۹۱۹۱۰۱
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

مطهری: ایران مایل به مذاکره با عربستان است

علی مطهری نماینده تهران در مجلس دهم می‌گوید: من اقدامات کشورهای واسطه‌گر را خوب و مثبت ارزیابی می‌کنم و به‌نظر می‌رسد این کشورها در حال عمل به وظایف خود هستند، زیرا منافع این کشورها هم در این موضوع مستتر شده است.

رویداد ۲۴: علی مطهری نماینده تهران در مجلس دهم می‌گوید: من اقدامات کشورهای واسطه‌گر را خوب و مثبت ارزیابی می‌کنم و به‌نظر می‌رسد این کشورها در حال عمل به وظایف خود هستند، زیرا منافع این کشورها هم در این موضوع مستتر شده است.

به طور مثال اگر می‌بینیم که عمران خان نخست وزیر پاکستان تلاش‌هایی را برای بهبود رابطه تهران - ریاض انجام می‌دهد به‌خاطر امنیت کشور خودش است چون درگیری ایران و عربستان احتمالاً آسیب و خطراتی را هم برای پاکستان داشته باشد.

نایب رییس پیشین مجلس می‌گوید: شینزو آبه هم که به تهران آمد و خواست نقش میانجی‌گر را بین ایران و آمریکا بازی کند، به‌خاطر احتیاج کشورش به نفت ایران بود و از طرفی نگرانی‌هایی در رابطه با بحران در خلیج فارس داشت. در کل کشورهای میانجی‌گر ضمن حسن نیتی که دارند و می‌خواهند در صلح بین کشورها نفشی را ایفا کنند به منافع کشورشان هم توجه دارند.

او افزود: احتمال اینکه این جلسات و مذاکرات به نتیجه برسد، هست، زیرا هم عربستانی‌ها برای مذاکره با ایران ابراز تمایل کرده‌اند و هم ایران مایل به مذاکره با آن‌ها است و این رویکردها می‌تواند مذاکرات را به نقطه خوبی برساند.

مطهری تصریح کرد: چند هفته‌ای است که مکرون، رییس‌جمهور فرانسه هم تلاش می‌کند تا تنش‌های ایران و آمریکا به حداقل برسد، ولی معتقدم اگر رابطه ایران و عربستان بهبود پیدا کند در حل مشکل ایران و آمریکا هم اثرگذار خواهد بود. حتی این شرایط می‌تواند به‌گونه‌ای رقم بخورد که در آینده شاهد این باشیم که آمریکا با وجود رییس‌جمهوری مثل ترامپ به برجام برگردد.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: بهبود روابط ایران و عربستان قطعاً منجر به کاهش تحریم‌ها علیه ایران خواهد شد و ایران را در موضع بالاتر قرار می‌دهد و آنگاه آمریکا مجبور به تغییر در سیاست‌ها و رفتارهایش خواهد شد.

مطهری می‌گوید: اینکه امروز می‌بینیم که کشورهایی برای میانجی‌گری ایران با آمریکا و عربستان وارد گود شده‌اند، حاصل مقاومت یک سال و نیم مردم ایران و دیپلماسی فعال کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالرحمن

      آدما که پیر میشن و ساده هم میمونن ، آرزوهاشونو واقعی می بینن، تا پوتین و روس هست آمریکا و عربستان با ما نیستند!

      پاسخ ها

      • @ امام حسین @

        وای وای نمی دانستم پس مطهری موافق است
        چشم حال حتما‌مذاکره خواهیم کرد

      • بدون نام

        اینقدر التماس عربها نکن.زشت شما نماینده مردم هستید.

    • بدون نام

      جناب در عالم هرکشور کاری انجام می دهد یک مصلحت منفعتی دارد ماهم همین طور اگر درسوریه و عراق بنفهمان نبود قدمی نمی گذاشتیم ضمنا همیشه می گیم فلان کشور بخاطر مصلحت خودشه هیچ دیوانه ای میاد پول خرج کند ب ضرر خودش؟؟

    • م

      بابا چرا اینقد پاچه خواری اینا رو میکنید گور بابا عربستان بیشرف کودک کش داعش پرور، دارن با خفت باهامون برخورد میکنن چرا خودتونو زدید به کوری؟ هرچی سپاه عزت این مملکت رو حفظ میکنه شما خرابش میکنید

    • بدون نام

      مذاکره یااستیصال؟!!!!

    • علی

      تا هفته قبل برای مذاکره شرط و شروط گذاشته بودید چی شد داشتین ناز میکردین دیدید نازتون خریدار نداره

    • بدون نام

      حالا تو حرفی نزنی نمیشه میخوای خودت مطرح کنید رای بیاری

    • عالی

      تو نماینده ایرانی ،،آخه چرا وقتی نظرتو نمیخوان ،حرف میزنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسن خوب گفتی این روزا مطهری خیلی نظرهای بیخود میده ،

      • امین

        دقیقا

    • محمد

      از طرف خودت نظر بده...

    • بدون نام

      ایکاش در انتخابات اتی کاندیدها اعلام نظر میکردند که دشمن ما الویت عربستان است یا اسراییل

    • رحیم. شکری

      عربستان وشیوخ به هرنحوی شده قسط تصاحب یمن رابه طورمطلق دارند دیدارهای واسطه ایی غیراز ضرر برای شیعیان مسلمان چیزی به ارمغان ودست آوردی دیگرندارد پس فریب آشتی ظاهری رانخوریم چون درموردیمن قسط معامله دارندوتابه این هدف نرسندشیوخ عرب دست بردارنیستند پس داستان هویج وچماق باید سیاست ایران باعربستان باشدتااهل یمن درامان بمانند.وبقیه شیعیان وگرنه شیوخ عرب قسط هرتوطئه رادرعراق لبنان .سوریه ویمن دارند بخصوص درایران . مدعیان شیعه مسلمان چون غرش توپخانه باید درصحنه سیاست بمانند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج