جاباما
۹۱۹۶۷۹
۲۴ نظر
۵۰۰۱
۲۴ نظر
۵۰۰۱
پ

اقبالی:

بسیاری از بازیکنان شایسته بازی در تیم ملی نیستند

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید که تیم ملی برابر بحرین از نظر شعور تاکتیکی و روانشناسی نمره صفر گرفته است و بازیکنان روحیه مبارزه‌جویی نداشتند.

خبرگزاری تسنیم: مسعود اقبالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره شکست یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین اظهار داشت: نمره ایران در این بازی هم از نظر شعور تاکتیکی و هم روانشناسی فوتبال صفر بود. در ۹۰ دقیقه بدون برنامه و سیستم مشخص در دفاع و حمله کار کردیم و خوب نبودیم.

تیم ما حتی یک شوت به سمت دروازه حریف نزد. دلیل این اتفاق آرایش تیمی و تفکرات مربی تیم ملی بود که براساس یک بازی تهاجمی است و در خط حمله از چند بازیکن که دارای یک ویژگی خاص بودند استفاده کرد. انصاری‌فرد، طارمی و آزمون فقط در نوک حمله می‌توانند کارساز باشند، اما در خطوط دیگر استفاده شدند و خطوط حرکاتشان مشخص نبود.

وی افزود: کاپیتان و رهبری هم در میانه زمین نداشتیم و امید ابراهیمی نیز عملاً کاری در میانه میدان نکرد و در نهایت هم تعویض شد. در شرایطی که می‌دانستند تیم ایران چهار بازی در بحرین شکست خورده و این اتفاق به معضلی از لحاظ روانی تبدیل شده بود، اما کسی نبود این مشکل را برطرف کند.

«چه کسی باید به لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان کار می‌کرد؟» کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به طرح این سوال گفت: اگر مربی تیم ملی یک ایرانی بود که با عواطف و احساسات ما آشنایی داشت، می‌توانست این مشکل را برطرف کند، اما وقتی یک مربی خارجی داریم که نمی‌تواند این هیجانات را منتقل کند و از طریق مترجم این کار را می‌کند، نمی‌تواند بازگو کننده این احساسات باشد.

اقبالی تصریح کرد: در ابتدای بازی متأسفانه هواداران بحرینی به سرود ملی ما توهین کردند که این امر تأثیر منفی روی بازیکنان گذاشت. شرایط آب و هوایی هم می‌تواند تأثیرگذار باشد، اما به طور کل بچه‌ها بدون تعهد و بدون انگیزه بازی کردند و مثل اینکه دو ساعت قبل از این دیدار، فوتبال بازی کرده بودند و روحیه مبارزه‌جویی را در بازیکنان ندیدم. برای همین هم در طول ۹۰ دقیقه نه تنها حمله موثری نداشتیم بلکه در خط دفاع هم مشکل داشتیم.

«در بحث روانشناسی کاپیتان تیم ملی ایران که باید آرام کننده بازی باشد، خودش با پرخاشگری تمرکز را از تیم می‌گیرد و باعث شد بلافاصله گل بخوریم». وی با بیان این جمله یادآور شد: این مسئله بسیار مهم است که کاپیتان در مواقع حساس به تیم آرامش بدهد، اما ما این کار را در احسان حاج‌صفی ندیدیم و هر چه به آخر بازی نزدیک شدیم تنش‌ها بیشتر شد. فقط در چند دقیقه آخر بازی که بحرین کمی عقب‌نشینی کرد توانستیم چند توپ روی دروازه این تیم ارسال کنیم.

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که دلیل اعتراض‌های بیش از حد بازیکنان ما به داور چیست، گفت: وقتی یک رفتار ذهنی نهادینه شد، ناخودآگاه تکرار می‌شود. پرخاشگری هم همین است، یعنی با تکرار تبدیل به عادت می‌شود.

اگر یاد بگیرید که از دوران کودکی رفتار کلامی‌تان ناسزا گفتن باشد،‌ مسلماً در دوران بزرگسالی هم همین کار را انجام ‌می‌دهید. متأسفانه فرهنگ پرخاشگری در فوتبال ما نهادینه شده است. وقتی به مسابقات باشگاهی نگاه می‌کنید همین مسئله است و در تیم ملی هم تکرار می‌شود.

این اتفاق درست نمی‌شود، مگر اینکه تجدید نظر کلی در زیرساخت‌های تیم ملی شود. بسیاری از بازیکنان دیگر شایسته بازی در تیم ملی نیستند و انگیزه‌ای ندارند. هر کدام صاحب چند میلیارد تومان پول در حساب‌شان هستند و دیگر برای‌شان هیچ چیز مهم نیست، فقط می‌خواهند در ترکیب ۱۱ نفره تیم ملی باشند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دو کلمه از مادر عروس!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حاج صفی و انصاری فر چه کاره بودن تو زمین؟؟؟

    • بدون نام

      دمت گرم خدایی فقط تو حقیقت رو گفتی تو این دوسه روز بعد باخت به بحرین واقعا فقط بخاطرتو دید موندن میان تیم ملی اگه مربی مربی باشه قبل اینکه خودشو اخراج کنن باید این میلیاردر های تازه به دوران رسیده رو ازتیم دورکنه

    • محمدی

      واقعا که انصاری فرد چیه

      پاسخ ها

      • رضا

        پ علی پوور ببره

      • بدون نام

        علاوه بران شجاعی،طارمی،دژاگه هم دیگه در حد واندازه تیمهای باشگاهی خود نیستند چه رسد به تیم ملی،

      • بدون نام

        ابراهیمی و حاج صفی بدرد تیم در جام جهانی تمیخوزند آخه بازیکن 35 ساله ميتونه در سطح بالای مسابقات جام جهانی بازی کنه

      • بدون نام

        تاسف به اینا

    • بدون نام

      قبلا هنه چی تقصیر کیروش بود اما الان از کودکی نهادینه شده تو ذهن فوتبالیها

    • بدون نام

      حالا همه میان انتقاد میکنن هفته قبل جشن بود بخاطر بردن کامبوج

    • بدون نام

      علت پرخاشگری اینه که از کوچکی بهمون یاد دادن فحش بدیم چه به مخالفمون از لحاظ عقیده و مذهب چه به کشورهای دیگه. از تو مسجد بگیر تا جاهای دیگه. خب به نظرت این جوون میخاد چکاره بشه. اینقدر عرب رو تو چشم ما زشت کردند که پر از کینه شدیم در حالی که ایرانیهایی که تو خلیج میرن یا به حج میرن میگن اینجوریها هم نیست که میگن زمین تا آسمون فرقه.
      خب میخوای این کودک وقتی جوون شد چی بشه.
      از ماست که بر ماست

    • بدون نام

      تمام حرفاش درسته

    • ناشناس

      این آخری راخوب گفتی

    • کامران

      ولی کنعانی زادگان که هست!؟
      خخخخخه

    • بدون نام

      کاملا درسته
      اینا مفت هم گرونن

    • بدون نام

      چرادروغ میگی که تیم ماحتی یک شوت به سمت دروازه بحرین نزددرحالیکه نیمه اول شوت سهمگین آزمون ودرنیمه دوم شوت ازراه دورطارمی به شدت دروازه بحرین روتهدیدکردند

    • بدون نام

      پرخاشگری هدیه کیروش بودبه شاگردانش

    • سی آر 7

      درسته کاملا . یه عده پولدارن و بی انگیره . یه عده رو هم الکی باد کردن و جوگیرشون کردن . الان معلوم شد که همشون پهلوان پنبه بودن . باید توی لیگ های پایین تر دنبال نابغه بگردن که خدارو شکر زیاد داریم . نوابغی که توقعی ندارند جز توجه . تا کی باید تاوان چهارتا بچه پولدار بی هنر و بی استعداد رو بدیم . بهترین دروازه بان لیگ همراه تیم بود ولی بازم بیرانوند با اون اشتباهاتش رو میزارن توی دروازه . معلومه که ویلموتس کاره ای نیست و ارنج رو کسی دیگه میچینه . کنعانی زادگان حتی اگر توی در پیت ترین کشور هم بازی میکرد ، بعد از بازی مقابل ژاپن و اون افتضاحی که بالا آورد و تیم رو نابود کرد ، قطعا از فوتبال کنار گذاشته میشد و به شغل دیگری گماشته میشد ولی هنوز توی تیم ملی هستش و باشگاهی هم هست که پول کلانی بابت این بازیکن بی هنر پرداخت کرده . تاسف

    • بدون نام

      شکم سیرشدن دیگه

    • تاج

      اگر بنده سرمربی تیم ملی باشم چند نفر از بازیکنان زیر را حتی بعنوان توپ جمع کن دعوت نمیکنم 1-کریم انصاریفر 2-حاج صفی 3- کنعانی زادگان 4- سردار آزمون 5- امیر عابدزاده

    • بابک

      یعنی انقد ک همه نفرات درحد درجه سه بحرینی هام نباشند بازی باعراق فکرکنم اخرین بازی مربی تیم ملی باشه چون عراق تیم فوق العاده کلاسیکیه و بچه های ما همه اسهالی اگه گل زدیم ک زدیم نزدیم از اخرین تیم اسیا هم میبازیم ربطی ام خدا وپیر و مدیریت ومربی ومنو تو نداره ایرانی جماعت سیستممون اینجوریه

    • بدون نام

      مسعود شجاعی حاج صفی محبی انصاری فرد امید ابراهیمی اینها واقعا نباید تیم ملی باشن .واقعا ابراهیمی و حاج صفی تو بازی چکار کردن نه یه شوت زدن نه یه پاس خوب دادن بجاش نورالهی انرژیک و علی کریمی چرا نباید بازی کنن ؟؟؟؟

    • مجتبی

      کنعانی زادگان و شجاعی و دژاگه و ابراهیمی ورضائیان ومیلادمحمدی و انصاریفرد باید ازتیم ملی کنارگذاشته شوند وخلیل زاده اسماعیلی فر رضااسدی و علیپور -عالیشاه-حدادی فر -کیانی-ترابی و کامیابی نیا و میثم تیموری دعوت شوند

    • بدون نام

      نمیدانم ملت ایران این حرفی که میزنم کارشناسی؟رواشناسی؟تاکتیک ؟روحی ؟هرچی مربیان ما با اینگونه تیمها مثل عربستان بحرین یا حتی بقیه عربها فقط یک کار یک را که همه نقشها و ترفندها و توهینها را خنثی کند ؟باید در هر شرایطی بر عکس بازی انها بازی کرد (زمینی بازی کردن ما هوایی و برعکس تند بازی کردن ما کند و برعکس یعنی انها حتی توهین هم کردن برایشان بخندیم تا اعصاب کار رندگیشان مختل این تا راه ما با عربها در غیر این صورت بازنده ایم ولا غیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج