۹۲۰۷۳۶
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

مورالس، پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری بولیوی

کمیته انتخابات بولیوی اعلام کرد، با شمارش ۸۹.۳۴ درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد که اوو مورالس رئیس جمهوری کنونی حدود ۴۵.۲۸ درصد و کارلوس مسا رقیب اصلی وی ۳۸.۱۶ درصد آراء را بدست آورده اند و احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم زیاد است.

خبرگزاری ایرنا: کمیته انتخابات بولیوی اعلام کرد، با شمارش ۸۹.۳۴ درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد که اوو مورالس رئیس جمهوری کنونی حدود ۴۵.۲۸ درصد و کارلوس مسا رقیب اصلی وی ۳۸.۱۶ درصد آراء را بدست آورده اند و احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم زیاد است.

به گزارش شبکه تله سور، با توجه به اینکه نتایج نهایی هنوز اعلام نشده و اوو مورالس نتوانسته تاکنون آراء لازم را برای پیروزی قاطعانه در دور اول بدست بیاورد، احتمالا این انتخابات به دور دوم در ماه دسامبر کشیده می شود.

به دنبال اعلام جدیدترین نتیجه این انتخابات، اوو مورالس طی سخنرانی اعلام پیروزی کرد و گفت: بار دیگر ما اکثریت را در مجمع نمایندگان بدست اوردیم.

به جز انتخابات ریاست جمهوری چند انتخابات همزمان روز گذشته در بولیوی برگزار شد. در این میان کارلوس مسا اعلام کرد که در دور دوم انتخابات با مورالس رقابت خواهد کرد.

اوو مورالس ۶۰ ساله برای حدود ۱۳ سال به عنوان رئیس جمهوری بولیوی قعالیت داشته و طی این دوران اقدامات خوبی در عرصه اقتصادی و اجتماعی بولیوی از جمله ثبات اقتصادی، کاهش فقر، حرکت به سوی صنعتی شدن و فاصله طبقاتی انجام داده که منجر به افزایش محبوبیت وی طی سالهای گذشته شده بود.

مورالس از سال ۲۰۰۶ میلادی که به قدرت رسید، بولیوی را در مسیر رشد اقتصادی قرار داد و این کشور سریع ترین رشد اقتصادی را تاکنون در آمریکای لاتین تجربه کرده است. دولت مورالس از همان ابتدا برنامه های گسترده ای را برای بهبود شرایط زندگی مردم طبقه متوسط و فقرا اجرایی کرده که با استقبال سازمان ملل متحد و صندوق بین المللی پول همراه بوده است.

مورالس در حالی بار دیگر نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی اعلام کرده که این اقدام وی بحث هایی نیز به دنبال داشته است. در همه پرسی سال ۲۰۱۷ حدود ۵۱ درصد از مردم بولیوی مخالف نامزدی دوباره مورالس بودند اما دادگاه قانون اساسی این کشور اعلام کرد که مورالس می تواند بار دیگر نامزد انتخابات شود؛ حکمی که دیوان عالی انتخاباتی بولیوی نیز از آن حمایت کرد.

مورالس پیشتر بارها از سیاست های واشنگتن در منطقه آمریکای لاتین به شدت انتقاد کرده و معتقد است دولت آمریکا بدنبال تضعیف دولت های چپ گرا در آمریکای لاتین و انقلابی و در نهایت سرنگونی آنها است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مم

      بیش از شانزده سال رییس جمهور بوده و با شعارع مبارزه
      با فقر و نظام سرمایه داری به کارزار امد
      اما نه تنها برای مروم کاری نکرد یلکه بیش از یک سوم
      از زمینهای کشور بولیوی را به سرمایه داران امریکایی
      فروخت به تور مثال صاحب قدیم تولیدی (اسپریت)
      که قبلا تولید کننده لوازم ورزشی بود کارخانه را فروخت
      و تقریبا یک سون شاید هم بیشتر از زمین مردم را خرید
      به احتمال زیاد این اقای مولارز عضو انجمن (برادری و برابری) است.

    • بدون نام

      مردانقلابی درست کار

    • بدون نام

      از مدت زمان ریاست جمهوری و نامزدی دوبارشون مشخصه چه شخص دموکراتیک و مردمی هستن این بزرگوار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج