۹۲۱۵۲۶
۵۲۴۸
۵۲۴۸
پ

عایق ساختمانی چیست؟ انواع عایق را بشناسید

مصرف بالای انرژی در ساختمان‌ها، نه تنها منجر به از دست رفتن منابع طبیعی کشور می‌شود بلکه هزینه‌ای مستمر و اضافه را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین روش‌ها برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان، عایق‌بندی است. عایق‌های ساختمانی به صورت عمده به سه دسته عایق حرارتی، عایق رطوبتی و عایق صوتی تقسیم می‌شوند که می‌توان به صورت مجزا یا همزمان در سازه‌های مختلف، مورد استفاده قرار بگیرند.

برترین‌ها: مصرف بالای انرژی در ساختمان‌ها، نه تنها منجر به از دست رفتن منابع طبیعی کشور می‌شود بلکه هزینه‌ای مستمر و اضافه را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین روش‌ها برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان، عایق‌بندی است.

عایق‌های ساختمانی به صورت عمده به سه دسته عایق حرارتی، عایق رطوبتی و عایق صوتی تقسیم می‌شوند که می‌توان به صورت مجزا یا همزمان در سازه‌های مختلف، مورد استفاده قرار بگیرند.

این‌گونه عایق‌ها در گذشته با روش‌های کهنه و زمان‌بر نصب می‌شدند، اما امروزه می‌توان با استفاده از فناوری‌های مدرن و نانو، بدون تخریب ساختمان‌های قدیمی، بر روی سازه‌ها نصب شوند.

عایق صوتی

عایق صوتی، یک روش کارآمد برای کاهش نفوذ و خروج صدا در ساختمان‌های مسکونی، کارگاه‌ها، استودیوها، سالن‌های کنفرانس و سینما به‌حساب می‌آید. پانل‌های به‌کاربرده شده در این نوع عایق ممکن است از انواع عایق‌های کامپوزیتی، پانل‌های گچی، پانل‌های آکوستیک و عایق‌های صوتی ویسکوالاستیک تشکیل شده باشند.

عایق ساختمانی چیست؟ انواع عایق را بشناسید

عایق‌های کامپوزیتی اغلب همان عایق‌های فایبرگلاسی و پشم سنگ هستند که به عنوان عایق‌های صوتی نیز استفاده می‌شوند. پانل‌های گچی معمولاً بر روی دیوار و سقف نصب می‌شوند و آکوستیک جداره‌ها را بهبود می‌بخشند.

پانل‌های آکوستیک نیز با جذب انواع صدا و کاهش انعکاس، میزان آلودگی صوتی را تا ۵۵ درصد کاهش می‌دهند. یکی دیگر از روش‌های مرسوم نیز استفاده از عایق‌های صوتی ویسکوالاستیک است که به صورت لایه‌ای از این ماده، در بین پانل‌های مختلف چوبی، گچی و سیمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق ساختمانی چیست؟ انواع عایق را بشناسید

عایق‌های صوتی به‌کاربده‌شده توسط شرکت تهران نانو، از ضخامت بسیار پایین ۱/۵ تا ۲ سانتی‌متری برخوردار هستند که به هیچ‌وجه منجر به کاهش فضای خانه یا محیط مورد نظر نمی‌شوند. این عایق‌ها که قیمتی بسیار مناسب دارند می‌توانند ورود صدا‌های مزاحم و خروج صدا را تا ۸۰٪ کاهش دهند. درصد اعلام شده توسط این شرکت و عایق استفاده شده، مورد تأیید آزمایشگاه دانشگاه تهران است.

در نظر داشته باشید که این عایق‌ها به هیچ مکان خاصی محدود نمی‌شوند و عایق‌های تهران نانو را می‌توانید در کارگاه‌ها، استودیوها، انواع مختلف دیوار در آپارتمان‌ها و حتی خودرو نیز استفاده کنید.

 

عایق رطوبتی

عایق‌های رطوبتی یکی از مهم‌ترین اجزای ساختمان است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت یا از محصولاتی بی‌کیفیت در این زمینه استفاده کرد.

عایق ساختمانی چیست؟ انواع عایق را بشناسید

کوچک‌ترین اشتباه در زمینه انتخاب و نصب عایق رطوبتی ساختمان منجر به نفوذ و نشت رطوبت و باران به درون ساختمان می‌شود. مشکلی که نه تنها به زیبایی ساختمان ضربه خواهد زد بلکه مشکلات سلامتی بسیاری را نیز برای ساکنین خانه ایجاد خواهد کرد.

در گذشته از عایق رطوبتی قیر و گونی برای جلوگیری نفوذ آب از سقف ساختمان استفاده می‌شد که مشکلاتی از جمله نصب سخت در محل، استفاده از آتش و خطرات همراه با آن و آسیب به محیط زیست را ایجاد می‌کرد.

عایق ساختمانی چیست؟ انواع عایق را بشناسید

بعد‌ها عایق رطوبتی ایزوگام که به صورت رول شده در کارخانه تولید می‌شود، به استاندارد نصب عایق‌های رطوبتی در خانه‌های ایرانی تبدیل شد. هرچند این عایق نیز برای نصب نیاز به گرم شدن و آتش داشت که باعث می‌شد عملاً از عمر مفیدی کوتاه برخوردار باشد.

عایق ساختمانی چیست؟ انواع عایق را بشناسید

این روزها، اما عایق‌های رطوبتی اپوکسی یا نانو، به استانداردی سالم و ارزان برای جلوگیری از نفوذ رطوبت، گرما و سرما تبدیل شده است. نانوذرات موجود در این عایق‌ها از خاصیت آب گریزی برخوردار هستند و حتی می‌توان از انواع آنتی باکتریال آن نیز در ساختمان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و استخر استفاده شود.

شرکت عایق تهران نانو، نماینده انحصاری کالیمورا در تهران و عرضه کننده عایق‌های رطوبتی در سطح تهران و کرج است. عایق‌های استفاده شده توسط تهران نانو از نصب بسیار سریع و آسان برخوردار هستند و طول عمری فراتر از عایق‌های قدیمی‌تر دارند.

عایق ساختمانی چیست؟ انواع عایق را بشناسید

این عایق‌ها بدون نیاز به گرما و آلوده کردن محیط نصب می‌شوند، سبک هستند؛ بو، رنگ و عوارض شیمیایی خاصی ندارند و حتی از ظهور حشرات و انواع قارچ در ساختمان شما جلوگیری می‌کنند. از دیگر خصوصیات عایق رطوبتی تهران نانو می‌توان به ضد ضربه بودن و مقاومت در برابر اشعه UV اشاره کرد.

عایق حرارتی

عایق‌های حرارتی از جمله تأثیرگذارترین عایق‌های مصرفی در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری به حساب می‌آیند. این عایق‌ها در فصل تابستان از ورود گرمای بیرون به داخل خانه جلوگیری می‌کنند و در فصل زمستان نیز از هدر رفتن گرمای داخلی خانه و نفوذ سرما، پیشگیری می‌کنند.

عایق ساختمانی چیست؟ انواع عایق را بشناسید

در ساخت عایق‌های حرارتی ساختمان از انواع مواد شیمیایی و معدنی استفاده می‌شود. پشم شیشه، پشم سنگ، عایق‌های سلولزی، پلی استایرن، پلی یورتان، بتن، پنل‌های تری‌دی و بلوک‌های ایربتن هوادار، از جمله متریال‌هایی هستند که به عنوان عایق حرارتی، به تنهایی یا در ترکیب با هم، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترکیب انواع عایق‌های حرارتی ساختمان چه از نوع الیاف سنگ باشد و چه عایق‌های سلولزی و دیگر متریال، ترکیب‌های جدیدی از نظر طراحی به حساب نمی‌آیند و در واقع بیش از ۴۰ سال است که در سطح بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این ترکیبات هرچند در نگاه اول هزینه تمام شده ساختمان را افزایش می‌دهند، اما در کمتر از چند سال با بازده انرژی مناسب و جلوگیری از افزایش هزینه‌های خانوار، به یک صرفه جویی دائمی تبدیل می‌شوند.

این موضوع را در نظر داشته باشید که عایق‌های استفاده شده توسط شرکت تهران نانو از بهترین متریال ممکن و هماهنگ با سازه مورد نظر شما انتخاب می‌شوند. این عایق‌ها از انواع هماهنگ با محیط زیست هستند و هیچ‌گونه تأثیر منفی بر محیط زندگی ساکنین خانه ندارند.

 

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج