۹۲۰۱۰۰
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

قطر: اختلاف ایران و کشورهای عربی قابل حل است

"لولوه الخاطر" سخنگوی وزارت خارجه قطر با تاکید بر ضرورت حل اختلافات میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی منطقه خلیج فارس گفت که این اختلافات ریشه طایفه ای و فرقه ای ندارد .

ایرنا: "لولوه الخاطر" سخنگوی وزارت خارجه قطر با تاکید بر ضرورت حل اختلافات میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی منطقه خلیج فارس گفت که این اختلافات ریشه طایفه ای و فرقه ای ندارد .

به نقل از شماره روز شنبه روزنامه «الخلیج الجدید»، الخاطر در نشستی با عنوان «خاورمیانه: همچنان به دنبال راه حل هستیم» در پاسخ به سوالی درباره ماهیت اختلاف میان ایران و برخی از کشورهای عربی گفت: ماهیت این اختلافات همانطور که برخی معتقدند، طائفه ای و فرقه ای نیست بلکه این اختلافات بر سر میزان نفوذ داشتن در منطقه و قدرت یابی بین دو قطب متفاوت در آن است.

قطر: اختلاف ایران و کشورهای عربی قابل حل است

وی در ادامه بر ضرورت حل تنش ها و اختلافات در منطقه از طریق گفت وگوی سازنده و کانال های دیپلماسی تاکید کرد.

الخاطر با اشاره تلویحی به لزوم خروج نیروهای خارجی از منطقه ، ادامه داد: برای حل مشکلات در خاورمیانه به یک اراده داخلی و مستقل برآمده از کشورهای همین منطقه نیاز است که منافع جمعی آنها را تامین کند و جدای از حساب و معادلات بازیگران بین المللی باشد.

وی تصریح کرد: وقتی محاسبات دیگر (خارجی) را از این معادله حذف کنیم، قدرت ارزیابی مشکلات و عزم جدی برای موفقیت آمیز بودن آن چند برابر خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: همه به دنبال یافتن راه حل برای مشکلات منطقه هستند. سازمان های بین المللی، نهادهای غیردولتی، بازیگران تاثیرگذار در منطقه و جهان همه به دنبال این راه حل هستند اما در انزوا و بدون همکاری و مشارکت یکدیگر.

طی سال های اخیر خاورمیانه کانون درگیری ها و اختلافات فراوانی بوده است که با دخالت های خارجی از جمله کشورهای غربی به ویژه آمریکا این درگیری ها شدت یافته است.

تنش میان آمریکا و ایران در منطقه خلیج فارس، جنگ یمن که عربستان از سال ۱۳۹۴ آن را به راه انداخته، اختلاف میان قطر و چهار کشور عربی و حمله ترکیه به سوریه تنها شماری از این اختلافات و درگیری ها است که با دخالت های خارجی روز به روز شدیدتر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحیم. شکری

      آفرین بر وزیرامورخارجه قطر بالاخره یک کشورمستقل عربی پیداشدکه حرف حقیقت رابه صراحت زد و شیوخ عرب باید بدانند پول خود وجان خودرافدای غربیها وآمریکائیها نکنند بلکه اتحادیه خلیج فارس و شیوخ عربی که دست از لجبازی بردارند و منابع منطقه راتبدیل به ااشغالهای اروپائ وآمریکایی وشرقی نکنید و منابع کشورخودرا با راه مسالمت آمیز بین کشورها به میزان معین وتوافق ثروت منطقه راخرج خودمنطقه کنید و بهترین روابط حسنه رابین هم داشته باشیم .امیدوارم بحرین امارات .کویت وعربستان وایران یک مشت درمقابل غرب وشرق وآمریکا قدرت اول منطقه باشند اگرباهم باشند تجارت بزرگ بینالمللی دراین منطقه چشم کشورهای فوق راکورخواهد کرد کاردشمن تفرقه بینداز وحکومت کن است پس بااحترام به وزیرمحترم قطر ایران دست پیشتازان این طرح را مشتاقانه بادست خودپیوندمیزند.

    • بدون نام

      کی شمارو ادم حساب میکنه

    • بدون نام

      لولو ؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بی نام؛

        بابا دست وردار از لودگی

    • بدون نام

      متاسفانه بعضی از افراد با نفوذ هم در کشور اجازه ندادند ایران، با عربستان و کشورهای اسلامی و مسلمان،رابطه دوستی برقرار کند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته یه عده هم هستن در عربستان هتل ساختن و اجاره کردن.منفعتشون تو رابطه با عربستان و حج عمره است.

    • عبدالرحمن

      اگه ریشه ای و طایفه ای هم نبود ما اینکارو کردیم الآن شده ریشه ای و طایفه ای و قومی و مذهبی!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج