۹۱۹۴۲۰
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

جوکار: اگر هم نبریم، استقلال را اذیت می‌کنیم

تیم خاطره‌انگیز فوتبال ایران یعنی فجرسپاسی در قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی به استقلال خورد تا خاطرات قدیمی دیدارهای این دو تیم بیش از پیش زنده شود.

فرهیختگان: تیم خاطره‌انگیز فوتبال ایران یعنی فجرسپاسی در قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی به استقلال خورد تا خاطرات قدیمی دیدارهای این دو تیم بیش از پیش زنده شود. فجری‌ها چندین سال است که از سطح اول فوتبال ایران دور مانده و طی این سال‌ها حتی برای بقا در لیگ دسته اول می‌جنگیدند و به‌قول کاپیتان این تیم، مشکلات مالی و عدم حمایت مسئولان شیرازی باعث شده فجر به این حال و روز بیفتد. با این حال این تیم امسال دوباره جان‌گرفته و امروز هم می‌تواند تیم دردسرسازی مقابل استقلال برای صعود به مرحله بعدی جام‌حذفی باشد. گفت‌وگو را با حمید جوکار، کاپیتان فجرسپاسی درباره دیدار امروز در ادامه می‌خوانید.

یکی از گل‌های قشنگی که به استقلال در فصل دوازدهم زدی این روزها به بهانه برگزاری دیدار دو تیم در جام‌حذفی در فضای مجازی خیلی دیده شد.

ان‌شاءالله امروز هم این گل را با بازوبند کاپیتانی تکرار کنم. روبه‌روی استقلال زیاد بازی کردم و گل هم زده‌ام که بهترینش همان گلی بود که به آن اشاره کردید. حیف فقط در آن بازی ۴ بر ۲ شکست خوردیم تا زیبایی‌های این گل کمتر به چشم بیاید و در اذهان باقی بماند. در لیگ مقابل استقلال زیاد بازی کرده‌ایم اما در جام‌حذفی من با پیراهن فجر مقابل استقلال بازی نکرده‌ام.

یک تیم لیگ یکی مقابل تیم مطرح لیگ برتری چگونه بازی می‌کند؟

تیم ما تیم خوب و باانگیزه‌ای است. مشکلاتی از لحاظ مالی داریم و امیدواریم کم‌کم حل شود. تیم بالیاقتی داریم و امیدوارم بتوانیم یک بازی خوب مقابل استقلال انجام داده و این تیم را ببریم.

چه پیش‌بینی‌ای از نتیجه این دیدار داری؟

استقلال تیم خوبی دارد و دو بازی اخیرش را هم با پیروزی پشت‌سر گذاشته است و از لحاظ روحی و روانی نیز شرایط مطلوبی دارد، اما بچه‌های ما هم انگیزه خوبی برای این دیدار دارند و در این دیدار اگر نتیجه هم نگیریم حتما استقلال را اذیت خواهیم کرد. ولی ان‌شاءالله که ما می‌بریم.

در دو فصل اخیر هم تیم‌های زیرگروه لیگ موفق شدند تا فینال جام‌حذفی صعود کنند.

جام‌حذفی، جام شگفتی‌هاست و نمی‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. در این جام مشخص نیست کدام تیم صعود می‌کند چون این رقابت‌ها از استرس ویژه‌ای برخوردار بوده و تیم‌ها بازی خودشان را انجام نمی‌دهند. امیدوارم در بازی با استقلال پیروز میدان ما باشیم.

گلر پنالتی‌گیری هم دارید.

سعید جلالی در بازی با فولاد هم چند پنالتی گرفت و اتفاقا در دیدار استقلال و پدیده در مشهد هم دو فصل پیش پنالتی امید ابراهیمی را در دقایق پایانی بازی مهار کرد تا استقلال بازی را نبرد. سعید گلر خیلی خوبی است و ان‌شاءالله او هم به جایگاهش در فوتبال ایران برسد. اگر هم بازی به پنالتی رسید امیدوارم سعید مثل بازی با فولاد موفق عمل کند.

پرسپولیسی‌ها برای استقلال کری می‌خوانند و مدعی هستند استقلال در جام‌حذفی همیشه به تیم‌های لیگ یکی می‌خورد.

الان لیگ یک با لیگ برتر فرقی ندارد و فقط کیفیت زمین‌ها و نحوه دیده‌شدن تیم‌ها و مسابقات و حواشی آن با یکدیگر متفاوت است. امسال بازیکنان خوبی داریم و با اضافه شدن ایوب کلانتری نیز وضعیت تیم خیلی خوب شده و او کمک زیادی به ما می‌کند و امیدواریم با این تیم از پس استقلال بربیاییم.

چرا هیچ‌گاه دیگر فجرسپاسی به جایگاه اصلی برنگشت؟

بالاخره مشکلات مالی اثرگذار بوده. در شهر شیراز هم کسی ما را حمایت نمی‌کند و این در حالی است که مسئولان باید بیشتر حمایت کنند تا فجرسپاسی بتواند دوباره لیگ برتری بشود. با این امکانات واقعا نمی‌شود به مدارج بالاتر رسید. به‌قول شاغلام، نمی‌توان با چوب‌دستی به جنگ تانک برویم.

ولی الان جایگاه خوبی در جدول رده‌بندی لیگ دسته اول دارید.

از لحاظ فنی وضعیت‌مان خوب است و همان‌طور که گفتید در جدول لیگ یک جایگاه‌مان خوب است و تیم خیلی خوبی هم داریم. مقابل تیم‌های لیگ برتری چه در پیش‌فصل و در چه در همین جام‌حذفی مقابل فولاد نیز بازی خوبی انجام دادیم. ان‌شاءالله مقابل استقلال هم بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.

زمانی بازیکنان خوبی از فجرسپاسی از سطح اول فوتبال ایران به لیگ برتر و تیم‌های بزرگ می‌رسیدند، چرا الان این کارخانه بازیکن‌سازی در شیراز تعطیل شده است؟

وقتی که پول نباشد خواه‌ناخواه روی موضوعی که به آن اشاره کردید تاثیر می‌گذارد. مشکلات مالی روی روند بازیکن‌سازی موثر است و تاثیر آن را در سال‌های اخیر دیده‌اید که چطور از فجر بازیکنان کمتری به سطح اول فوتبال رسیدند. فجر سپاسی همیشه حمایت می‌شد و اسپانسرهای خوبی داشت اما چند سال است که این اتفاق نمی‌افتد و همین موضوع باعث شده نتوانیم بازیکنان طراز اولی را به خدمت گرفته یا استعدادهای شیرازی را به سطح اول برسانیم. ان‌شاءالله امسال مسئولان هم کمک کنند تا این تیم بتواند دوباره به لیگ برتر صعود کرده و تیم اول شهر بشود. فجر تیم بسیار خوبی است و هواداران خوبی هم دارد اما در این سال‌ها برخی ناملایمات و مشکلات مالی باعث شده آن‌طور که باید دیده نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چهار فينال اسيا

      ٤ تا ميزه اس اس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بپا چهارتا نخوره کاکو

      • بدون نام

        قرارنشد جلوجلوبه یه مشت کیسه کش وابدی آقای جوکار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج