۹۱۸۵۴۰
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

ماجرای وکیلی که از قاضی صلواتی شکایت کرد

یک وکیل دادگستری می گوید به دلیل اینکه قاضی صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران اجازه نداده او در یک پرونده از متهم دفاع کند، از این قاضی معروف شکایت کرده است.

خبرآنلاین: یک وکیل دادگستری می گوید به دلیل اینکه قاضی صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران اجازه نداده او در یک پرونده از متهم دفاع کند، از این قاضی معروف شکایت کرده است.

طبق تبصره ذیل ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، فقط وکلایی می توانند به عنوان وکیل مدافع متهمان در مرحله تحقیقات مقدماتی پرونده های امنیتی و جرایم سازمان یافته وارد شوند که قبلا نام آنها از سوی رئیس قوه قضاییه اعلام شده باشد.

این قانون، دردسرهای زیادی را برای وکلای عادی و همچنین محاکم ایجاد کرده است. میزگردی که در خبرآنلاین با حضور مصطفی ترک همدانی و حسن کیا برگزار شد، به بررسی اثرات این قانون در محاکم پرداخت.

ماجرای وکیلی که از قاضی صلواتی شکایت کرد

مصطفی ترک همدانی، وکیل دادگستری در این میزگرد گفت: یکی از مواردی که تبصره ذیل ماده ۴۸ گریبانش را گرفت موکل خود من بود. بعد از دستگیری او، متهم در شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تحت بازپرسی قرار گرفت و بازپرس این شعبه هم آقای قاسم زاده بود که اخیرا بازداشت شده است.

در زمستان سال ۹۵ که متهم دستگیر شد، من به آقای قاسم زاده مراجعه کردم و با اعلام وکالتنامه من موافقت شد. پرونده ذاتا امنیتی بود. وکالتنامه را گرفتند و قرار بود به بازداشتگاه اوین ببرند تا متهم امضا کنند. در این حین یادشان آمد که تبصره ذیل ماده ۴۸ وجود دارد. اینها می گفتند تو را نمی توانیم بپذیریم، وکیل دیگری معرفی کن. می گفتم شما لیست وکلای خودتان را بدهید.

می گفتند لیستی وجود ندارد. شش ماه تا یک سال گذاشت و کشمکش من و بازپرس پرونده آقای بیژن قاسم زاده، این بود که عدم پذیرش وکیل در این پرونده تخلف انتظامی است و عنوان مجرمانه دارد. شما به عنوان مقام قضایی یا باید من را به عنوان وکیل در کنار موکل بپذیرید یا لیستی از وکلا به من بدهید تا به موکل بگویم کدام را انتخاب کن.

شما نه لیست به من می دهید و نه اجازه می دهید خودم وکالت کنم. همین موجب شکایت انتظامی علیه مقامات دادسرا شد. در این قانون نوشته شده وکیل اعلام شده از سوی قوه قضاییه باید در مراحل تحقیقات مقدماتی وارد شود. یعنی شرط اجرای این ماده در دادسرا و در مرحله تحقیق مقدماتی بود و مربوط به مرحله دادگاه نمی شد. پرونده موکل من به دادگاه رفت و مواجه شدیم که در دادگاه، رئیس دادگاه نمی پذیرفت.

در پرونده دیگری بنده وکیل ۵ نفر از ادمین های تلگرام بودم. آقای قاضی صلواتی نزد همکاران دیگر، اعلام کرد شما حق ورود ندارید چون جزء لیست اسامی مورد تایید قرار ندارید. با وجودی که ما شکایت کردیم این رویه هنوز ادامه دارد و شکایت ما هم به جایی نرسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سپهر

      جرم قاضی صلواتی اینه به هیچ قدرتی باج نمیده همین

    • جواد مقدم

      بعضی از وکیل ها خیلی عوضی هستند ! رفتم سرپا یک پرسش کوچک از یکی از آنها پرسیدم یک جواب نامفهوم داد و چهل هزار تومان گوش ما را برید مردک !!

    • Abbas Arab

      ایراد از قوه قضائیه و قاضی صلواتی نیست. ایراد از نمایندگان مجلس است که بدون تخصص قانون تصویب می‌کنند و در مرحله عمل امکان اجرای این قوانین وجود ندارد. مگر تبصره ماده 48 قانون آدک را قوه قضائیه یا قاضی تصویب کرده‌اند؟ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 92 پر است از این ایرادات که بیشتر از همه باعث دردسر قضات در زمان رسیدگی به پرونده می‌شود

    • بدون نام

      شکایت شما دراینده هم به جای نمی رسد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بی نام

      قرار نیست قاضی قانون و مقررات را نادیده بگیرد وقتی وکیلی در لیست وکلا مجاز در مسایل امنیتی نیست طبیعی است قاضی به او اجازه دسترسی به اطلاعات پرونده را ندهد آنهم قضات با سابقه مثل آقای صلواتی با تجربه و مجرب و امین دستگاه قضا‌ است

    • بدون نام

      اگر در هر استان یه قاضی صلواتی داشتیم فساد اینقدر رواج پیدا نمی کرد ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج