندگی برای این دو تیم داشته باشد.

گروه D؛ فقط باید ببری

نباید تردید کرد که گروه D یکی از دشوارترین گروه‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰ بوده است و در ادامه هم بازی‌های این گروه داستان‌های جالبی خواهد داشت. اگرچه جمهوری‌ایرلند با ۱۱ امتیاز صدرنشین است، اما نباید از صعود مطمئن باشد. ارتش سبز امشب در تفلیس مهمان گرجستان خواهد بود و می‌تواند با برد احتمالی وضعیت خودش برای دیدار‌های حساس آتی را بهتر کند. البته اگر مثل بازی رفت که با یک گل بردند فرصت‌ها را هدر ندهند.

آمار برد ایرلند برابر گرجستانی‌ها جالب بوده، ۱۰ پیروزی در ۱۱ بازی. گرجستان هیچ‌گاه این حریف را نبرده است. ایرلند اگرچه در ۵ بازی فقط ۶ گل زده، اما برد‌های اقتصادی این تیم را به صدر رسانده. آن‌ها حتی جبل‌الطارق را هم با ۲ گل بردند. بازی مهم‌تر این گروه در کپنهاگ برگزار می‌شود، جایی که دانمارک ۹ امتیازی نمی‌خواهد جایگاهش را به سوئیس ۸ امتیازی بدهد.

با یادآوری اتفاق‌های بازی رفت این دو تیم می‌توان متوجه شد که باز هم یک نبرد پرهیجان در راه است. سوئیس در حالی که ۳ گل به حریف زده بود در کمتر از ۹ دقیقه ۳ گل دریافت کرد و حالا همان تساوی باعث شده دانمارک تیم دوم باشد. سوئیسی‌ها از سال ۱۹۸۴ به بعد هیچ‌گاه دانمارک را نبرده‌اند و کار سختی برای شکستن این طلسم خواهند داشت.

گروه F؛ ماتادور‌ها در خانه وایکینگ‌ها

اسپانیا هم از آن دست تیم‌هایی بود که در انتخابی یورو راحت همه رقبا را برد. حتی سوئد، رومانی یا نروژ هم برای لاروخا چالشی ایجاد نکردند. جدایی لوئیس انریکه هم باعث نشد تیم‌شان به‌هم بریزد و در مسیر درستی با روبرتو مورنو گام برمی‌دارند. نروژ که سال‌هاست نشانی از تیم خوب اواخر دهه ۱۹۹۰ را ندارد به مصاف ماتادور‌ها خواهد رفت. تیمی که با سوئد و رومانی در رقابت برای صعود به‌عنوان دومین تیم هستند.

نمی‌توان گفت برای نروژ امتیاز گرفتن از اسپانیا سخت است، چراکه در بازی رفت هم برابر این حریف باخت خفیفی داشتند. یک برد، یک تساوی و ۴ شکست حاصل کارشان برابر اسپانیا بوده است. تنها برد نروژ برابر اسپانیا در یورو ۲۰۰۰ رقم خورد. اسپانیا شاید همین امشب در اُسلو پایتخت نروژ صعودش به مرحله نهایی را قطعی کند.

لاروخا بعد از ناکامی در صعود به دور نهایی لیگ ملت‌های اروپا همه بازی‌هایش را برده، یعنی ۷ برد در تمامی رقابت‌ها. سوئد و رومانی هم نبرد‌های ساده‌ای دارند که به نظر می‌رسد بتوانند ۳ امتیاز آن را بگیرند. سوئدی‌ها به مصاف مالت خواهند رفت و رومانی با جزایر فارو مصاف می‌دهد. رومانی که هر ۷ بازی آخرش برابر فارو را برده. سوئد هم در ۱۲ بازی برابر مالت پیروز شده است. مالت در مجموع در ۵ بازی اخیر گل هم نزده است.

گروه J؛ آتزوری قدرتمند

مثل اینکه روح آتزوری تازه شده. تیم قدرتمندی که روبرتو مانچینی ساخته هر ۶ بازی خودش را برده و ۱۸ گل هم زده، تیمی که هوادارانش را به آینده امیدوار کرده است. با حضور تیم‌هایی مثل یونان، بوسنی و فنلاند نمی‌توان گفت گروه آسانی هم داشته‌اند. ایتالیا امشب به مصاف یونان خواهد رفت، رقیبی که در ۹ بازی آخر برابرش شکست نخورده. ایتالیا در این ۹ بازی ۵ مرتبه یونان را برده و در ۴ بازی به تساوی رسیده است.

یونان برای زنده نگه داشتن امیدهایش فقط برد می‌خواهد که در رم این کار سخت است. بازی رفت را ایتالیا با ۲ گل برد. فنلاند ۱۲ امتیاز گرفته و شانس خوبی دارد که اولین حضورش در مرحله نهایی جام ملت‌ها را تجربه کند. فنلاند در فاز دفاعی عالی بوده و ۴ کلین‌شیت در ۵ بازی اخیرش داشته. دیدار رفت‌شان با بوسنی را هم با ۲ گل بردند. ارمنستان را فراموش نکنید، چراکه ۹ امتیازی هستند و حتی شانس دارند جای فنلاند را بگیرند. امشب هم کارشان از همه ساده‌تر است و با لیختن‌اشتاین بازی دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج