جاباما
۹۲۰۳۵۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

خزانه‌دار شورای شهر تهران عنوان کرد:

افزایش ۶۵۲درصدیِ بازپرداخت بدهی‌های شهرداری

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: ردیف‌های بازپرداخت بدهی‌های شهرداری تهران ۶۵۲ درصد و اصل سود تسهیلات دریافتی ۲۰۶ درصد نسبت به پیش بینی بودجه افزایش داشته است.

خبرگزاری ایسنا: خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: ردیف‌های بازپرداخت بدهی‌های شهرداری تهران ۶۵۲ درصد و اصل سود تسهیلات دریافتی ۲۰۶ درصد نسبت به پیش بینی بودجه افزایش داشته است.

حسن رسولی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران و در جریان ارائه گزارش درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در دو ماه مرداد، شهریور و مجموع شش ماه نخست سال جاری گفت: شهرداری تهران در بخش عملکرد حساب درآمد و هزینه مرداد و شهریور ماه براساس بودجه مصوب شورا موظف بوده در برش عملکردی دو ماه خود نسبت به تامین منابع تا سقف ۳۱۳۸ میلیارد تومان اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم و میان منابع و مصارف تعادل برقرار کند که در این دو ماه توانسته مبلغ ۱۹۶۱ میلیارد تومان معادل ۶۲ درصد درآمد با ۳۸ درصد عدم تحقق، تحصیل کند.

افزایش ۶۵۲درصدیِ بازپرداخت بدهی‌های شهرداری

وی افزود: از کل درآمدهای دو ماه، 1836 میلیارد تومان معادل 94 درصد نقد و 6 درصد یک میلیارد و 249 ریال آن غیر نقد است.

رسولی ادامه داد: از کل درآمدهای نقدی وصولی دو ماه 44 درصد آن یعنی 804 میلیارد تومان پایدار و 56 درصد آن یعنی 1032 میلیارد تومان ناپایدار است. شهرداری تهران در بخش عملکرد هزینه‌ای دو ماه تا سقف 2888 میلیارد تومان اجازه هزینه کرد داشته و با اعلام مبلغ 2140 میلیارد تومان هزینه ثبت شده در این دو ماه معادل 74 درصد مصارف خود را منظور و ثبت کرده که از این مبلغ 94 درصد به صورت پرداخت نقدی و 6 درصد هزینه غیر نقدی است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: شهرداری تهران براساس بودجه مصوب موظف بوده در برش عملکردی شش ماه خود نسبت به تامین منابع تا سقف 9414 میلیارد تومان اقدام کند. شهرداری طی این دوره توانسته مبلغ 7690 میلیارد تومان معادل 82 درصد درآمد را تحصیل کند. بنابراین طی شش ماه مذکور تصریح عملکرد 1723 میلیارد تومان معادل 18 درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می‌شود.

وی افزود: از کل درآمد شش ماه مبلغ 6129 میلیارد تومان معادل 80 درصد نقد و 20 درصد آن یعنی 1560 میلیارد تومان غیر نقد بوده است. از کل درآمد نقدی وصولی 35 درصد آن درآمد پایدار و 65 درصد آن درآمد ناپایدار است.

وی ادامه داد: در این دوره شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف 8662 میلیارد تومان هزینه کند که طی دوره مذکور مبلغ 6485 میلیارد تومان یعنی 75 درصد هزینه در دفاتر ثبت شده که از این مبلغ 98 درصد به صورت پرداخت‌های نقدی و 2 درصد هزینه غیر نقدی است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: براساس این گزارش حقوق پرسنل رسمی و قراردادی 89 درصد عملکرد نسبت به اعتبارات مصوب شش ماه داشته است همچنین در سر فصل حقوق سازمان‌ها و شرکت‌ها و ادارات مستقل این عملکرد 101 درصد در سر فصل بازپرداخت اصل و سود تسهیلات، سود اوراق مشارکت عملکرد 206 درصد و در سرفصل تسویه بدهی‌ها عملکرد 652 درصد محقق شده است.

خزانه دار شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مقایسه شش دوازدهم سال 1398 و سال 1397 در بخش هزینه‌ها گفت: سقف هزینه در شش ماه سال گذشته 17 درصد و دارایی از محل منابع جاری 75 درصد است. میزان درآمد شهرداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان 10 درصد یعنی از 72 درصد به 82 درصد افزایش یافته است؛ البته کسری درآمدی 18 درصدی علامت نگران کننده‌ای است مضافا که رقم بودجه 18 هزار و 828 میلیارد تومانی کامل انقباضی است. حتی در صورت تحقق کامل از حیث قدرت خرید یک سوم بودجه سال 95 قدرت خرید وجود دارد.

رسولی با بیان این که 20 درصد درآمد از جنس غیر نقد و 80 درصد آن نقدی است افزود: این موضوع علامت اهتمام شهرداری به اصلاح نظام کسب درآمد و دور شدن از فروش انواع دارایی‌ها است. در عین حال گواه آن است که عملا بودجه غیر نقد که یک سوم کل است فقط 20 درصد آن تحقق یافته است.

وی خطاب به شهردار تهران گفت: آیا بنا است این قفل همچنان مانند سال گذشته بسته بماند؟ نمی خواهید با اعمال مدیریت موثرتر این مشکل را برطرف کنید. وظیفه من هشدار دادن است که متعاقبا انجام دادم و سال گذشته این رقم 10 درصد بوده و امسال به 2 درصد تنزل پیدا کرده است. هزینه جاری حقوق سازمان ها شرکت‌ها و ادارات مستقل نسبت به بودجه مصوب 101 درصد است و این شاخص نشان دهنده دو نکته است اول آن که ارقام مندرج در سند بودجه سالیانه واقع بینانه نبوده و دوم صرفه جویی لازم صورت نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که ردیف‌های بازپرداخت بدهی ها 652 درصد و اصل سود تهسیلات دریافتی 206 درصد نسبت به پیش بینی بودجه، افزایش نشان می‌دهد افزود: این رشد حاکی از آن است که مدیریت شهری علیرغم برخوداری از تنگناهای شدید مالی نسبت به احقاق حقوق طلبکاران دغدغه جدی دارند البته ارقام مصوب این دو ردیف در بودجه 98 ناچیز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا بداد مردم تهران برسه . قرار حمله کنند به جیب مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج