جاباما
۹۱۸۱۱۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بازگشت مجید انتظامی به صحنه اجرا پس از ۶ سال

مجید انتظامی موسیقیدان و آهنگساز مطرح در آیین «چله عشق» همراه با ارکستر سمفونیک تهران قطعه «روز واقعه» را در کتابخانه ملی ایران اجرا خواهد کرد.

خبرآنلاین: مجید انتظامی موسیقیدان و آهنگساز مطرح در آیین «چله عشق» همراه با ارکستر سمفونیک تهران قطعه «روز واقعه» را در کتابخانه ملی ایران اجرا خواهد کرد.

بازگشت مجید انتظامی به صحنه اجرا پس از ۶ سال

مجید انتظامی پس از ۶ سال دوری از رهبری ارکستر قصد دارد در آیین «چله عشق» که به همت کتابخانه ملی ایران و با هدف تجلیل از هنرمندان بنام عاشورایی برگزار می‌شود، حضور یابد و به اجرای قطعه «روز واقعه» بپردازد.

همزمان با ایام صفر و اربعین حسینی، آیین «چله عشق» با هدف تجلیل از اسناد چهره‌هایی که طی یک قرن اخیر در حوزه واقعه عاشورا آثار ماندگاری خلق کرده‌اند، برگزار خواهد شد.

در این مراسم از خالقان ۴۰ اثر برجسته‌ای که در گونه‌های مختلف فرهنگی و هنری مرتبط با واقعه عاشورا از جمله تالیف و پژوهش، هنرهای تجسمی و ترسیمی، هنرهای دراماتیک، موسیقی و ادبیات تولید شده، تجلیل می‌شود.

آیین «چله عشق» که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی تدارک دیده شده، ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در تالار قلم مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

از استاد محمود فرشچیان خالق آثار متعددی از جمله تابلو «عصر عاشورا»، بهرام بیضایی نویسنده فیلمنامه «روز واقعه»، مرحوم سیدجعفر شهیدی برای کتاب «قیام حسین(ع)» و مجید انتظامی آهنگساز و موسیقیدان و ۴۰ هنرمند دیگر که پدید آورنده این اسناد هستند، تقدیر خواهد شد.

انتظامی خالق موسیقی ماندگار و به یادماندنی فیلم سینمایی«روز واقعه» در سال ۱۳۷۳ توانست برای موسیقی این فیلم از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را از آن خود کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج