۹۱۹۲۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

افاضلی: این شکست‌ها قابل پیش‌بینی است

کارشناس فوتبال ایران تاثیر برد پرگل در بازی برابر کامبوج را در شکست مقابل بحرین زیاد می‌داند.

ورزش سه: هومن افاضلی در خصوص دیدار تیم ملی مقابل بحرین به ایلنا گفته: سوای نتیجه بازی آن چیزی که من در این دیدار دیدم این بود که ما در هر دو نیمه تیم برتر میدان بودیم. نیمه اول زورمان کمتر بود ولی در نیمه دوم بیشتر سوار بر بازی بودیم و می‌توانم بگویم نسبت به حریف مالکیت بهتری داشتیم.

مشکلی که الان تیم ملی دارد و در این بازی نمایان بود این بود که راه حل‌های تیم ما برای رسیدن به گل کم است و در نتیجه بازی تیم ملی قابل پیش بینی است و مقابله با آن برای حریف ساده می‌شود. روش کار ما این است که توپ را به فضا پشت دفاع بیاندازیم و با استفاده از بازیکنان سرعتی از خط دفاعی عبور کنیم و نسبت به آن چیزی که در این مورد تلاش کردیم از کناره‌ها و روی زمین تلاش کمتری داشتیم و وقتی مدام سعی می‌کنی با توپ بلند به پشت دفاع بروی بازی‌ات ساده و قابل پیش بینی می‌شود. ما اگر تنوع بیشتری در طراحی موقعیت داشتیم این شانس را داشتیم که به گل برسیم و شرایط و نتیجه بازی را تغییر دهیم.

وی در مورد نقش ویلموتس در این شکست در ادامه گفت: باید این را بپذیریم که در تیم ملی مربیگری از باشگاه سخت‌تر است. در باشگاه زمان داری و بازیکنانت مداوم در اختیارت هستند تا ذهنیت مورد نظرت را در آنها ایجاد کنی ولی در تیم ملی این شرایط را نداری و باید با ۱۰ روز هماهنگی درست کنی، برای همین در بازی‌های اینجوری که در دوره ۱۰ روزه برگزار می‌شود سخت است بخواهی وارد جزئیات تاکتیکی شوی، در نتیجه بار زیادی از این تغییرات روی دوش بازیکن می‌افتد و بستگی زیادی به عملکرد او دارد.

این یک ور قضیه است و یک ور دیگر قضیه این است که به نظرم ما در تیم ملی برای دوره طولانی میزبان تعداد محدودی از نفرات بودیم و چرخش بازیکنان‌مان کم شده بود که اقتضای آن دوره بود و شرایط جوری بود که نیاز به ثبات داشتیم، بعد از آن به نظرم باید به سمتی می‌رفتیم که نفرات دعوت شده چرخش بیشتری داشته باشند و بازیکنان بدانند برای حضور در تیم و ماندن در آن باید رقابت کنند، چه برای حضور در برای لیست دعوت شده‌ها و چه قرار گرفتن ارنج اصلی و این شرایط و این تغییرات به درستی شروع شده است و نمونه‌هایش را دیدیم.

در هر جایی ثبات بیش از حد به وجود بیاید و چرخ بازیکنان راکد شود رقابت و پیشرفت از بین می‌رود. در آلمان هم ثبات ترکیب به وجود آمده و لازم است خودش را از این مساله نجات دهد.

کارشناس فوتبال در مورد اعتراضاتی که به ویلموتس بابت حضور یا عدم حضور برخی بازیکنان در فهرست و ترکیب اصلی تیم ملی می‌شود گفت: من این مسائل را قبول ندارم چرا که ترکیب تیم در اختیار مربی است. همیشه شما نفراتی که می‌خواهی در تیم حضور داشته باشند را بر مبنای فلسفه کاری خودت میسنجی و این با تفکرات سرمربی تیم متفاوت است اولویت. فکر می‌کنم اولین حق سرمربی یک تیم این است که بتواند نفراتش را با سلیقه خودش انتخاب کند و با آن نفراتی که فکر می‌کند بهتر اهدافش پیش می‌روند کار کند.

اینکه چرا این بود و آن یکی نبود یک بحث بسیار جانبی است و حق مربی است با توجه به صلاحدید خودش کارش را پیش ببرد، مشکل ما این مسائل نیست و همانطور که گفتم باید در مدیریت پروژه برای صعود به جام جهانی راه‌حل‌های بیشتری برای رسیدن به گل داشته باشیم و دوم اینکه وقتی شما فلسفه بازی تهاجمی داری باید راهکار ضد حمله نخوردن را در تیمت داشته باشی و این مشکل بزرگی در تیم ما بود و چند دفعه اتفاق افتاد که ضد حمله خوردیم. بحث سوم هم همین مدیریت چرخش بازیکنان است که از این به بعد باید به شکل جدی‌‌تر به آن نگاه شود.

افاضلی در مورد مشکل خط دفاعی که راحت به حریف پنالتی می‌دهد و در بازی با کامبوج و بحرین این را دیدیدم هم گفت: این مشکل یک مقدار به همان چیزی که گفتم برمی‌گردد. وقتی شما سبک بازی تهاجمی داری بازیکنان حال و هوای هجومی سازماندهی می‌شوند و در این شرایط باید برنامه‌ای داشته باشی که ضد حمله نخوری. یکی از ارکان مهم بازی تهاجمی این است که وقتی به اصطلاح توپ از دست می‌دهی باید سریع به دفاع برسی و سازماندهی داشته باشی و این برنامه‌ریزی‌ها باید تایم رسیدن به ثبات دفاعی را کم کند.

وی در مورد فضای ایجاد شده در استادیوم بحرین و تاثیرش روی بازیکنان گفت: ما در در بحرین هیچ وقت فضای دوستانه نداشتیم. در بیشتر کشورهای حاشیه خلیج فارس فضا همین گونه است به خصوص در بحرین و عربستان همیشه فضا همینجور است. اگر بازیکنان و تماشاگران آنها به ما بی‌احترامی کردند نشانه فرهنگ و شخصیت‌شان است.

در بازی شرایط آب و هوایی و شرایط حواشی در بحرین همیشه مشکل دارد و کار در این فضا سخت است، برای همین است وقتی می‌خواهی در این شرایط بازی بکنی باید خودت را برای همه جنبه‌هایش آماده کنی. این جوی که ایجاد شده حتما روی بازیکنان تاثیرگذار است چرا که آنها آدم هستند و احساس دارند ولی وقتی شما شرایط را بشناسی باید به آن فکر کرده باشی.

اکثر بازیکنان حاضر در تیم ما به جام جهانی رفتند و خیلی‌هایشان بالای ۱۰۰ بازی ملی دارند. روی نیمکت هم هاشمیان حضور دارد که در این شرایط بارها بازی کرده و آن را تجربه کرده. به هر صورت مجموعه تیم ملی باید سعی کند تاثیر این شرایط را کم کند و البته باید بدانیم این تاثیر شاید کم بشود ولی هرگز به صفر نمی‌رسد.

کارشناس فوتبال در مورد تاثیر بازی با کامبوج و نتیجه آن روی این دیدار هم توضیح داد: این سوال خوبی است. معمولاً وقتی تیم‌ها یک پیروزی بزرگ و یا پرگل به دست می‌آورند اثراتش روی بازی بعدی آنها هم دیده می‌شود و این در فوتبال دنیا هم رایج است. برای مثال بایرن برد پرگلی مقابل تاتنهام به دست آورد ولی در بازی بعد مقابل یک تیم متوسط نتوانست نتیجه بگیرد. به هر حال این عوارض همیشه بعد از یک برد خوب وجود دارد.

افاضلی در پاسخ به این پرسش که آیا اوضاع ایران در گروه نگران کننده‌ است، گفت: بله به نظرم باید مراقب باشیم. یک چیز مهم در اینجا بازی بعدی با عراق است که می‌تواند ما را به شرایط خوب برگرداند یا ما را از کورس عقب بیاندازد. شرایط خوب بازی با عراق اهمیت زیادی پیدا کرده و فکر می‌کنم این تیم به مراتب از بحرین تیم بهتری است.

ما واقعاً شرایط سختی داریم و اگر مراقب نباشیم ممکن است صعودمان از همین مرحله مقدماتی هم به خطر بیافتد. معمولاً عادت کرده بودیم که این مرحله از رقابت‌ها برایمان آسان و کم اهمیت باشد و دلیلش این است که یا تنها تیم مدعی گروه بودیم و اختلاف زیادی با رقبا داشتیم و یا اینکه نهایتاً یک تیم خوب در گروه کنار ما بود ولی الان دو تیم خوب با ما رقابت می‌کنند.

وی در پایان در مورد شرایط تیم امید و حواشی ایجاد شده هم گفت: راجع به تیم امید فکر می‌کنم یک سری تصمیمات نه چندان خوب در قبل برای تیم گرفته شده ولی الان بهترین تصمیم را گفتند و کسی را روی کار گذاشتند که با تیم زندگی کرده و نسبت به آن شناخت دارد.

هرکس دیگری می‌آمد تا بخواهد با تیم آشنا شود ۶ ماه طول می‌کشید و استیلی بهترین آدمی بود که می‌توانست کار انجام دهد او سابقه خوبی دارد و پیش از این مربیگری کرده است و بچه‌های تیم را خوب می‌شناسد و اینکه کسی در کنارش نیست و خودش تصمیم می‌گیرد. به هر حال شاید زمان را از دست داده باشیم ولی چاره‌ای نیست و باید صبر کنیم امیدوار باشیم به آینده.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی کیروش به تیم‌ملی اسپانیا باخت کلی انتقاد کردی الان‌چی شده زبونت بند اومده دلال. لعنت به تو و علی کریمی و مهدوی کیا و بیژن و برانکو و حاج رضایی

      پاسخ ها

      • پیرمرد تنها

        وقتی شاگرد کیروش مربی بحرین بود باخت طبیعی بود،

        حالا کیروش نیست، هرچه بیشتر به عربها باخت بدید مردم ایران خوشحال کنید

    • حام

      چرت نگو کیروش ۸ سال امتحان پس داد و هبچ دستاوردی نداشت چه کارنامه ای داره که ازش دفاع کرد

    • حام

      کجات سوخته هوار می کشی
      سوختن که گریه نداره سوزش داره

      پاسخ ها

      • پیرمرد تنها

        کاربر گرامی حام قیاس مع الفارق نفرما در تیم ملی با لیگ باشگاهی فرق داره در لیگ هرسال4 تا جام میدن جام باشگاه های آسیا وحذفی و برتر و خرمشهر، در ملی هر چهار سال یکی قهرمانی جهان که کشورهایی آسیا قهرمان جام جهانی فوتبال شدن شبیه معجزه است که ژاپن جدیدا برای نیم قرن آینده برنامه ریزی کرده جام قهرمانی جهان شدن انتظار بیجا از تیم ملی بود در آسیا هم بعد از 15 سال سوم آسیا شدیم که اگر آن اتفاق فردی بازیکنان نبود واگر بجای حمایت کردن بر علیه سرمربی فهیم و بازیکنان تیم ملی حاشیه سازی نمیکردن حتما قهرمان آسیا ميشدن شما کجایی دنیا سراغ دارید از گل بیشتر زدن در مسابقات رسمی سرمربی تخریب کنند که چرا به فلان تیم گل بیشتری زدی یا هواداران باشگاهی،یک عده افراد کوردل و حسود امثال برانکو و قلعه‌نویی و مایلی و درخشان وذوالفقار روزنامه‌نگاران قلم فروش وغیره برعلیه ایشان کردن ، آقای کیروش دو دوره متوالی تیم به جام جهانی بردن که برای اولین بار بود در روسیه بهترین نتیجه حضور ایران در جام جهانی گرفت با پرتقال قهرمان جهان با وجود ستاره های چون رونالدو مساوی کرد که داوری به نفع آنها نبود پرتقال هم برده بود مراکش بردن به اسپانیا قهرمان جهان دور قبل یک بر صفر باخت، آقای کیروش زمانی تیم ملی ایران در دست گرفت نسل طلایی بازیکنانی چون علی کریمی و دایی و مهدوی کیا عزیزی و عابدزاده و خاکپور و گل محمدی به پایان رسیده بود وباید نسل جدید وارد میشدن که به نحو احسن انجام داد بازیکن سالاری ازبین برد دغدغه بازی با تیم های عربی بحرین وقطر امارات متحده عربی و عربستان سعودی و کره جنوبی رفت و برگشت پیروز میدان شد درکنار این وضعیت چهار زمین تمرینی برای تیم ملی فوتبال ایران ایجاد کرده ساختمان پک کامل کرد که نقشه نمیتوانستن فدراسیون فوتبال تهیه کنه چه رسد ساخت ساختمان پزشکان که با کشور قطر در خاورمیانه نمونه است، کاربران گرامی با اخراج کیروش خیانت بزرگی کردن،پیشرفت فوتبال ایران گرفتن نذاشتن مثل والیبال پیشرفت کنه تا مردم ایران شاد و خوشحالی کنند،،،آرزوی موفقیت و سلامتی و شادی نصیب مردم ایران

    • Mehdi Alimoradi

      به نظر من همین الان باید با تفکرات این مربی خداحافظی کنیم و هنوز که دیر نشده مربی رو عوض کنیم یا از مربیان داخلی استفاده کنیم یا برانکو که الان تیمی نداره بیاریم تو این هشت سال ترکیب اصلی تیم خیلی عالی شده بود و به نظر با یک مربی داخلی مثله یحیی گل محمدی با تفکرات هست ساله کی‌روش تیمی هجومتر میتونیم داشته باشیم

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      همین باند لنگی کی روش و تیم ملی رو کوبیدن ک دلال برانگو رو بیارن. کی روش کسی بود ک توآسیا تیمها آرزو داشتن حتی گل بزنن ب ایران. حالا تیمهای درجع سه اسیا ایرانو شکست میدن. کی روش ب ژاپن باخت این باند مافیا کوبیدنش. حالا ب بحرین درجه سومی میبازیم میگن اشکال نداره تازه ازشم تمجیدمیکنن.‌وشرفی ک پیدانمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج