۹۱۸۶۳۲
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

بحرین - ایران؛ فرصتی برای محک جدی تیم ویلموتس

تیم ملی فوتبال ایران در سومین گام خود از سری رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و از دور دوم این رقابت‌ها، امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه ملی بحرین در شهر رفاع به مصاف این کشور خواهد رفت.

فرهیختگان: تیم ملی فوتبال ایران در سومین گام خود از سری رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و از دور دوم این رقابت‌ها، امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه ملی بحرین در شهر رفاع به مصاف این کشور خواهد رفت.

ایران بعد از پیروزی پرگل و روحیه‌بخش مقابل کامبوج، حالا با ۶ امتیاز و تفاضل گل عالی در صدر جدول قرار دارد و از سوی دیگر بحرینی‌ها با ۴ امتیاز حاصل از تساوی مقابل عراق و پیروزی یک بر صفر برابر کامبوج با تفاضل گل کمتر نسبت به عراق در رده سوم جدول رده‌بندی گروه سوم رقابت‌ها در منطقه آسیا قرار دارند.

طبق جدول برگزاری بازی‌ها کار سخت ایران در این رقابت‌ها آغاز شده و به نظر می‌رسد در دو دیدار پیش‌رو مقابل بحرین و عراق، تازه عیار اصلی تیم ملی و کادرفنی تازه‌کارش محک زده می‌شود و بیش از پیش نحوه عملکرد ملی‌پوشان ایران در این دو دیدار مشخص خواهد شد.

همچنان هجومی؟

از روزی که ویلموتس به تیم ملی ایران پیوسته است، این تیم با تغییر سیستم به یک بازی هجومی روی آورده و رقبایش را پرگل شکست می‌دهد. تیم ملی در دو دیدار تدارکاتی سفت و سخت، ابتدا سوریه را گل‌باران کرد و سپس در کره‌جنوبی طی یک بازی تماشایی موفق شد حریفش را در خانه متوقف کند.

روند تهاجمی تیم ملی با آغاز رقابت‌های رسمی نیز ادامه پیدا کرد و اگرچه تیم ملی در هنگ‌کنگ با یک نتیجه حداقلی (دو بر صفر) میزبان را شکست داد، اما نحوه بازی شاگردان ویلموتس در این دیدار هم تغییری نکرد و اگر مهاجمان تیم ملی شانس و دقت داشتند، چه‌بسا برد قاطعانه‌تری در گام اول رقابت‌ها برای تیم ملی به ثبت می‌رسید.

در ادامه نیز نوبت به تحقیر کامبوج در تهران رسید تا امضای سرمربی بلژیکی تا اینجای کار پای تمامی دیدارهای تیم ملی دیده شود.با این حال، در آستانه دیدار با بحرین و با توجه به سخت شدن نسبی دیدارهای ایران باید تا ساعت ۲۰ امشب صبر کرد و دید، آیا مرد بلژیکی همچنان به باورهای هجومی‌اش در تمامی دیدارها اعتقاد دارد یا این‌بار دست به محافظه‌کاری زده و با اتخاذ یک ترکیب دفاعی‌تر، آن هم در خانه حریفی چغر و معمولا دردسرساز به تک‌امتیاز بسنده می‌کند.

خاطرات کشکی از بحرین

تیم ملی ایران در راه صعود به جام‌جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن در یک بزنگاه تاریخی در بحرین شکست خورد تا فرصت حضور در بزرگ‌ترین آوردگاه جهانی در نخستین جام‌جهانی برگزارشده در قرن ۲۱ را که اتفاقا در قاره کهن برگزار شد، از دست بدهد. هنوز هم حرف و حدیث‌های زیادی درخصوص برگزاری این دیدار وجود دارد، اما آنچه بعد از حدود ۲۰ سال در اذهان باقی مانده، سرو کشک‌بادمجان در شب قبل از بازی توسط ملی‌پوشان ایران بود که بعدها خیلی‌ها این شکست را به خوردن این غذا ربط دادند.

در هرصورت شاگردان میروسلاو بلاژوویچ در یکی از تلخ‌ترین شب‌های تاریخ فوتبال کشورمان با نتیجه سه بر یک مغلوب بحرین شده و شانس صعود مستقیم به جام‌جهانی ۲۰۰۲ کره‌جنوبی- ژاپن را از دست دادند. علی دایی، زننده تک‌گل ایران در آن بازی بود و مرزوقی، حسین‌علی و محمدحسین هم برای بحرین با هدایت ولفگانگ سیدکای آلمانی گل زدند.

شکست طلسم 10 ساله یا 19 ساله؟

نکته قابل‌توجه در سابقه رویارویی‌های دو تیم اینکه در ۱۰ سال اخیر و از ۹ شهریور ۸۸، بحرین موفق به شکست ایران در ۵ دیدار بعدی نشده و جالب اینکه تیم ملی ایران نیز هرگز در ۵ دیدار برگزارشده در بحرین موفق به پیروزی مقابل حریف سرسختش نشده است. در هر صورت تیم پیروز امشب موفق به طلسم‌شکنی خواهد شد که البته امیدواریم آن تیم، ایران باشد.

آخرین وضعیت مصدومان

این دیدار درحالی برگزار خواهد شد که کاروان ایران بعدازظهر یکشنبه با پرواز اختصاصی راهی منامه شد و یکی دو جلسه تمرینی را پیش از دیدار برابر شاگردان هلیو سوسا به انجام رساند. در این بین، اشکان دژاگه، ستاره ۳۲ ساله تیم ملی فوتبال ایران که پیش از بازی با کامبوج دچار مصدومیت شد، به دلیل بهبود پیدا نکردن مصدومیتش با تیم راهی بحرین نشده و به این ترتیب در مسابقه حساس امشب غایب خواهد بود.

همچنین سردار آزمون، رامین رضاییان؛ سیدمجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی هم که در دیدار با کامبوج دچار آسیب‌دیدگی‌هایی شده بودند، با تیم راهی بحرین شدند، اما مشخص نیست در بازی مقابل این تیم به میدان بروند یا خیر و وضعیت آنها برای همراهی تیم ملی بعد از چکاپ نهایی پزشکان مشخص خواهد شد.

یوزها با پیراهن سفید

نشست سرپرستان تیم‌های ایران و بحرین برگزار شد که در این نشست رنگ پیراهن تیم ملی فوتبال ایران سفید و رنگ پیراهن تیم ملی فوتبال بحرین قرمز اعلام شد. همچنین با اعلام فیفا والنتین کوالنکوف ازبکستانی با کمک آندری سانپکو و تیمور جانیولین این بازی را قضاوت خواهند کرد. ایلجیز تانتاشو از ازبکستان نیز به‌عنوان داور چهارم برای این دیدار انتخاب شده است. ناظر داوری از استرالیا و نماینده مسابقه از کشور چین‌تایپه است.

توصیف سایت AFC از دیدار امشب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه این مسابقه، از دیدار با بحرین به‌عنوان یک آزمون سخت برای تیم ملی یاد کرد و در گزارشی به بررسی شرایط دو تیم پرداخت. در این گزارش آمده است: «تیم ملی ایران صدرنشین گروه C با سفر به منامه برای بازی با تیم ملی بحرین، خود را برای سخت‌ترین آزمونش تا اینجای کار آماده می‌کند. ایرانی‌ها که در آخرین بازی خود ۱۴ بر صفر کامبوج را شکست دادند تا تعداد بردهای خود را در این مرحله به عدد دو برسانند، درحال حاضر از تیم عراق که باید با کامبوج بازی کند، دو امتیاز جلوتر هستند.»

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به عملکرد درخشان کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون در دیدار با کامبوج که به ترتیب ۴ و ۳ گل به ثمر رساندند، درباره تیم بحرین نوشته شده: «بحرین تیم رده سوم جدول برای ثبت اولین پیروزی خود مقابل ایران بعد از برد ۴-۲ در دیدار دوستانه با این تیم به میدان می‌آید. بحرینی‌ها که تیم بدون شکست بوده‌اند، آزمون سختی برای اعتبار ایران خواهند بود، به‌خصوص اگر کمیل الاسود، بازیکن بحرین بتواند فرم خوب خود را ادامه بدهد.»

فیفا: بحرین، آزمون حقیقی ویلموتس

همچنین در گزارش فیفا درخصوص این بازی آمده است: «نبرد صدرنشینان و شهرآوردهای منطقه‌ای، سوژه داغ هفته چهارم دور دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیاست. در این بین، تیم‌هایی چون استرالیا، ایران و چین درحالی پا به سومین دیدار خود خواهند گذاشت که قصد دارند رکورد بی‌نقص خود را تا اینجای کار حفظ کنند.

در گروه سوم تیم تحت‌هدایت مارک ویلموتس که مثل آب‌خوردن گل می‌زند، به احتمال زیاد نخستین آزمون حقیقی خود را مقابل بحرین در منامه تجربه خواهد کرد؛ تیمی که در مسیر جام‌جهانی ۲۰۰۲ کره/ ژاپن شکست ۳ بر یک مشهوری را به تیم ملی تحمیل کرد. هرگونه لغزش تیم ملی ایران به سود عراق خواهد بود؛ تیمی که می‌تواند با کسب یک پیروزی مقابل کامبوج خود را به صدر جدول رده‌بندی برساند.»

آشوبی: تیم ملی برای تغییر بزرگش نیاز به زمان دارد

فرزاد آشوبی، کارشناس فوتبال ایران درخصوص این دیدار گفت: «به‌شخصه رویکرد ویلموتس را دوست دارم. او درمقابل هر حریفی که بازی می‌کند روش و تاکتیک مشخصی دارد. او بارها اعلام کرده سبک کارش هجومی است و درمقابل هر حریفی به دنبال پیروزی می‌گردد.

با این حال، معتقدم هواداران و جامعه فوتبال کشور باید نسبت به این تغییرات و تغییر سیستمی که در تیم ملی درحال انجام است، صبور باشند. در هر صورت تیم ملی همراه با کی‌روش هشت سال یک سبک مشخص را بازی می‌کرد و ویلموتس هم برای تغییرات بزرگش نیاز به زمان دارد، باید این فرصت به آنها داده شود تا تیم ملی به یک نقطه مطلوب برسد.»

وی ادامه داد: «بحرین تیم ضعیفی نیست، اما تیم ملی از لحاظ روحی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد که می‌تواند هر هواداری را نسبت به پیروزی تیم ملی در این دیدار امیدوار کند. شاید از لحاظ نتیجه‌گیری، آینده تیم ملی در هاله‌ای از ابهام باشد، اما این تیم به سمتی می‌رود که جذابیت‌های زیادی را برای هواداران ایجاد کرده و این موضوع می‌تواند یک اتفاق خوب تلقی شود. متاسفانه شناختی از بحرینی‌ها ندارم و هیچ تضمینی برای پیروزی مقابل این تیم وجود ندارد. اما مهم این است که ویلموتس به خاطر بازی با بحرین فلسفه و نگاهش را تغییر نمی‌دهد که این موضوع اعتماد زیادی بین بازیکنان ایجاد می‌کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا بحرین محک شده برای تیم ملی فوتبال ایران؟؟؟ چطور از کیروش انتظار داشتید اسپانیا و پرتقال و برزیل شکست بده،، راحت شدبن فوتبال ایران به قهقرا بردید خدا از شما منتقدان کیروش نگذره که فوتبال ایران مثل والیبال رو به پیشرفت بود امثال قلعه‌نویی و مایلی و درخشان و ذوالفقار برانکو و دشمنان ایران نذاشتید مردم ساده اندیش گول زدن فدراسیون فوتبال ایران خجالت بکشید

    • بدون نام

      حالا بحرین محک شده برای تیم ملی فوتبال ایران؟؟؟ چطور از کیروش انتظار داشتید اسپانیا و پرتقال و برزیل شکست بده،، راحت شدبن فوتبال ایران به قهقرا بردید خدا از شما منتقدان کیروش نگذره که فوتبال ایران مثل والیبال رو به پیشرفت بود امثال قلعه‌نویی و مایلی و درخشان و ذوالفقار برانکو و دشمنان ایران نذاشتید مردم ساده اندیش گول زدن فدراسیون فوتبال ایران خجالت بکشید

      پاسخ ها

      • بد و نام

        آفرین برشما ،مقصراصلی علی کریمی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج