۹۱۹۴۳۳
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

جو فوتبال ایران همچنان دوقطبی است

ماجرای کارلوس کی‌روش و تیم ملی انگار تمامی ندارد.

ایران ورزشی: ماجرای کارلوس کی‌روش و تیم ملی انگار تمامی ندارد. حدود یک‌سال است که سرمربی پرتغالی بار سفر از ایران را بسته و به کلمبیا سفر کرده، اما هنوز سایه خودش و هودارانش از روی تیم ملی رخت برنبسته. سه‌شنبه‌شب ایران برای اولین‌بار پس از رفتن کی‌روش در یک بازی رسمی باخت و همین کافی بود تا دوقطبی «کی‌روش- غیرکی‌روش» دوباره در فضای مجازی زنده شود.

اگر سال گذشته این موقع‌ها دوگانه او و برانکو روی بورس بود، حالا دوگانه‌اش با ویلموتس نقل محافل است. طرفداران کی‌روش هنوز نمی‌خواهند قبول کنند دوران کارلوس، خوب یا بد در فوتبال ایران به پایان رسیده و حالا زمانه دیگری است. مجموعه فدراسیون برای انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش که ۸ سال در فوتبال ایران یکه‌تازی کرد، شخصی را انتخاب کرد که از همان ابتدا و در مصاحبه‌هایش نشان می‌داد فلسفه‌ای متفاوت با کی‌روش را دنبال می‌کند.

این فلسفه متفاوت اما در بین طرفداران تیم ملی شکاف ایجاد کرده و برخی معتقد هستند روی آوردن به فوتبال هجومی، میراث مربی محبوب‌شان را از بین خواهد برد. در این بین چیزی که قربانی می‌شود تیم ملی فوتبال ایران است. در دوره قبلی کی‌روش و برانکو علناً وارد جنگ لفظی با یکدیگر شدند و همین ماجرا را وخیم‌تر کرد ولی این‌بار نه ویلموتس هیزمی در این آتش می‌ریزد و نه کی‌روش کاری به احوال فوتبال ایران دارد، اما انگار هنوز سایه سی‌کیو روی تیم ملی است.

جالب اینکه اولین باخت تیم ملی در دوران پساکی‌روش منطبق شد با دومین باخت سرمربی پرتغالی در کلمبیا و همین فضای هواداری تیم ملی را ملتهب‌تر کرد. سوت پایان بازی ایران-بحرین که خورد همان‌هایی که تا سال گذشته منتقدان سرمربی تیم ملی را خائن می‌نامیدند، شروع کردند به طعنه زدن و گفتن اینکه واقعیت فوتبال ایران همین است و عاقبت فوتبال غیردفاعی چیزی جز این نخواهد بود.

بعد هم منتقدان کی‌روش وارد عرصه شدند و با مسجل شدن باخت ۳ بر‌ صفر کلمبیا به الجزایر، جواب‌های تندی به آنها دادند. در این بین چیزی که دیده نشد ضعف‌ها و قو‌ت‌های واقعی تیم ملی در بحرین بود. این ماجرا یک‌بار دیگر در سال آخر حضور کی‌روش در فوتبال ایران هم دیده شده بود؛ هر منتقدی با برچسب ضدتیم ملی نشان داده می‌شد و در آخر بازنده آن جو دوقطبی کسی نبود جز فوتبال ایران.

تیم ملی ۸ سال قبل و در بدو ورود کی‌روش به فوتبال ایران برای اولین‌بار در تاریخ فوتبالش به لبنان باخت.

آن مسابقه هم در راه رسیدن به جام‌جهانی برگزار می‌شد و نتیجه دلسردکنند‌ه‌ای به حساب می‌آمد اما اتحاد و یکدلی پس از آن باعث شد تیم ملی صعود دلچسبی به جام‌جهانی برزیل را تجربه کند. به‌نظر می‌رسد حالا هم وقت تکرار همان روزها است؛ یکدلی، اتحاد و حمایت از تیم ملی و سرمربی تازه‌اش.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طرفدارهای کی روش قبول کردن که کی روش دیگه رفته، اما خود برترین ها بعد از برد ایران تو بازی با کامبوج صدتا پیام از آدمهای فوتبالی و غیر فوتبالی منتشر کردید که «به اندازه ی هشت سال مربی گری کی روش گل زدیم» « نشاط به تیم برگشته»
      اگر دوره ی کی روش تموم شده برای همه باید تموم بشه و هیچکس حق مقایسه نداره

    • بدون نام

      تیم ملی من استقلال است تیم ملی توش وریا اسماعیلی باشد بدرد ما استقلالی ها نمی خورد

    • بدون نام

      اگر باخت ایران به بحرین در زمان کی روش بود الان. تمام رسانه های داخلی،مجریان تلوزیون مثل میثاقی ، خیابانی وو کارشناسان مدعی مثل درخشان، دکتر ذولی، مایلی کهن،وووووو با تمام قدرت و امکاناتی که داشتند بهش حمله میکردند اما الان معلوم نیست تو کدام سراخ موش خودشان مخفی شدند ،کی روش فوتبال ایران را خوب شناخته بود و می دانست که ایرانی ها در یک زمان نمی توانند هم فوتبال تهاجمی داشته باشند و هم اینکه گلی نخورند و از همه مهمتر زیر ساخت فوتبالی از نظر سخت افزار و نرم افزار نداشته ودر اینده هم نخواهیم داشت چون فوتبال برای مسئولان زیاد مهن نیست ودیگر اینکه اکثر فوتبالیست های ما بصورت حرفه ای از کوچکی فوتبال را فرا نمی گیرند.قدرت بدنی بازیکنان ما در ان واحد در بازی های دوم و سوم کاهش پیدا میکند وخالی می شود علتش بدغذائی، شب نشینی ووووووو می باشد.نمونه اش بازی با بحرین همه بی حال بودند.وازهمه مهمتر بازیکنان ما زیاد با داور حرف می زنند،بحث میکنند،درگیر می شوند که باید در این بخش خیلی خیلی کارش شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقفا گل گفتی لعنت به خبرناهار ها و مربیهای عقده ای مثل فریادشیران

    • بدون نام

      روزی که کیروش رفت گفتم همینجا هم نظر دادم گفت خداحافظ ایران خداحافظ جام جهانی خداحافظ برنامه ریزی خداحافظ بهترین تیم آسیا و اولی و خداحافظ گل خورده ایران در مقدماتی جام جهانی صفر نظرش رو هم ولی چاپ نکردین چون شما ها خبری ها مطبوعات سایت ها اخبار ها همتون به نفع وزیر و خط گرفته و جانب داری از باند وزیر بر علیه کیروش تیتری که به نفع کیروش باشد نزدید و خداوند جواب رو داد

    • mehdi

      دوتا بازی مونده تمام بشه با کیروش رفتیم جام جهانی. حالا حالاها مونده بفهمیم کی رو از دست دادیم.

    • بدون نام

      کیروش دوره اش تمام شده. سه هیچ از الجزایر باخت جام ملتها اروپا آمریکا و آسیا هم باخت. اصلا قابل دفاع نیست این مربی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لنگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج