جاباما
۹۱۸۴۲۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۱۹ از سه قاره معرفی شدند

در آخرین روز هفته نوبل، جایزه نوبل اقتصاد امسال ۲۰۳۹ به سه محقق آسیایی، اروپایی و آمریکایی به دلیل رویکرد تجربی آن‌ها برای کاهش فقر جهانی تعلق گرفت.

ایرنا: در آخرین روز هفته نوبل، جایزه نوبل اقتصاد امسال ۲۰۳۹ به سه محقق آسیایی، اروپایی و آمریکایی به دلیل رویکرد تجربی آنها برای کاهش فقر جهانی تعلق گرفت.

برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۱۹ از سه قاره معرفی شدند

به گزارش پایگاه اینترنتی نوبل پرایز، جایزه علوم اقتصادی بانک مرکزی سوئد امسال ۲۰۱۹ به «آبهیجیت بانرجی» محقق هندی، «استر دوفلو» محقق فرانسوی-آمریکایی و «مایکل کرمر» از آمریکا به دلیل رویکرد تجربی آنها برای کاهش فقر جهانی تعلق گرفت.

برندگان امسال رویکرد جدیدی را برای به‌دست آوردن پاسخ‌های معتبر در مورد بهترین راه‌های مقابله با فقر جهانی ارائه داده‌اند.

جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۱۸ به طور مشترک به دو اقتصاددان آمریکایی به نام‌های «ویلیام نوردهاوس» و «پل رومر» به دلیل فعالیت‌های پژوهشی آنان در زمینه تغییرات آب و هوایی و نوآوری‌های عرصه فناوری در ارتباط با اقتصاد کلان تعلق گرفت.

جایزه علوم اقتصادی بانک مرکزی سوئد به یاد «آلفرد نوبل» که به جایزهٔ نوبل اقتصاد معروف است هر سال به پژوهشگران برجسته در علم اقتصاد اعطا می‌شود. برندگان این جایزه توسط آکادمی سلطنتی علوم سوئد انتخاب می‌شوند و هزینه آن توسط بانک مرکزی سوئد تأمین می‌شود.

این جایزه در سال ۱۹۶۸ و در سیصدمین سالگرد تأسیس بانک مرکزی سوئد بنیان نهاده شد و برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ به دو اقتصاددان آلمانی و نروژی داده شد. این جایزه بخشی از جوایز پنجگانهٔ نوبل که توسط آلفرد نوبل پایه‌گذاری شد نیست. از سال ۱۹۶۹ تا پارسال ، ۵۰ جایزه نوبل اقتصاد اهدا شده است. ۲۵ جایزه نوبل اقتصاد تنها به یک نفر اهدا شده است و تنها یک زن به نام «الینور اوستروم» در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه نوبل اقتصاد شده است. جوان‌ترین برنده این جایزه ۵۱ سال و مسن‌ترین برنده آن ۹۰ ساله بوده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج