۹۱۸۸۷۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

رپورتاژ آگهی

پلاستیک برای ما است، نه برای طبیعت

پژوهش‌‎ها حاکی از آن است که طول عمر یک کیسه پلاستیکی در دست مصرف‌کننده نهایی، چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است؛ در صورتی که اگر این کیسه به درستی تفکیک نشود و مستقیما در چرخه‎ طبیعت رها شود، ممکن است تجزیه‎ کامل آن چندین دهه یا حتی چند صد سال طول بکشد.

افزایش تولید پلاستیک در جهان همواره بین کارشناسان محیط زیست، نگرانی‎‌هایی پیرامون تخریب محیط زیست ایجاد کرده‎ است. از این رو، بسیاری از فعالان اجتماعی تلاش می‌‎‌کنند تا مردم را نسبت به عواقب استفاده غیر ضروری از پلاستیک آگاه کنند تا گامی رو به جلو برای حفظ گونه‎‌های حیاتی کره زمین برداشته باشند. اما به عقیده برخی کارشناسان، راهبرد کاهش مصرف غیرضروری پلاستیک تنها یکی از راهکار‌های حفظ محیط زیست است.

پلاستیک برای ما است، نه برای طبیعت

نوژن سلطانپور، مدیر بازاریابی شرکت پاکان پلاستکار تولیدکننده برند آیری پلاست، در رابطه با این موضوع اظهار داشت: «این واقعیت را نمی‎‌توان انکار کرد که استفاده از پلاستیک برای بشر تقریبا اجتناب‌ناپذیر است. به همین دلیل بهتر است اولویت فعالان محیط زیست، آموزش جامعه در زمینه مدیریت مصرف پلاستیک و تفکیک زباله‎‌های پلاستیکی از مبدا باشد.»

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‎‌های اجتماعی برند آیری پلاست با هدف گسترش فرهنگ بازیافت افزود: «بخش خصوصی به ویژه شرکت‎‌های تولیدکننده پلاستیک باید نقش به سزایی در ترویج فرهنگ بازیافت ایفا کنند. چرا که این مجموعه‌‎ها مبدا ورود پلاستیک به چرخه‎ طبیعت هستند و مسئولیت اجتماعی آن‎ها ایجاب می‌‎کند که بخشی از درآمد‌های خود را برای آموزش جامعه در حوزه حفظ محیط زیست و تفکیک زباله مصرف کنند.»

مدیر بازاریابی آیری پلاست همچنین افزود: «آیری پلاست با ایجاد کمپین‌‎های ترویجی با موضوع حفظ محیط زیست، در تلاش است تا مسئولیت مادی و معنوی خود را برای حفظ هر چه بیشتر محیط زیست و مدیریت مصرف و بازیافت زباله‎‌های پلاستیکی انجام دهد.»

سلطانپور با تاکید بر نقش سازمان‎‌های مردم نهاد در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ گفت: «ما ضمن برقراری ارتباطات نبستاً خوب با سازمان‎‌های مردم نهاد حامی محیط‎ زیست، در تلاش هستیم که از هم‌‎افزایی ایجاد شده بیشترین بهره را برای توسعه هر چه بیشتر آموزش‎ و تشویق مردم در حفظ محیط زیست به جامعه عرضه کنیم. البته انجام این کار مستلزم برنامه‎‌ریزی‌‎های بلندمدت است که امیدواریم در کمترین زمان گام مهمی را برای این موضوع برداشته باشیم.»

برخی آمار‌ها نشان می‌‎دهد که تولید جهانی پلاستیک سالانه حدود ۳۰۰ میلیون تن است که حدود یک سوم این میزان به محصولات بسته‌بندی پلاستیکی اختصاص دارد. از این میزان نیز ۳۰ درصد مستقیما به زباله تبدیل می‌‎شوند.
نوژن سلطانپور در انتها به این موضوع اشاره کرد که موضوع قابل تامل، تنها مصرف و تولید زباله نیست. چرا که از این حجم پلاستیک تولیدشده در جهان تنها بیست درصد بازیافت می‌‎شود. این موضوع دو نکته را نشان می‎‌دهد؛ اول اینکه زیرساخت‌‎های کافی در جهان برای بازیافت زباله وجود ندارد و دوم اینکه فرهنگ جهانی در زمینه بازیافت زباله‎‌های پلاستیکی به شدت پایین است و باید برنامه‌‎های مدون و جدی با حمایت شرکت‎‌های خصوصی و دولت‎‌ها برای کنترل این موضوع اندیشیده شود.

در حال حاضر آیری پلاست ، تولیدکننده انواع کیسه‎‌های پلاستیکی، ‎ کیسه فریزر ، کیسه زباله مناسب برای جمع‌آوری زباله و فویل آلومینیوم است و از جمله شرکت‎‌های خصوصی پیشرو در زمینه ترویج بازیافت در جامعه به شمار می‎‌رود که اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدتی را با رویکرد مسئولیت اجتماعی و نقش آفرینی در زمینه حفظ محیط زیست مطرح کرده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه جالب اینا خودشون پلاستیک تولید میکنن بعد میان حرف محیط‌زیست میزنن.شما اگه محیط زیست براتون مهمه میشینید تحقیق میکنید یه جایگزین برای این کیسه فریزرها تولید میکنید

    • گلام

      کاشکی جهان زودتر بپکه راحت شیم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج